Lidskjalv Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Det begynte med brask og bram juni 2004. Etter en måned kom det en oppdatering på HW.no`s forside i for av artikkelen: Folding@home: Hardware.no viser muskler!. Så ble det stille fra HW sin side. Va skjer a? Hvorfor har ikke folderene egen plass på forumet? Hvor er supporten? Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 LESER IKKE HW DENNE TRÅDEN? Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Hei, Veldig lite info/support omkring Hardware.no's "Seti @ Home" team også! Mvh Kimmer Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Hei, Veldig lite info/support omkring Hardware.no's "Seti @ Home" team også! Mvh Kimmer problemet der er vel mer at Seti har skiftet system, og veldig få har tatt i bruk den nye klienten (med ny statistikk og hele pakken) Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Jeg er fortsatt aktiv jeg, tenkte faktisk å sette det opp på en server som stort sett ikke gjør noe her på jobben Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Veldig lite info/support omkring Hardware.no's "Seti @ Home" team også! Har HW et Seti@Home team?! Da vil jeg være med, link? Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Fah bruker formye cpu kraft. varmeutvikling= mye lyd fra vifter. Finnes det klient som kan kjøre cpu på feks 70 eller 50%? Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 (endret) problemet der er vel mer at Seti har skiftet system, og veldig få har tatt i bruk den nye klienten (med ny statistikk og hele pakken) Hei, Da var det kanske en idè med noget info/guider til det nye system og evt en egen side/forum med stats for hardware.no medlemmerne osv. Edit: Som jeg har forståt det - da får man med sig gamle statsen også. PS. De har ikke helt skiftet til det nye system (det gamle fungerer jo helt fint det). Mvh Kimmer Endret 20. mai 2005 av Kimmer Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Det gamle fungerer men blir faset over til det nye, og da blir poeng etc resatt. bensinkanna: Det finnes en hw gruppe ja. (heter vel hardware.no) Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Fah bruker formye cpu kraft. varmeutvikling= mye lyd fra vifter. Finnes det klient som kan kjøre cpu på feks 70 eller 50%? Hei, Vett ikke om det finns for FaH - men vett det finns for S@H. Mvh Kimmer Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 (endret) Har HW et Seti@Home team?! Da vil jeg være med, link? Hei, Link til Hardware.no gruppen!, hvor man kan 'joine' (ikke mange der er aktive ser jeg). (Ueland er 'founder' av gruppen - men greite ikke å linke - noget der tyder på lite interesse!) Mvh Kimmer Endret 20. mai 2005 av Kimmer Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Nye klienten er jo helt fabelaktig. Den har mange egenskaper man bare kunne drømme om med den gamle, bare kjøre etter X min idle, bare kjøre mellom klokka X og Y etc. etc. Mer info på: http://boinc.berkeley.edu/ Hadde vært fint om HW.no hadde laget en step-by-step ARTIKKEL om hvordan man kunne sette opp en klient på både win og lin. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Nye klienten er jo helt fabelaktig. Den har mange egenskaper man bare kunne drømme om med den gamle, bare kjøre etter X min idle, bare kjøre mellom klokka X og Y etc. etc. Mer info på: http://boinc.berkeley.edu/ Hadde vært fint om HW.no hadde laget en step-by-step ARTIKKEL om hvordan man kunne sette opp en klient på både win og lin. Hei, Helt enig her. Den nye bionic clienten kan vel køre både F@H og S@H + flere andre slike 'distribuerte projekter'. Mvh Kimmer Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Kimmer: Det nye systemet har gruppeinfo her: http://setiweb.ssl.berkeley.edu/team_displ...hp?teamid=30599 hanscats: Skal ikke se bort ifra at det kan bli gjort. Lenke til kommentar
Lættis Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Fah bruker formye cpu kraft. varmeutvikling= mye lyd fra vifter. Finnes det klient som kan kjøre cpu på feks 70 eller 50%? Dette kan du justere mellom 0 og 100%. Gå inn på configure - advanced(WinXP utgaven). Der kan du stille inn hvor mye cpu programmet for lov til å bruke. Endret 24. mai 2005 av Lættis Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Kimmer: Det nye systemet har gruppeinfo her:http://setiweb.ssl.berkeley.edu/team_displ...hp?teamid=30599 hanscats: Skal ikke se bort ifra at det kan bli gjort. Hei, Da fikk jeg endelig tatt mig sammen til å skifte til BOINC-klienten. Det ble til 6 år (på nær 3 dager) med den gamle klassiske SETI NT-klienten. Her er et par stats for de 6 forgangne år: 17590 pakker levert (pr 24. Maj). 7 timer og 38 minutter per pakke 8.03 pakker per dag Info for 1999: En Pentium 133Mhz brukte 44 timer for en pakke! Pentium Pro 180@233 Mhz brukte 26 timer En Pentium II 300Mhz brukte 24 timer Info for 2005: Dual Pentium III 1Ghz = 2 x 8 timer P4 3,4Ghz med HT = 2 x 2 timer og 40 minutter Hadde en ytelsesforbedring (og mindre slitasje på HD) ved å kjøre klienten på en RAMdisk (og jeg brukte SetiBuffer). Jeg får teste dette ut med BOINC-klinten også - når jeg har knekket nogen pakker på vanlig vis. PS. Som nevnt før - hadde vert fint med en artikkel om innstalering/opsettning av BOINC. Dette hadde helt sikkert også resultert i flere medlemmer. Mvh Kimmer Endret 25. mai 2005 av Kimmer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå