Gå til innhold

Metalmiljøet, en fare for samfunnet?

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det farlig? Vi er ganske snille, skjønner du. :)

Kanskje vi synger om død og helvete. Men det er bare ord. Vi gjør jo ikke det vi sier. (Ikke alle! :p) Og vi gjør jo noe produktivt. Nemlig. Spiller eller sosialiserer oss gjennom grupper som hører på musikk/lager musikk. Vi har også ganske mange kule konserter. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- Mayhems gamle vokalist "Død"/"Death" skøyt seg selv i hodet med en hagle. Bandet tok bilde av det og brukte det som platecover, Hellhammer lagde seg halsbånd av fragmenter av kraniet til stakkars Død.

etter det jeg har lest, så var det bootleggerne som brukte covret først

Lenke til kommentar

Det er først og fremst black metal og ikke death metal som har tilknytning til satanisme(antikristendom).... så her demonstrer du(Rune_F) ikke annet enn uvitenhet.

Nå synes ikke eg alle skal vite alt om metalsjangere og slikt, men vër da litt forsiktig med å utale deg om det med mindre du faktisk kan litt om det....

edit: Skrev omvendt av det eg mente ja... :blush:

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
De som hører på deathmetal er som regel satanister (ikke alltid), og satanister er ikke kjent for å ha det beste ryktet på seg for en grunn. Men alle er jo ikke like ille.

Joda, helt riktig det :thumbup:

:roll:

Lenke til kommentar
- Mayhems gamle vokalist "Død"/"Death" skøyt seg selv i hodet med en hagle. Bandet tok bilde av det og brukte det som platecover, Hellhammer lagde seg halsbånd av fragmenter av kraniet til stakkars Død.

etter det jeg har lest, så var det bootleggerne som brukte covret først

Det er ja, et bootleg-cover.

Og han kalte seg "Dead".

Ellers vil jeg si meg enig med LarsP på flere punkter. Metal, da black metal for det meste, har til tider et image som kan føre til visse situasjoner, men mye farlige er de ikke. Da gjelder det mest fjortis"satanister" som velter gravstøtter, bryte seg inn i kirker og skjende de med pentagram og til og med kanskje brenne ned et par kirker. Dette er sjeldent og ikke mye farlige.

Men ser man derimot på andre sjangrer, ser man mye mer skremmende ting. Som i rap og hiphop. Da særlig "gangstahrap" som har en så skremmende mentalitet noen ganger at det er helt sykt. Dette ser vi smitter mye mer på de yngre. Hvem er mest mulig til å gå rundt å banke folk? Han med Mayhem-skjorta eller han med store posete klær?

Vi kan også spørre oss om listepopen er så mye bedre? Mye der er lettkledde pene damer. Skal man tro diverse forskere er dette en grunn til at så mange unge har spiseforstyrrelser og lignende.

Et drap i black metalens navn har vi her i Norge - den ledende svartmetallnasjonen. Hvor mange drap kan vi lede til amerikas gangsterrap?

Edit: Og nei, Rune F. Som mange har påpekt her, er det nok black metal du leter etter. Og selv om det var det du mente, så finner du nok minimalt med folk som er satansiter her i Norge.

Endret av _Julenissen_
Lenke til kommentar

De som mener at metal utgjør en fare for samfunnet, er de samme som mener dans og kortspill er djevelens verk. Å påstå at metal er imot mange av verdiene som indoktrineres gjennom f.eks skolen, er en annen sak. Metal er på mange måter ett opprør, noen ganger kan det gå litt for langt, men sett rent musikalsk så utgjør ikke denne sjangeren noen fare.

Kan nesten spørre om: "Ungdom, en fare for samfunnet?"

Lenke til kommentar

Sånn jeg har forstått det er det den "mørkeste" metallen vi snakker om her. Dette er jo ikke akkurat populærmusikk, heller musikk for spessielt intresserte. Dette miljøet her er heller ikke så veldig stort og jeg tror derfor egentlig ikke at det påvirker noe særlig.

Andre mer "poppulære" musikkformer som rap, hiphop og lignende musikkformer tror jeg påvirker mer siden disse er mer kjent.

Lenke til kommentar
Mange historieløse og rykterunkende humørspredere her.

Metallfolk er vanlige folk. Ikke hjerneetende pyromaner.

Sorry at jeg ikke er heeeeelt inne i historien til Mayhem, men poenget mitt er dog det samme. Det finnes alltid råtne egg som ødelegger for resten av gutta. Og JEG er en av gutta.

Jeg er en snill gutt. I am nice person with happy feelings... all the time. (eller noe i den duren)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...