bigblock Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Har et sony cybershot dsc-p100 digitalkamera. det kan ta video opp til 640 x 480, med 30 bilder pr. sek om jeg ikke tar feil. Er det noen som vet hvor stor plass slik video vil ta på minnebrikken? Har ikke fått testet det selv, for jeg har ikke MS Pro brikke som kreves for å ta opp i denne kvaliteten. Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 (endret) Tja....mitt kamera, som tar opp i 320 x 240, svir iallfall av ca. 12 MB på en halvminutts snutt. Med 640 x 480 har du jo 4x så mye data, så du kan nok doble en del, ja. Det er derfor jeg hevder at digitalkamera er til bilder, og videokamera til film. Men det er jo et fritt land.... Endret 19. mai 2005 av manskow Lenke til kommentar
jensanders Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Ukomprimert (ikke mpeg4) tar det 2 MB per sekund. Jeg har minnekort på 1 GB som holder til ca. 9 minutter. Når jeg får det over på pc så konverterer jeg en kopi til mpeg - det tar vesentlig mindre plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå