strekkode Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Kan noen svarer meg på hvorfor bildet henger så velig når jeg kjører utltraVNC mellom 2 pc som står på samme switch og har 2 meter kabel totalt. Kobler meg jo opp mot jobben via ekstert skrivebord, med en ADSL forbindelse og det går jo bra, uten alt bildet blir veldig hakkette. Kjører minimalt med prosseser på begge PC`ene, ikke noe båndbredde kontroll, osv.. Vil gjerne ha innspill fra andre som også har brukt ultraVNC, da med henhold fart. Lenke til kommentar
Demolish Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) Dette er fordi VNC sender hele skjermbildet, mens RDP sender bare ny info om det som "flyttes på". Det er ihvertfall slik jeg har forstått det. Dette gjør da at RDP vil være mye raskere enn VNC. RDP = Remote Desktop Protocol, som da er det "eksternt skrivebord"-klienten din bruker for å kontakte serveren på jobben din. Endret 18. mai 2005 av Demolish Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 rdp oppfører seg helt anderledes. Noen veldig enkle ting du kan gjøre på maskinen du kobler deg til er å : - skru ned colorquality til 16bits - skru effekter som "smooth edges" og "fade effect" på menyer (kan ikke de norske ordene) - sette ned oppløsningen til det du trenger. Er sikkert et par ting jeg glemmer, men klokken er trossalt over 3 Lenke til kommentar
Palme Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 - skru ned colorquality til 16bits- skru effekter som "smooth edges" og "fade effect" på menyer (kan ikke de norske ordene) - sette ned oppløsningen til det du trenger. + slå av alt av desktop bakgrunner.. Det er vel det som minsker mest.. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 100 mbit skal være mer enn godt nok for å vnc å kjøre uten problemer eller hakking. vnc deaktiverer selv bakgrunnen når du kobler deg til. Lenke til kommentar
Powerade Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Jeg har kjørt UltraVNC over ei ISDN linje uten og ha noen spesielle problemer med hakking og etterslep av skjerm bilde. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 100 mbit skal være mer enn godt nok for å vnc å kjøre uten problemer eller hakking. vnc deaktiverer selv bakgrunnen når du kobler deg til. naaahi.. Det gjør vertfal ikke min Det er helt sikkert noen instillinger for dette, men at bakgrunnen skal forsvinne er ikke default. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå