Gå til innhold

Harddisk hindrer oppstart av windows xp

Anbefalte innlegg

Problemet oppstod først da datakabelen til disken var litt løs. Etter å ha satt i kabelen begynte den å laste inn windows, men frøs under oppstartsbildet før jeg kom til innloggingsskjermen. Jeg fant ut at den eneste måten å komme inn i windows var å starte i sikkermodus.

Jeg har prøvd å bruke annen kabel og prøvde også å installere windows på nytt. Windows installeren laster inn driverene i minnet, men den låser seg før jeg kommer til der jeg velger harddisk for installasjonen.

Deretter installerte jeg windows på en annen harddisk, noe som gikk greit. Etter å ha kommet inn i windows restartet jeg med den gamle disken som primary på ide2. Dette førte til at windows låste seg i oppstarten igjen, enda jeg er sikker på at den bootet fra den nye harddisken (som virker).

Jeg har ikke prøvd å formatere den enda, kanskje jeg klarer dette i sikkermodus eller med linux. Prøver det first thing i morgen.

Er disken min ødelagt? I tillfelle skjønner jeg ikke hva som er galt med den. Noen andre som har hatt samme problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke for øyeblikket, men om noen dager. Jeg er ganske sikker på at det ikke er noe galt med pc'en siden jeg har prøvd med forskjellig ide port og kabel. I tillegg booter pc'en fint med annen harddisk. Jeg har også prøvd å boote med linux. Da hang den seg når den skulle lese inn drivere for cd-rom (jeg går ut fra at den leste inn harddisk drivere rett før det). Den bootet i linux uten harddisken i.... Det eneste jeg ikke skjønner er hvorfor jeg kommer inn og kan lese harddisken i sikkermodus i windows?!?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...