Forumforumforum Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 pc'n babler om "cmos" ettellerannet.. Tror det er hovedkortet, så jeg kommer til å bestille en shuttle. Eller hva tror dere det er ? (sorry at jeg ikke orker skrive noe mer, er så sur på pc'n.) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 "CMOS checksum error"? Du må "resette" CMOSen. Det kan gjøres på følgende måter: 1: Slå av maskinen, ta ut batteriet på hovedkortet, vent 10 sekund, sett inn batteriet igjen, start opp maskinen. Om du fortsatt har problemer, velg metode nummer 2. 2: Clear CMOS: Finn CMOS-jumperen på hovedkortet. Flytt den fra posisjonen 1-2 til 2-3. (Maskinen må være av) Start opp maskinen i ti sekunder, og slå den av igjen. Flytt tilbake jumperen og start maskinen normalt. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 17. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2005 (endret) Edit: Sry, var sur/trøtt osv. så jeg skumleste over forslag 2 ;P Endret 17. mai 2005 av espennyh Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Var det det som var problemet? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 17. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2005 funker fortsatt ikke :S men vil det la seg fikse med nytt hovedkort ? for da bestiller jeg meg barebone eller nytt hovedkort Lenke til kommentar
rozon Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 "CMOS checksum error"? Du må "resette" CMOSen. Kommer ikke den overnevnte meldingen somregel etter at man har gjort en CMOS Clear? Kommer du inn i Setup og load defaults og lagre... Gjør susen vil jeg tro. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 "CMOS checksum error"? Du må "resette" CMOSen. Kommer ikke den overnevnte meldingen somregel etter at man har gjort en CMOS Clear? Kommer du inn i Setup og load defaults og lagre... Gjør susen vil jeg tro. Jeg har brukt å slette CMOSen og det har fungért med meg. På en del maskiner er det sikkert nødvendig å laste inn "setup defaults" også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå