Gå til innhold

satse på blacksmith?

Anbefalte innlegg

jeg har satset litt på blacksmith i det siste, har blitt "expert blacksmith" men det er jo ingenting jeg kan lage som er så veldig bra, kan jeg bare lage disse halvdårlige tingene, eller er det noe etter expert?

burde jeg satse på ett annet yrke eller?

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er selv armorsmith, og jeg har ikke tjent noe på det enda. Jeg har brukt mithril verdt flere hundre gull for å få opp skillen, men så gikk jeg lei.

De gode tingene du kan lage finner du som oftest som drop fra mobs, eller rett og slett av å kjøpe de på AH.

Lenke til kommentar

Er Weaponsmith, og av de tingene som er gromme "blå items" koster de nesten like mye som å selge alt løst å på AH.

Så det blir med våpen til meg selv og venner.

Det hender jeg finner en "greier" som ingen andre lager, og da har jeg en 1/2 uker hvor jeg tjener fett på de. Type: "Green Iron Gauntlets", "Iron Buckle", "Ornate Mithril Boots".

Men det å lage "Phantom Blade" http://www.thottbot.com/?i=4664

Koster:

6 x Aquamarine

6 x Breath Of Wind

8 x Truesilver

28 x Mithril

for å nevne noen.

Det er veldig få som gir 25g ++ for et slikt sverd.... Noen det er verdt.

Lenke til kommentar
Er Weaponsmith, og av de tingene som er gromme "blå items" koster de nesten like mye som å selge alt løst å på AH.

Så det blir med våpen til meg selv og venner.

Det hender jeg finner en "greier" som ingen andre lager, og da har jeg en 1/2 uker hvor jeg tjener fett på de. Type: "Green Iron Gauntlets", "Iron Buckle", "Ornate Mithril Boots".

Men det å lage "Phantom Blade" http://www.thottbot.com/?i=4664

Koster:

6 x Aquamarine

6 x Breath Of Wind

8 x Truesilver

28 x Mithril

for å nevne noen.

Det er veldig få som gir 25g ++ for et slikt sverd.... Noen det er verdt.

Problemet er at du kan enkelt få tak i Trash Blade via et enkelt quest. Det sverdet er også mye bedre en phantom blade

Endret av Zlash
Lenke til kommentar

Problemet med blacksmithing er at en lager f.eks et "Phantom Blade" så er det en eller annen liten hottentott som tenker "oi, det var bra, det gir jeg 35g for"

Så tenker blacksmithen "Oi, det tjente jeg litt på"

Så finner han ut at hvis han leger 20 til så får han epic mount i løpet av neste uke.

Han selger flere, men jo fler som får det, jo mer blir markedet metta og det er færre kjøpere som gir mindre og mindre for dem.

På den annen side har andre spillere funnet ut at "Hey, dette trenger blacksmiths veldig, så det kan jeg sette litt høy pris på"

Phantom Bladet blir derfor dyrere å lage og selges for mindre.

Blacksmithing lønner seg derfor, i mine øyne, ikke siden markedet blir metta. En person kjøper bare et phantomblade en gang.

Enchanting - der imot - kan lønne seg på høy level.

Siden folk hele tiden får nye items som dem vil enchante.

Jeg, f.eks, fikk skoene mine enchanta for 6. gang i går.

Mining og skinning er vel de beste yrkene for å tjene penger.

Lenke til kommentar
Problemet med blacksmithing er at en lager f.eks et "Phantom Blade" så er det en eller annen liten hottentott som tenker "oi, det var bra, det gir jeg 35g for"

Så tenker blacksmithen "Oi, det tjente jeg litt på"

Så finner han ut at hvis han leger 20 til så får han epic mount i løpet av neste uke.

Han selger flere, men jo fler som får det, jo mer blir markedet metta og det er færre kjøpere som gir mindre og mindre for dem.

På den annen side har andre spillere funnet ut at "Hey, dette trenger blacksmiths veldig, så det kan jeg sette litt høy pris på"

Phantom Bladet blir derfor dyrere å lage og selges for mindre.

Blacksmithing lønner seg derfor, i mine øyne, ikke siden markedet blir metta. En person kjøper bare et phantomblade en gang.

Når det koster mer å lage så er det bare logisk at folk begynner å ta mer penger for det også, og hvis de ikke tjener på det så bare slutter de å lage det. Videre blir sverdet mer sjeldent igjen, og samtidig kommer alltid - ALLTID folk med alts etterhvert, som har bruk for nye sverd.

Så det du gjorde nå var bare å beskrive den første halvdelen av prossessen. Fair enough, det er vel allment godkjent nå at gathering gir mer klingende mynt enn raffinerings-yrker, men hvis ingen lager armor eller våpen, hva skal skinnerne og minerne leve av da?

Lenke til kommentar

Er mest til eget supply, har hvertfall til gode å få noe som jeg kan tjene penger på. Får se om noen gidder betale penger for Hammer of the Titans, når jeg får lagd den. Ingrediensene går for rundt 500 Gull på Arathor, så spørs det om noen vil kjøpe...

Lenke til kommentar
Bare det å kunne lage arcanite reaper med axesmithing er jo grunn nok til å ta opp blacksmithing :D

Det er ikke "bare bare", det. For det første er Plans: Arcanite Reaper ikke helt lette å få tak i. Selve dropraten er ikke så fæl, men dumme Bannok Grimaxe gidder ikke være til stede de fleste gangene man besøker BRS.

I tillegg må man få tak i 20 arcanite bars, og det gjør det hele mye verre. Hvis du ikke finner krystallene selv, er AH-verdien rundt 600-700g.

Men selvfølgelig, man må ikke miste motet! Jeg satser på å finne planene før jeg har nok materialer til øksen, så jeg kan mekke den selv.

Det er ikke mye jeg har tjent på BS, men Phantom Blade og Imperial Plate-settet selger ganske ålreit en stund. Og så lenge du finner det meste du trenger til å lage det selv, kan du faktisk tjene litt på det. Edit: Merk at du trenger 270 thorium bars kun for å få tak i planene til hele Imperial Plate-settet!

Men om du bare vil tjene penger, så er det mer lønnsomt å grinde på mer og mindre kjente "grindeplasser". Og skifte til mining/skinning.

Endret av atrax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...