Gå til innhold

integrerte lydkort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har integrert lyd, og synes den er helt ok. Jeg bruker bare et billig headset. Hvis du skal ha et dyrt headset eller dyre høytalere, så bør du vel kanskje investerer i et lydkort. Men til vanlig bruk så funker det. Håper det hjalp litt :smile:

Lenke til kommentar

De jeg har hørt foreløpig er av ganske laber kvalitet, CPU bruken er veldig høy og lyden høres tam ut. Dette gjelder særlig løsningene på VIA kort. CMedia kodeken hørtes hakket bedre ut, men langtifra tilfredsstillende. Den eneste onboard lyden jeg kan gå god for er NVidia sin NForce APU. Denne er også i særklasse, med perfekt gjengivelse og mindre CPU bruk enn Audigy.. Ellers vil jeg sterkt anbefale å investere i et lydkort.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lydbiten på Abit AT7 (Realtek ALC650 6 Channel Audio) er mer enn nok for meg, det er ingen overdrevet CPU bruk, lyden er så bra som på forrige PC med soundblaster kort, software er bra, har Dolby 5.1 surround...har ikke funnet noe nevneverdig å klage på ennå.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-25 14:20, shebban skrev:

Er jo stor forskjell på lydkortene på hovedkortene og da. Noen er dritt mens andre er alt for gode! aopen har jo lagt et hovedkort med lydkort laget av rør isteden for transistorer, men tror det koster en liten formue.

Jeg vurderte Aopen kortet, men så begynte jeg å tenke litt over det. En PC er jo et av de værste stedene du kan bruke rør. Så lenge det er store lydforandringer med spikes, gummioppheng ol. og til og med om en rørforsterker står på et lett eller tungt bord har stor betydning for lyden, så kan nok det Aopenkortet regnes som ett dårlig PR-stunt.

Lenke til kommentar

Innebygd lyd er skumle greier..

jeg har nettopp byttet fra den innebygde lyden i et epox kort med via brikkesett, til audidgy. lyden er vanvittig mye bedre, og cpu bruken var veldig høy før.

et lydkort koster ikke så mye heller da. (650kr for audidgy bulk)

Lenke til kommentar

Testa d integrerte lydkortet på mitt p4s533, og blei absolutt ikke skuffa for å si d sånn.

Lyden var kanskje litt "dauere" på en måte, men d funka fett som smør.

R ingen lydfrik så d hadde nok holdt for min del, men jeg bytta uansett tilbake til mitt sb live platina etterpå... :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...