Bose Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Jeg har en Zalman CNPS6000-ALCU Men jeg lurere på om den kjøler noe bedre hvis jeg snur viften.(det kjennes ut som den suger til seg og blåser mot cpu) Bare lurer for jeg vill ikke knerte min 3 uker gamle XP1900. takk for alle svar. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 jada, du kan fint snu den, om du ønsker å smelte prosessoren din etter 5 minutter... :smile: IKKE SNU DEN!!! Lenke til kommentar
fondus Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Hvis du snur viften slik at den drar luften ut av kjøleribben kjøler den bedre, men bråker mye mer enn om du har den til å blåse inn på ribba. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 kjøler den bedre??? cpu'en min holder 60 grader når viften blåser mot den, når jeg snudde den, steg tempraturen til nesten 72 grader... hva kan ha skjedd feil hos meg da?? Lenke til kommentar
fondus Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Vet ikke hvordan det er hos andre, men hos meg gikk tempen på xp 1700'en min ned med 4 grader på full load da jeg snudde den. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 javel, da er det vist bare å prøve seg frem, men de første 2 timene burde du kjøre et program som viser cpu tempen... går den åver 67 grader er det bare å slå pc'n rett av.. jeg hadde flaks som fremdeles har cpu'en min like hel... Lenke til kommentar
fondus Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 man trenger da ikke slå av pc'en ved 67 grader, amd xp tåler temperaturer opp mot 80 den da :smile: Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Det sier seg selv at når vifta blåser luft MOT kjøleribba så blir det mindre varme. Kjøleribba i seg selv har jo ikke funksjon til å fjerne varmen, bare holde på den! Dermed er det lurest å la den blåse på den, og ikke "trekke varmen fra". :wink: Lenke til kommentar
null.sexy Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Det funker bra o snu vifta på en del kjøleribber.(eksempelvis alpha og swifhtec) Da vifta er montert rett på kjøleblokka. Det vil ikke fungere på alle spesielt på en zalman kjøler av flower design da vifta er monter såpass lang over kjøleren. Du kan prøve og montere inn noen kabinett vifter eller en extra kjøler på vifte braketten. Eks:2x80mm dette fungerer godt hos meg, cpu temp ligger på 45 idle og 53 load. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Kanskje den vil kjøle bedre om du får viften nærmere selve kjøleren? om det er mulig da. ellers så få ut den varme lufta i kabinettet osv og lag en gjevn luftstrøm. Jeg har lian Li med 2 vifter i front 1 bak i tillegg til enermax strømforsyning og jeg får best temp når viftene foran går på sakteste stille så min konklusjon er at det er viktigere å ha mer effekt på det som suger ut en det som blåser inn. Kanskje du kan forsøke å forandre litt på vifteoppsettet om du har flere stk i kabinettet. Kan hjelpe mange grader bare det. Lenke til kommentar
null.sexy Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Grunnen til at viftene foran gir best temp ved innblåsning er fordi jo lenger ned du kommer i rommet jo kaldere er det. Og overtrykk som du sier er et must da dette ikke bare forbederer kjøle effekt men hindrer osso støy og legge seg i pc`n. Du kan også prøve og lahe en funnel så du får en mer direkte luftstrøm på ribba. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå