Jome Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Har en 400GB Hitachi Deskstar, hver gang jeg prøver å flytte filer inn på den, stanser den plutselig før eller siden, med disse feilmeldingene: Kjøres i S-ATA sammen med en WD Raptor 74GB, på et A8V Deluxe hovedkort med AMD64 3500 prosessor.. Har riktig driver, formatert flere ganger, defragmentert, men ingen ting nytter.. Noen som vet om en mulig løsning.. ? Lenke til kommentar
hvidsten15 Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Håper ikke dette er noen møkkadisker. Jeg får 2 slike Hitachi 400GB i neste uke. Har kun hatt Seagate og WD, har aldri hatt hd-problemer før. Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 deathstar? Nei, det er ikke de samme diskene. Fordi Hitachi tok over IBM disk-avd betyr ikke det at de produserer de beryktede deathstar-diskene. Jeg har nå hatt en Hitachi 7K250 sata som OS-disk i 10 mnd og ikke hatt noen problem med den, kjøpte sågar en ny 160 GB sata-2 7K250-disk forleden. Til trådstarter: Drive fitness test, last ned og kjør "advance test" så får du sjekket hver punkt på disken. Lenke til kommentar
enl Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) Vel, personlig tror jeg ikke Hitahi forandret så veldig mye på diskene etter at de overtok harddiskdivisjonen til IBM. Mener å huske at 120/180GXP-serien var produsert av Hitachi, og den var det masse problemer med. Men hvis man liker IBM/Hitachi, så for all del--jeg har i allefall fått nok av disse "Crashstar"-diskene som har tatt mye data fra meg Tester av 400GB varianten: Test på Hardware Endret 18. mai 2005 av enl Lenke til kommentar
Jome Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 Til trådstarter: Drive fitness test, last ned og kjør "advance test" så får du sjekket hver punkt på disken. Takk for tipset.. Bootet på A, sjekket disken, etter 1 og en halv time konkluderte den med "No error on disk", og nå gjør Hitachien at maskinen ikke vil starte i det hele tatt, selv om det er WD Raptor som er OS-disk.. Må rett å slett koble ut Hitachien for i det hele tatt å komme inn i Windows.. blir nok en Seagate 400GB på meg nå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå