Gå til innhold

BAD_POOL_HEADER bluescreen i winXP

Anbefalte innlegg

Heisann, min bror har trøbbel med sin årsgamle "ferdigpc" fra komplett,

får opp en bluescreen med overskriften:

STOP: BAD_POOL_HEADER

og så masse saker om nye komponenter i maskina etc..

Han har prøvd å reinstallere winXP uten noen resultater, og har også prøvd å skru av windows indexing service.. uten at noe gir resultater..

noen som har vært borte i noe liknende og eventuelt har noen greie løsninger...?

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Han har prøvd å reinstallere winXP uten noen resultater, og har også prøvd å skru av windows indexing service.. uten at noe gir resultater..

så ikke veit jeg...

edit: quote-føkkøpp

Endret av Volkov
Lenke til kommentar

fant noe ang. via chip set, se under.

wuts that supposed to mean? keep getting a BSOD... the problem was bad_pool_header...anyone?

Out of the blue question here:

Are you running a VIA chipset motherboard and install the IDE Accelerator Driver?

Reason I ask is because "BAD_POOL_HEADER" can show up as a message for one of many different crashes (last count I saw was over 180 different circumstances can cause it). However, VIA recently released an IDE Accelerator driver for their chipsets. When it works, it's wonderful. When it doesn't, at best it causes a "BAD_POOL_HEADER" whenever you use Winamp with its burning software installed... at worst, it sends the affected PC into infinite reboot loops or completely hose data on the drive:grenade:

Lenke til kommentar

olejonny: er et MSI-hk, så skal ikke være der det ligger, men takk for tips...

Goophy: prøvde det ja, men fikk ikke skrudd det av (hadde to valg: 1: på for alt unntatt exeptions man kunne liste, 2: windows-managa (eller.no, når vin trengte det)

og ja, er WinXP home (er usikker på sp2, da det er broderens pc, og han er i drammen og jeg i trondheim, var hjemmom og så på det, men jeg vil tro det er det, kan sjekke det opp med han though)

og nei, ikke noe wlan

(siste jeg sa før jeg dro nordover var at han burde prøve å oppdatere alle drivere, men når hans datakunnskaper begrenser seg til msn og spillinstallering så..)

uansett, har noen tips så keep'em coming

-Volkov

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...