Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Opera og ekstern pålogging

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp tatt i bruk Opera som nettlesar, men har møtt eit lite problem. Det virkar som om opera og mi eksterne pålogging ikkje samarbeidar skikkelig. Opera vil ikkje ringe opp ved oppstart, og det verkar som om den eksterne pålogginga ikkje forstår at den blir brukt av opera (kjem stadig melding om automatisk fråkobling). Har prøvd å finne noken måte å konfigurere dette på, utan hell så langt.

Noken andre som har vore borti dette problemet?

Ole

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg kuttet ut opera ganske fort egentli, fordi jeg aldri ble komfertabel med den.

Den har endel mangler, og litt bakvendt vindus-opplegg.

Jeg fant ut at det var hendigere å bruke natcaptor. Da får du alle fordelene med IE6, pluss noen til. Som feks pop-up blokkering og praktisk vindus åpning(ligner litt på operas, men enda bedre. Der er ikke en linje du ikke blir kvitt slik som der)

Men da jeg hadde externtilk., så fjernet jeg "ring alltid et nummer", og satte heller snarveier til de diverse på verktøy linjen. Da var det like enkelt egentlig med bare et klikk å ringe opp når jeg ville selv.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-15 00:06, groenn skrev:

Vel, jeg kuttet ut opera ganske fort egentli, fordi jeg aldri ble komfertabel med den.

Desverre er det mange som slutter å bruke Opera for fort. man har brukt IE hele tida og er vant til en så simpel og newbie vennlig browser. Gjerne har man ikke brukt mer komplekse program før og er stort sett vant til ie+office+spill.

Men tro meg, pin deg gjennom 2 uker med Opera og da begynner du å merke styrkene til Opera og snart du vil aldri tilbake igjen til IE

Quote:

Den har endel mangler,

som?

Quote:

og litt bakvendt vindus-opplegg.

Om du ikke er vandt til MDI (flere vinduer innenfor samme program) så kan du alltids velge SDI (slik IE funker), men det er en stor fordel å lære seg MDI. MDI er når du blir vandt til det ekstremt mye bedre enn SDI.

..

btw sier ikke at dette nødvendigvis gjelder deg. Selvsagt er det mange som ikke liker opera uansett hvor lenge de prøver, men mitt inntrykk er at alt for mange gir Opera en alt for kort prøvetid.

Lenke til kommentar

Opera har helt klart sine fordeler og ulemper.

et pluss er definitivt å kunne sette opp at den laster ned alle favoritt sidene dine med en gang den lastes. Det går ikke med noen anne browser som jeg vet om.

Tabed browsinger kommer snart for alle browere og Opera var en av de første ute.

ellers sider som ikke vises i Opera er et lite problem da.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-19 23:21, ThorHeyer skrev:

ellers sider som ikke vises i Opera er et lite problem da.

Da er det jo bare å sette på "Identify as MSIE 5.0", ganske smart funksjon siden Microsoft prøver å sperre Opera brukere ute.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...