Anterialis Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Leste på finn.no (http://www.finn.no/finn/car/object;pdc=1116357624725?finnkode=5278850&sid=9asRDydND624717&pos=2) at en bil hadde 4x4. Trodde M3 kom med bakhjulsdrift?? Hvordan er dette? Er SMG giringa raskere 0-60mph enn manuell giringa? Hvorfor er convertible'n 0.6 sec. treigere 0-60 enn coupe'en ? Generelt BMW relatert spm: Går det ann å bytte "presenningen" stofftaket på toppløse bmw'er? Fant en fin m3 men den har blå farge på seg, noe jeg ikke liker i det hele tatt, går det ann å skifte ut dette? Koster det i så fall mye? På forhånd takk Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 BMW M3 kommer vel så vidt jeg vet kun med bakhjulsdrift. SMG giring vil jeg tippe er litt tregere enn manuell giring. Manuelt er helt mekaniskt og derfor når du tar den fra et gir til et annet så er det kun hvor rask du klarer å være som er avgjørende. Mens i en automatkasse vil det være elektroniske forsinkelser og det å flytte fra et gir til et annet tar vel i seg selv lengere tid enn med en manuell kasse. At cab'en er tregere kommer nok av at luftmotstanden er annerledes enn på coupe'en. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Blir litt feil, men SMG kassen skal være 0.2sec kjappere å gire med igjennom alle gir en manuell, så man vil tjene på det. BMW M3 leveres bare som bakhjulstrekk så det er evnt en skrivefeil der. Grunnen til at Convertible som er en Cab er tregere er mest pga ekstra vekt. Cabben veier mye mer. og vekt dreper 0-100 tider. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 Grunnen til at Convertible som er en Cab er tregere er mest pga ekstra vekt. Cabben veier mye mer. og vekt dreper 0-100 tider. Men hvorfor er denne tyngre? Hva er det som er tyngre liksom? For å være veldig dum: Taket er jo borte, så den burde jo vært lettere? Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Den er nok stivet mer opp ellers siden det ikke er noe tak. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) Og kanskje det tak greiene tar opp en del vekt. Men tror dere virkelig at vekten utgjør den "store" forskjellen fra 0 - 60 ?? At det er kun det liksom. Det må jo kanskje være det, syns bare det er litt rart.. EDIT: Convertible: 3781 lbs Coupe : 3415 lbs Endret 18. mai 2005 av w3p Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Grunnen til at Convertible som er en Cab er tregere er mest pga ekstra vekt. Cabben veier mye mer. og vekt dreper 0-100 tider. Men hvorfor er denne tyngre? Hva er det som er tyngre liksom? For å være veldig dum: Taket er jo borte, så den burde jo vært lettere? Taket er ikke akkurat borte, det ligger en cab baki der, som kanskje har en motor som driver cabben, veltebøyler med motor som spretter opp om den velter, aner ikke om karosseriet er stivet/bygd opp på forskjellige måter, osv.. Cabben er nesten 200kg tyngre enn coupeen, så regner med at denne ekstra vekten har mye å si. I tillegg har nok coupeen bedre aerodynamikk enn cabben. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Taket blir jo ikke "borte". Det bare brettes ned bak. Pluss at er jo ikke vektløst det utstyret som gjør at taket går opp og ned heller. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Som han sier, du får endel utstyr i selveste kabben. og Forskjell på E36 Coupe og Cab er værtfall 200-250kg er neppe noe mindre på E46...og denne vekten utgjør mye. Pga du mister mye stivhet som taket skulel gitt så er karroseriet stivet mer opp. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) Som han sier, du får endel utstyr i selveste kabben. og Forskjell på E36 Coupe og Cab er værtfall 200-250kg er neppe noe mindre på E46...og denne vekten utgjør mye. Pga du mister mye stivhet som taket skulel gitt så er karroseriet stivet mer opp. På E46 er forskjellen 166kg dersom lbs-talla ovenfor stemmer. Endret 18. mai 2005 av Marvil Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 Når man kjører på bane, hvordan vil man merke at en bil er stivere enn en annen bil? Går den raskere i svinger feks? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Blandt annet ja... Men du vil merke at den ikke slipper så lett (i dette tilfellet bak..) Den vil ikke "rulle" så mye med rumpa. Den vil generelt sitte bedre uansett Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 Fordi ett av hjulene på en måte "bøyer" seg oppover slik at det mister feste med bakken, der hvor et stivere karosseri vil beholde alle fire hjul på bakken? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 (endret) Du vil da miste litt av feste på et/to hjul ja... Et stivere karosseri vil holde den bedre på bakken ja Grunnen til at Caben er tyngre er det at taket tar opp mye av stivheta i bilen, så ved å fjerne det, blir bilen ganske myk, derfor må den stives opp i understell, dører+++ Endret 19. mai 2005 av Pluggen Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 kk, men skjønte bare ikke at dette utgjør så "sinnsykt" mye fra 0-100. Er liksom nesten et sekund! Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Coupèen er kjappere på grunn av vekt og aerodynamikk... Bilene er nok ikke så forskjellige hva stivheten angår Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå