Gå til innhold

Teppefall for HW.no`s Folding@Home Team?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
problemet der er vel mer at Seti har skiftet system, og veldig få har tatt i bruk den nye klienten (med ny statistikk og hele pakken)

Hei,

Da var det kanske en idè med noget info/guider til det nye system og evt en egen side/forum med stats for hardware.no medlemmerne osv.

Edit: Som jeg har forståt det - da får man med sig gamle statsen også.

PS. De har ikke helt skiftet til det nye system (det gamle fungerer jo helt fint det).

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Nye klienten er jo helt fabelaktig. Den har mange egenskaper man bare kunne drømme om med den gamle, bare kjøre etter X min idle, bare kjøre mellom klokka X og Y etc. etc.

Mer info på:

http://boinc.berkeley.edu/

Hadde vært fint om HW.no hadde laget en step-by-step ARTIKKEL om hvordan man kunne sette opp en klient på både win og lin. :thumbup:

Lenke til kommentar
Nye klienten er jo helt fabelaktig. Den har mange egenskaper man bare kunne drømme om med den gamle, bare kjøre etter X min idle, bare kjøre mellom klokka X og Y etc. etc.

Mer info på:

http://boinc.berkeley.edu/

Hadde vært fint om HW.no hadde laget en step-by-step ARTIKKEL om hvordan man kunne sette opp en klient på både win og lin. :thumbup:

Hei,

Helt enig her.

Den nye bionic clienten kan vel køre både F@H og S@H + flere andre slike 'distribuerte projekter'.

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar
Fah bruker formye cpu kraft. varmeutvikling= mye lyd fra vifter. Finnes det klient som kan kjøre cpu på feks 70 eller 50%?

Dette kan du justere mellom 0 og 100%.

Gå inn på configure - advanced(WinXP utgaven). Der kan du stille inn hvor mye cpu programmet for lov til å bruke.

Endret av Lættis
Lenke til kommentar
Kimmer: Det nye systemet har gruppeinfo her:

http://setiweb.ssl.berkeley.edu/team_displ...hp?teamid=30599

hanscats: Skal ikke se bort ifra at det kan bli gjort. :)

Hei,

Da fikk jeg endelig tatt mig sammen til å skifte til BOINC-klienten. :blush:

Det ble til 6 år (på nær 3 dager) med den gamle klassiske SETI NT-klienten.

Her er et par stats for de 6 forgangne år:

17590 pakker levert (pr 24. Maj).

7 timer og 38 minutter per pakke

8.03 pakker per dag

Info for 1999:

En Pentium 133Mhz brukte 44 timer for en pakke!

Pentium Pro 180@233 Mhz brukte 26 timer

En Pentium II 300Mhz brukte 24 timer

Info for 2005:

Dual Pentium III 1Ghz = 2 x 8 timer

P4 3,4Ghz med HT = 2 x 2 timer og 40 minutter

Hadde en ytelsesforbedring (og mindre slitasje på HD) ved å kjøre klienten på en RAMdisk (og jeg brukte SetiBuffer).

Jeg får teste dette ut med BOINC-klinten også - når jeg har knekket nogen pakker på vanlig vis.

PS. Som nevnt før - hadde vert fint med en artikkel om innstalering/opsettning av BOINC. Dette hadde helt sikkert også resultert i flere medlemmer. :thumbup:

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...