Gå til innhold

Overklokke for første gang...


ZerBox

Anbefalte innlegg

Jeg sitter med:

AMD 1,46Ghz

Microstar K7T Turbo2 Hovedkort

 

Jeg sitter med programmet FuzzyLogic4. Det fulgte med hovedkortet mitt... Jeg tenkte jeg kunne prøve å overklokke med det. Men... Noen som vil gi meg en liten forklaring på hvordan jeg gjør alt?

Stusser og litt på hvor mye jeg bør stille den opp hver gang. Hvor mye kan jeg få prosessoren min opp i?

 

Takker til de som svarer. Jeg er helt ny på overklokking;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nøyaktig samme spec som deg, og jeg prøvde FuzzyLogic4 en gang. Du går på manual og stiller opp FSB hastigheten med pilen til høyre, der FSB 133 er standard. Jeg har fått FSB opp til 150 med programmet, høyere klikker maskinen og man må slå den av og på. Det er ganske enkelt, og faren for ødeleggelse av komponenter er ikke stor, men man kan aldri vite.

 

minuset mef FL4 er at når du restarter maskinen, må du stille opp FSB på nytt, og programmet hjelper ingenting på oppstartshastigheten. Gå inn i BIOS og still opp FSB der. FSB på 150 kjører jeg på og har ikke hatt noen ustabilitet eller skade på systemet ennå.

 

håper dette hjalp deg :smile:

Lenke til kommentar

Skal innstillingene i BIOS være slik da?:

Clock by slight Adjust - 150

CPU Clock Ratio - Default

 

Hvor høyt bør jeg stille FSB'en med for hver gang før jeg kommer opp til 150? Det er vel ikke heldig å sette den rett opp til 150?

Hva bør tempen ligge på? Min ligger på rundt 40grader nå

Lenke til kommentar

Det du sa om innstilligene i BIOS stemmer :smile:

Det har ingenting å si om du stiller FSB rett opp til 150, men det skader ikke å gå til f.eks 145 først :smile:

 

Trykker du på auto i FL4, vil prorgrammet automatisk sjekke systemet ditt og klokke opp til maksimumet som systemet ditt tåler, en veldig grei måte for nybegynnere, da slipper du å slå av og på hvis du klokker for mye, for det gjør ikke FL4 (litt rotete forklaring, sorry)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-14 18:06, fondus skrev:

Jeg har nøyaktig samme spec som deg...


FSB på 150 kjører jeg på og har ikke hatt noen ustabilitet eller skade på systemet ennå.


 

Jeg var inne i BIOS å stilte opp FSB'en til 140 først. Det gikk helt fint. Ventet litt før jeg skrudde den opp til 150. Da tok det laaang tid uten noenting som skjedde med pc'en. Så startet den med FSB på 133. Hva er gale å hva skal jeg gjøre for å få FSB'en til 150?

Lenke til kommentar

Du må bare prøve å sette opp FSB Mhz for Mhz å se hvor høyt den vil starte smertefritt. Deretter kan du prøve å ta ut alle PCI enheter, ettersom de kan hindre deg(De kjører ikke noe videre på mer enn 40-45Mhz, 33Mhz er standard). Når du setter opp FSb, setter du nemlig også opp PCI bussen, da denne vil gå på en fjerdedel av FSB hastigheten. Videre kan du prøve å stille opp spenning på cpu og minne, da begge deler krever høyere spenning når FSB'en settes opp.

Lenke til kommentar

Har prøvd å overklokke i BIOS men fikk ikke velge noe, det var låst liksom.... Noen som har oppskriften.

 

CPU: AMD ATHLON 1460 mhz (er vel ikke viktig kanskje)

 

Hovedkortet heter ECS K7S5A

 

Fremdeles grønn

 

Ser på Benchmark at FSB er 66, er ikke det litt lavt?

 

[ Denne Melding var redigert av: Dinsdale på 2002-07-17 15:39 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...