Gå til innhold

Snu vife?

Anbefalte innlegg

Jeg har en Zalman CNPS6000-ALCU

Men jeg lurere på om den kjøler noe bedre hvis jeg snur viften.(det kjennes ut som den suger til seg og blåser mot cpu)

Bare lurer for jeg vill ikke knerte min 3 uker gamle XP1900.

takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det funker bra o snu vifta på en del kjøleribber.(eksempelvis alpha og swifhtec) Da vifta er montert rett på kjøleblokka. Det vil ikke fungere på alle spesielt på en zalman kjøler av flower design da vifta er monter såpass lang over kjøleren.

Du kan prøve og montere inn noen kabinett vifter eller en extra kjøler på vifte braketten. Eks:2x80mm

dette fungerer godt hos meg, cpu temp ligger på 45 idle og 53 load.

Lenke til kommentar

Kanskje den vil kjøle bedre om du får viften nærmere selve kjøleren? om det er mulig da.

ellers så få ut den varme lufta i kabinettet osv og lag en gjevn luftstrøm.

Jeg har lian Li med 2 vifter i front 1 bak i tillegg til enermax strømforsyning og jeg får best temp når viftene foran går på sakteste stille så min konklusjon er at det er viktigere å ha mer effekt på det som suger ut en det som blåser inn.

Kanskje du kan forsøke å forandre litt på vifteoppsettet om du har flere stk i kabinettet.

Kan hjelpe mange grader bare det.

Lenke til kommentar

Grunnen til at viftene foran gir best temp ved innblåsning er fordi jo lenger ned du kommer i rommet jo kaldere er det. Og overtrykk som du sier er et must da dette ikke bare forbederer kjøle effekt men hindrer osso støy og legge seg i pc`n.

Du kan også prøve og lahe en funnel så du får en mer direkte luftstrøm på ribba.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...