Xanitra Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) Ok, dette virker kanskje litt banalt, men jeg har ikke peiling på slik, feste ting i murvegger og slikt. Tre har jeg ikke noe problem med. Men mur derimot. Jeg har forhørt meg, og såvidt jeg vet trenger man en slik "plugg". Man borer et hull i muren, og stapper pluggen inn. Deretter er det bare å skru skruen inn i denne pluggen å da skal den sitte. Men hvordan vet jeg størrelses forholdet på pluggen i forhold til hvilken bor størrelse jeg skal bruke? Jeg har ikke snøring altså. Hjelp herunder takk. edit: skrivefeil Endret 18. mai 2005 av Xanitra Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Hva skal du sette opp da? Skal du sette opp en bilde, kan du kjøpe en liten spiker plugg. Spikerpluggens diameter skal være det samme diameteret du skal ha på boret du borrer med. Er det betong? Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 uuuh, nei betong er det nok ikke. Helt vanlig hvit mur. Jeg skal spikre opp en slik "observatør" fra ikea som er et stativ for å feste 14' tv. Så TVen blir da "hengende" på veggen, isteden for at den står på et møbel. Go cubic og alt det der. Jeg har slagbor, og skruer, og har disse pluggene som jeg kjøpte hos ikea. Men kunnskapen, mangler dog, desverre. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Det som er veldig viktig er at det er mothaker på disse pluggene. Det vil si at det er sånn plast biter som stikker ut av pluggen og ligger langs pluggen. Dette må du ha for den veggen du setter opp i er sikkert en pusset lecamur. Hvis pluggen er helt "glatt" med ikke noe mothaker detter den ut i gjenn. Hvis det er betong eller stein trenger du ikke disse mothakene, da skal du bruke vanlige plugger som er "glatte". Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Jeg mener det står på pluggen hvilken bor man skal bruke. Det gjorde ihvertfall det på de siste jeg brukte. Lenke til kommentar
morfin Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Det pleier å passe med 5,5 mm bor. Det står vel kanskje i bruksanvisningen også, hvis du ikke er mann nok til å klare deg uten Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 5.5 er vel "vanlig" størrelse på de fleste skruplugger, men vist det er ett stativ til en 14" tv vil eg tro at det er tykkere plugger. hva som står på pakken ? hvilken farge er det på pluggen? Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...productId=49623 denne linken der, bør føre dere direkte til pakken som jeg kjøpte på ikea. Det står noen tall på pluggene ja, og jeg har sjekket pluggene nå. Det er slike streker på de, så de er ikke helt glatte, å så går de skrått utover på en måte. Noe mer enn det har jeg ikke anelse om. Jeg tørs uansett ikke begynne på noe arbeid til jeg får skikkelig info om hva jeg bør gjøre . Så TVen står nå på golvet, med delene til stativet til videre. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Dette er Universalplugger så disse er helt trygge å bruke. Det du gjør er å finne et bor som er samme diameter som pluggen. Så løfter du opp tvhyllen dit du skal ha den, så merker du hullene med en tusj, disse hullene må du se hvor det er laget for at de skal være. Så tar du ned den borrer opp hulene, og plugger inn pluggene. Så løfter du tvhyllen opp i gjenn og skrur skruene inn i pluggene. Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 FETT KONGE!!!!!!!! Nå føler jeg meg trygg! Etter jobb i dag skal jeg jeg begynne, så får det bare briste eller bære. TUSEN TAKK SÅ LANGT :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå