Kurt P Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Creep ja.. Så den her om dagen. Ingen god grøsser, men den skremmer virkelig noen ganger. Anbefaler dere å se den. Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) Glem denne posten Endret 12. november 2006 av Petter (chaos) Lenke til kommentar
Skateee Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Prøv the shining du, sitt gjerne alene i et litt stort hus. Lenke til kommentar
PetePistola Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 darkwater.. japanske.. tidens.. hjelp.. Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Kan noen gi meg sluttscenen i The Shining med te-skje? Hvorfor befinner Jack seg på det gamle fotografiet. Er det noen logisk forklaring på dette? Noe som skal være med på å løse opp i plottet, men som kjøtthuer som meg ikke forstår? Eller er det vinklet i en mer symbolsk retning? Tell me! Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 Nå har jeg oppdatert første post og skrevet opp de skremmfilmene/grøsserene som er nevnt flest ganger i posten. Håper dere liker dette "tiltaket". Kom gjerne med flere forslag! Lenke til kommentar
Agurken Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Heisann. Jeg er en ganske stor fan av skrekkfilmer/grøssere. Det jeg lurer på er hvilken skrekkfilm/grøsser dere synes er verden beste? Den behøver ikke nødvendigvis være den skumleste eller ekleste dere kjenner til, men den dere liker aller, aller best. Jeg tenkte at det kunne være fint om jeg lagde en liste, her i første post, over noen av de filmene som dere har foreslått. Dermed slipper folk å lete igjennom alle postene for å finne gode anbefalinger. Håper dere liker dette "tiltaket" Gode skrekkfilmer/grøssere -Alien -Psycho -Halloween -The Shining -6th Sense -28 Days Later -The Ring -The Grudge -Hide and Seek -Event Horizon -The Eye -The Thing -Dawn of the Dead -Stephen King's IT -The Boogeyman -Nattsvermeren -Evil Dead -Evil Dead II -Rosemary's Baby -The Texas Chainsaw Massacre Heilt klart beste Amerikanske skrekkfilm det e: The Amiltyre horror *Trur det skrives sånn) (2005) Beste norsk: Villmark Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 The Grudge er jo tåpelig.... Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 The Grudge er jo tåpelig.... Det synes alle som ikke skjønner mytologien som ligger bak japanske grøssere. Det er nemlig en grunn til at Ringu, Grudge og One missed Call har (ca) samme "monster". Begrepet "grudge", evt forbannelse ligger dypt i den japanske folketroen og blir ofte legemliggjort ved nettopp ei bleik jente. Dette finner vi igjen i grøsserbøker for barn, tegneserier og filmer. Om jeg skal rate de tre filmene så får de en ganske så god score: Ringu: 6,5/10 The Grudge (org.): 7/10 One Missed Call: 7,5/10 Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Har ikke tenkt så mye på mytologien nei.. Jeg har ikke sett One Missed Call. Du gir den bedre enn de andre, så da satser jeg på at den er mye bedre... Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Jeg er jo megafan av Takashi Miike, så noe annet ville vært en fornærmelse. Den gav meg faktisk gåsehud opptil flere ganger. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Er det bare meg som synes Creep var helt utrolig dårlig? Den var rett og slett tragikomisk, men det var tho' en litt annerledes film hvor du så handlingen fra en annen vinkel i blant. Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 (endret) Drar denne opp igjen jeg... Fritt vilt, må være en av de få bra grøsserene som kan få en plass i dvd-samlingen min (Villmark er også en av de). Litt for enkel slutt ødela litt av helhetsinntrykket da men... Endret 15. november 2006 av Petter (chaos) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå