Forumforumforum Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 BIOS ROM checksum error Detevting floppy drive A media... Drive A error. Detecting IDE CD-ROM drives... Primary Master: HL-DT-ST GCE-8525B Please put support CD into an IDE CD-ROM drive and press [ENTER] ____________________________________________________________ Akkurat som dette ovenfor står det. Hva betyr det ? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Les her: http://www.pcguide.com/ts/x/sys/booterrGBER03-c.html For å rette opp problemet, gjør som jeg sa her. Lenke til kommentar
rozon Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Linken du sendte er rett, men for å rette BIOS Checksum Error hjelper det ikke å resette CMOS. Tre mulige feil: 1) BIOS er ødelagt (Brikken) 2) Flashet med BIOS som ikke har rett checksum 3) CPU regner ut feil checksum Alternativ 2 lar seg avogtil rette med en ny skikkelig flash. Det er det maskinen din vil gjøre, og spør derfor etter en support CD. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 og "support cd" er hva da ? Lenke til kommentar
rozon Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 I de fleste tilfeller en CD som er bootbar og som da vil flashe biosen din på nytt. Vanskelig å si uten å vite noe om hardwaren din... Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 Asus hovedkort har jeg, det er vel bare hovedkortet som har noe å si ? Så, åssen cd er det snakk om ? Lenke til kommentar
nissengtr Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 instalasjons cd'en som fulgte med.. Det gjør susen!! Lenke til kommentar
rozon Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Asus hovedkort har jeg, det er vel bare hovedkortet som har noe å si ? Så, åssen cd er det snakk om ? Asus har litt info om dette. Kanskje en start å se på denne siden? Hvis du ikke har CD'en kan man sikkert lage en ny, med siste BIOS versjonen. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 (endret) Block Erasing -- Done Address (000E2h) -- Expected (E1h) , Real (E0h) Error !!! Data Compare Failure. The revcovered BIOS may not have the same version as orginal BIOS. Visit ASUS website (www.asus.com) to download the latest BIOS for this motherboard and update BIOS using ASUS AFLASH.EXE, ASUS EZ flash Utility or ASUS Live Update. ____________________________________________________________________ Fant ut at det var en annen verson av BIOS som lå på cd'n, enn den jeg har/hadde på hovedkortet. *hate BIOS* Endret 20. mai 2005 av espennyh Lenke til kommentar
rozon Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Block Erasing -- DoneAddress (000E2h) -- Expected (E1h) , Real (E0h) Error !!! Data Compare Failure. Hørtes ikke bra ut. Kanskje BIOS brikken er ødelagt? Fant ut at det var en annen verson av BIOS som lå på cd'n, enn den jeg har/hadde på hovedkortet. Betyr det noe da? Oppgraderer jo til siste versjon når man får gang på maskinen. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Hørtes ikke bra ut. Kanskje BIOS brikken er ødelagt? Er det det lille runde "batteriet" ? Lenke til kommentar
grwatz Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 nei. batteriet gir strøm til biosen. selve biosen re en liten minnebrikke, som oftest loddet fast i hovedkortet. står som regel bios på den hvis du leter Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 så konklusjonen er at hovedkortet har gått til helvette ? at jeg trenger nytt ? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 *pirke posten oppover i håp om at noen svarer* eller så blir det å bestille hovedkort/shuttle x] Lenke til kommentar
rozon Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Prøvde du med en selvlaget CD eller er det orginal CD'en? Det går alltids ann å lage din egen CD med en annen BIOS versjon. Kanskje akkurat din plate var ødelagt/hadde feil BIOS? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 jeg prøvde cd' som fulgte med hovedkortet, der alle driverene ligger osv. Det var en bios der, men den ville visst ikke funke :S Samtidlig som jeg lever tungt uten pc'n min, har det vært godt uten pc litt. Jeg er mye mer ute x] noe mamma er litt glad for Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 så om jeg laster ned nyeste bios evt. og lager en bootable cd med den ? (med fireburner elns) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 så konklusjonen er at hovedkortet har gått til helvette ? at jeg trenger nytt ? Nei , kortet booter/poster jo . så om jeg laster ned nyeste bios evt. og lager en bootable cd med den ? (med fireburner elns) Får du brukt hovedkortets innebygde ez-flash ? I såfall er det ikke nødvendig hverken med bootbar cd eller floppy . Alt du trenger er siste bios image fil til ditt kort på diskett . "Trykk" alt + f2 mens kortet poster . Beskrevet side 36 . chapter 2 . 2-11 http://www.asuscom.de/pub/ASUS/mb/sock478/...1860_p4s800.pdf Chapter 2 fra starten beskriver opsjonene dine mht bios oppdatering/re-flashing. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 det jeg tenkte på også, men da må jeg få kommet meg til en kompis med diskettstasjon. for mamma og pappa har en HP ferdig pc uten diskettstasjon, og jeg vil nødig ødelegge garantien på den ved å sette inn floppy'n. men skal se hva jeg får til i løpet av kvelden Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Address (000E2h) -- Expected (E1h) , Real (E0h) Error !!! Data Compare Failure. Hva vil det si ? Jeg prøvde Dette Men det ovenfor her kommer opp istedet, hva kan/må jeg gjøre ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå