Tjohei Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Skal ha meg LCD-skjerm. 17 eller 19 tommer er ikke så viktig (blir jo samme oppløsning uansett). Skal bruke skjermen til følgende: 1. Spilling, så det er greit med minst mulig etterslep. 2. Titting på bilder. Høres ikke så spennende ut kanskje, men problemet er at vi er både smått og stort når vi står rundt skjermen, og jeg vil at småtten på 4 år på gulvet og kona som står ved siden av meg skal få like gode farger som meg som sitter rett foran skjermen. Så da trenger jeg god innsynsvinkel. Og selvfølgelig brukes den til masse annet bjall også, men det stiller ikke samme krav til kvalitet som de to nevnte. Ellers er det selvfølgelig hyggelig med fine farger og lite gjennomskinn av baklys, og sånt. Hva skal jeg velge? Samsung SyncMaster 193P får jo hederlig omtale. Ellers er det jo f.eks. BenQ FP992 eller Nec MultiSync 1970NX... Jeg har ca. 4000,- å bruke på den. Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Du bør gå for S-IPS panel. Dessverre må du nesten opp i 20" da. Men du sier du har 4k og bruke og jeg tipper du ser disse skjermene til den prisen i august/september. Mulig 5k, men bruk sommern til å spare opp til dette. Sommern er for fest og morro Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 Og skjermer med S-IPS paneler får man for hvor mye idag? Sånn hvis jeg glemmer 4k grensa et lite øyeblikk...? Ellers da. Hvis jeg skal bruke 4k på skjerm idag, hva anbefaler du, sånn i følge mine krav? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Jeg kan dessverre ikke anbefale 17 og 19" , da disse etter min mening er for små Jeg så at nettshop hadde LaCie 20" på tilbud til ca 6k i helga. DEt er skjermen sin det Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 Ooh, ja. Nei huff. Jeg må holde med til budsjettet her. Slik jeg forstår det må jeg enten finne en VA skjerm med lite etterslep, eller en TN skjerm med høy innsynsvinkel. Hvem har jeg å velge mellom da? Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 Akkurat nå står det mellom Samsung 193P og Nec 1970GX. Hvilken av disse vil være best for meg? Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 Bestilte 193P, jeg. Takker for all hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå