Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Viskermotor problem på Peugeot 406

Anbefalte innlegg

Noen som VET hva som er feil på bilen min da viskerintervallen ikke fungerer? har bare "viskefort" og "viskefortfort" :p Ringte med Peugeot i tromsø og dem sa at det var viskermotoren min som var gåen,men akkurat det stoler jeg ikke helt på.

Er det et rele som er gåent? eller har peugeot rett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøver å huske når jeg hadde samme problem og hvis jeg ikke husker feil, så ligger nok feilen i motoren. Tror det er en motstand som står på motoren... Det er, etter min viten, ikke noe rele' i kretsen mellom vindusvisker bryteren og motoren. Er nok enig med Peugeot i Tromsø, men er åpen for å ta feil siden jeg ikke har kjørt eller skrudd på en Peugeot... :yes:

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Jeg antar det er viskermotoren, fordi det er den mest sannsynlige slitedelen som ryker først.

Inni viskermotoren er det noen børste som ligger borti en roterende kopperbane. Når motoren går dreier denne kopperbanen og gir elektrisk kontakt, alt ettersom funksjon du ønsker.

Viskefort og viskefortfort bruker ikke denne roterende kopperbanen, annet enn parkering av viskerblad.

Du kan åpne snekkegirhuset på viskermotoren og rengjøre børstene. Press dem litt ned mot kontaktflaten slik at de trykker skikkelig.. sannsynligvis vil dette fungere. Men er børster og kontaktflate for slitt, så må du nok kjøpe ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...