Howard Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Intel-toppmodell fra Abit Abit har lansert AW8-Max, basert på Intels 955X-brikkesett. Kortet utstyres med Silent Otes-teknologien og andre generasjon µGuru. Les artikkelen her Lenke til kommentar
audhage Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Det så jo slett ikke dumt ut. Synd jeg kjører AMD, da det kortet der så veldig interessant ut. Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) Fokuserer på "OTES (Outside Thermal Exhaust System)", mens det som varmer når µGuru kobler inn skal plasseres ved siden av.... Endret 18. mai 2005 av sveinsel Lenke til kommentar
tbend Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Kan det være noe gøts i denne OTES kjølingen? Er den like effektiv som om de skulle vært ei vifte? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Pent kort det der...men jeg tør ikke oppgradere til noe intel "greier" om dagen. De bytter jo brikkesett fortere enn hva andre bytter undertøy virker det som. Hva med fremtidige cpu'er fra intel? Nei, jeg tør ikke oppgradere ennå Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Får satse på at noen får fingra i ett slikt kort og tester litt. NB! ligger også ett Abit AW8 på sidene.. samma kortet bare uten dualgb lan, FireWire og 2 av de 6 sata kontrollerne. Lenke til kommentar
jacoweb Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Tror nok de holder seg på det brikkesettet her en stund fremover. Oppgraderer du til det kortet her tror jegi kke du trenger og oppgradere på en liten stund hvert fall.. Jeg har oppgradert til Nforce SLI edtion, det tar jo pentium D. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Tror nok de holder seg på det brikkesettet her en stund fremover. Var det ikke det de sa om i845P for 3 år siden, i875P for 2 år siden og i925X for 1 år siden? I samtlige tilfeller har du 12 måneder senere ikke kunnet bytte til den raskeste CPU'en lengre. I tillegg har man betalt over 1700kr for hvert av disse hovedkortene fordi brikkesettet var toppmodellen som skulle være "framtidssikker". Forvente dermed å måtte skifte hovedkort også neste gang du skifter CPU. I mellomtiden kan man ofte nøye seg med et hovedkort til rundt 1000-lappen. Lenke til kommentar
jacoweb Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Det vel sant, men om man kjøper det kortet med det brikkesettet, så trenger man vel ikke kjøpe noe på en liten stund. Man oppgraderer jo ikke hk annenvær uke! Har man betalt mange tusen for ett HK og CPU, så holder det nok for en stund. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Sett denne. http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...01B6C44EF8F6D2B Nye nForce4-kort fra Abit Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Tror nok de holder seg på det brikkesettet her en stund fremover. Var det ikke det de sa om i845P for 3 år siden, i875P for 2 år siden og i925X for 1 år siden? I samtlige tilfeller har du 12 måneder senere ikke kunnet bytte til den raskeste CPU'en lengre. I tillegg har man betalt over 1700kr for hvert av disse hovedkortene fordi brikkesettet var toppmodellen som skulle være "framtidssikker". Forvente dermed å måtte skifte hovedkort også neste gang du skifter CPU. I mellomtiden kan man ofte nøye seg med et hovedkort til rundt 1000-lappen. Godt poeng... Jeg har fortsatt mitt trauste, gamle ABIT IC7-G i min primære PC... Har ett A8N-SLI Deluxe også, men det står i lekePCen til dama (SIMS-PC ) Jeg har sjelden vært så godt fornøyd med ett hovedkort som med IC7-G / brikkesettet i875p, men jeg ser jo, som du sier, at ved neste oppgradering blir det bytte av alt... PCIe, DDR2, nye socketer, BTX o.l. Det er ikke bare slik for Intel, nå som AMD også har opplyst om nye socketer... Men slik er det jo nå til dags... Melke det som melkes kan... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) Det er ikke bare slik for Intel, nå som AMD også har opplyst om nye socketer... Det er ikke fullt så ille for AMD sin del (Socket939-hovedkort kjøpt våren for 1 år siden kan fortsatt bruke de nyeste CPU'ene som kommer ut neste vår (FX59/dobbelkjerne A64 5200+) Men jeg er ellers ganske enig: Melkes det som melkes kan... bruk og kast. Edit: Er det en AMR-port som står helt til venstre på bildet? Er det der lydutgangene er? (For den QOTES-kjøleren tar vel opp det meste av plass der I/O-shield skal være.) Endret 18. mai 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Abit NI8-SLI også på sidene deres. NI8-SLI er Abit`s nForce4 Intel Edition kort http://www2.abit.com.tw/page/en/motherboar...I&fMTYPE=LGA775 Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Jeg har sjelden vært så godt fornøyd med ett hovedkort som med IC7-G / brikkesettet i875p, men jeg ser jo, som du sier, at ved neste oppgradering blir det bytte av alt... Må si meg enig i det. Bedre hovedkort skal man lete lenge etter.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå