Gå til innhold

Misunnelige folk - penger vs ingen penger

Anbefalte innlegg

Jeg midlertidig i et fattig omraade (ikke alle er fattige per se i den forstand at de ikke har raad til mat, men ikke mye mer enn det igjen), og da jeg kommer hit og har med ett mye mer penger enn alle sammen, bringer det noedvendigvis med seg en del misnoeye.

Saa da jeg kommer hit og kjoeper med meg en PSP pluss noen spill, kommer folk og kritiserer meg fordi "jeg kaster bort mine penger". Naar jeg kjoeper meg noen solbriller som jeg liker og ser bra ut kommer folk opp til meg og sier "hvor mye kosta de, da?". Da svarer jeg hvor mye de koster, og faar kommentarer slengt etter meg om hvorfor jeg gidder aa kjoepe saa dyre solbriller, hvorfor jeg gidder aa bruke saa mye penger paa ei bukse, whatnot.

Samme regla kommer dag etter dag om mine klaer, klokker, altsomer, og det blir veldig irriterende. Hvorfor kan ikke folk akseptere at de som faktisk har penger, har penger og kan/vil bruke dem?

Sorry, bare maatte faa det ut.

Merk at jeg paa ingen maate reklamerer for hva jeg kjoeper/eier - folk spoer meg.

(Henger paa ingen maate ut de som ikke har raad til en PSP eller hva det naa er)

Endret av HeavenHell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har opplevd lignende... men har da slått tilbake med at de som "anklaget" meg har kjøpt noe ennda "værre". :shrug:

Folk liker å hakke på andre folk fordi de er forskjellige og/eller gjør forskjellige ting. Man ser jo sosser som snakker nedtagende mot folk som ikke har så mye penger.

Lenke til kommentar

Synes det blir feil vis de kritiserer deg for at du har bedre råd enn de.

Du har sikkert gjort det fortjent til pengene du bruker (jobb,tjenester..osv osv)

Kansje du kan fortelle de at jobb er tingen, tjene penger, kjøpe det man har lyst til.

se stygg på han og si at han er fattig, da blir han såret innvending. Skal vist funke ;) prøvd det ut, vedkommene ble lei seg:P

Men hvorfor såre en person med et sånnt tåpelig utsang "si han er fattig"? :dontgetit:

Jeg er å helt klart missunelig på folk flest som har mye mer penger en meg. for de fleste har det :wallbash:

Endret av xanth0s
Lenke til kommentar
se stygg på han og si at han er fattig, da blir han såret innvending. Skal vist funke ;) prøvd det ut, vedkommene ble lei seg:P

:thumbdown:

Situasjoner som beskrevet her har ikke hendt meg mange ganger men ville bare sagt at det er en personlig prioritet og ikke mer, men ville ikke vært så frekk i kjeften at jeg slår tilbake på deres eventuelle "sosiale status".

Lenke til kommentar

Da gjør en jo akkurat det samme, bare andre veien. :roll:

Du er like teit som vedkommende med andre ord...

Lenke til kommentar

Dette blir mye av det samme som at "tøffe" 2'er-elever på skolen alltid skal hakke på 5'er- og 6'er-elevene fordi de har en skjult misunnelse på karakterene dems. Jeg har sett mange eksempler på det.

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

helt greit at folk har mer spenn enn meg,og har råd til ting som jeg ikke har råd til... hele den greia unner jeg bare folk...men det er når folk som har mye penger,briefer med dette,og trur de er bedre enn de uten penger ( ikke ment mot trådstarter),det er da jeg blir sur

Lenke til kommentar
helt greit at folk har mer spenn enn meg,og har råd til ting som jeg ikke har råd til... hele den greia unner jeg bare folk...men det er når folk som har mye penger,briefer med dette,og trur de er bedre enn de uten penger ( ikke ment mot trådstarter),det er  da jeg blir sur

Helt enig med deg der. En "in-yer-face-attitude" kommer en ingensteds med, men det gjelder begge veier. I dag faktisk fikk jeg en "hyggelig" kommentar av noen som sa jeg hadde fine busker. Jo, takk sier jeg, de spoer hvor jeg fikk den og hvor mye jeg betalte for den osv, saa sier jeg hvor mye den kosta - vedkommende spoer hvorfor jeg gidder aa bruke saa mye penger paa klaer.

Skal bli godt aa returnere til normal status i et normalt land med normale folk.

Endret av HeavenHell
Lenke til kommentar

du er i usa for tiden er det sånn og forstå?

der har folk etter min oppfattning et veldig sterkt behov for og heve seg over hverandre, og alle har verdens beste selvtillit. (veldig generaliserende og jada ikke dra alle under en kam, men anyways..)

du er bare nødt i og drite i det du, sålenge du ikke går rundt og skryter folk oppi trynet med hva du har kjøpt så har de ingenting med det. dine penger og du skal selvsagt få bruke de som du vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...