Gå til innhold

ferdig modet IPB1.3 klar til nedlasting.

Anbefalte innlegg

hvis noen er intressert i et ferdig modet IPB1.3 (den gratis versjonen av invision power board) som brukes her på forumet så kan du laste den ned her

den har disse modene:

del_av

D-More BBcodes 4

AdminCP member Notes 1.5

Lock ACP 1.0

Post Logging

Admin Cp Access Logs

ACP Image in signatures on/off (IISC?) 1.3

Custom Joined Date v2.0

flere moder som SDK 1.5.0 kommer. tror den er bug fri, men er ikke sikker. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skal ikke jeg være onkel politi her, men er ganske sikker på at det ikke er lov å redistribuere IPB på den måten der... Så vidt jeg ser er det versjon 1.3.1 også - om ikke jeg tar feil så var det fra 1.3.1 IPB ikke lenger var gratis.

I korte trekk betyr det at du har lagt ut en piratkopi :)

Du bør kanskje undersøke det litt nærmere først.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det der piratkopi? Tullprat. Har selv 1.3.1 liggende lokalt og den VET jeg at jeg har lastet ned fra IPBs sider.

Hvor kan man laste ned 1.3.1 fra da? Finner kun betalings-ting på nettsidene til IPB :(

Lenke til kommentar
Det der piratkopi? Tullprat. Har selv 1.3.1 liggende lokalt og den VET jeg at jeg har lastet ned fra IPBs sider.

Nå har det seg slik at dette er en evalueringsversjon. Dvs, du har kun lov å prøve den ut. Så snart du har bestemt deg for å bruke det som forumløsning, må du registrere den.

Men poenget er at IPB er streng på redistibusjon. Så uansett hvor gratis det er å laste ned IPB, så har du nok ikke lov å redistibuere uten tillatelse. Det er ikke en gang er lov å legge ut enkeltfiler fra pakken. :( Det er grunnen til at alle mods er lagt ut som beskrivelser av hvordan du endrer filen selv - du finner ikke noen ferdigmoddede filer. Ganske irriterende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Nå har det seg slik at dette er en evalueringsversjon. Dvs, du har kun lov å prøve den ut. Så snart du har bestemt deg for å bruke det som forumløsning, må du registrere den.

Men poenget er at IPB er streng på redistibusjon. Så uansett hvor gratis det er å laste ned IPB, så har du nok ikke lov å redistibuere uten tillatelse. Det er ikke en gang er lov å legge ut enkeltfiler fra pakken. :( Det er grunnen til at alle mods er lagt ut som beskrivelser av hvordan du endrer filen selv - du finner ikke noen ferdigmoddede filer. Ganske irriterende.

Skulle nesten tro at M$ var hjernen bak Invision :p

EDIT: Jeez, what happened? Tok plutselig veeeldig lang tid å laste forumet, og så kom det opp at databasen "invision" ikke fantes :dontgetit:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Hmmm... der sier du jo noe.

Lenke til kommentar

Har selv forsøkt å finne siste gratisversjon av ipb, men kom over en tekst som fortalte at den ikke er tilgjengelig lenger, og at eneste lovlige måte å få ipb på er å laste ned enten trialversjon eller kjøpe en lisens. Skal ikke gå god for at det er fasiten, men jeg skal ikke google alt for mye før jeg kan tenke meg at det stemmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...