Gå til innhold

Ny telefon. Trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Jeg er en erfaren mobilbruker og har hatt mange telefoner, deriblant t610, t630 og sx1. Jeg skal denne gangen kjøpe en mer avansert telefon. Det er viktig at den støtter MMC-minnekort. Jeg har lurt litt på om s100 er det beste alternativet.

Jeg ønsker en ny telefon. Jeg trenger:

Funksjoner:

-Kalender: Ja (avansert)

-MMS: Ja

-GPRS: Ja

-EDGE: nei

-WAP:Ja

-Kalkulator: Ja

-JAVA:nei

-Email klient:Ja

-Spill: Ja (Ikke veldig viktig)

Form:

- Vanlig

-Vekt: 180 g.

-Antenne: Integrert

-"Støt/sprut/støv-sikker": nei

Skjerm:

Fargeskjerm: Ja

-Over 65000 farger

-Touchscreen: Ja (Ikke veldig viktig)

Pris:

Jeg har mellom 3000 og 7000 kroner til rådighet.

Med abonnementsbinding: ja

Diverse:

-Kamera: Ja

-Videokamera: Ja

-Symbian: Ja (Eller andre fleksible Operativ Systemer)

-Triband: Ja

-Infrarød port: Ja

-Blåtann (Bluetooth): Ja

-Minne: Minst 15 mb. integrert minne

-Minnekort?: Ja

-Polyfoniske ringetoner: Ja (Ikke veldig viktig)

-MP3: Ja

-Radio: Ja (Ikke veldig viktig)

-3g(UMTS): nei

-Wlan: Ja (Ikke veldig viktig)

- Mulighet for GPS: Ja (Ikke veldig viktig)

-Batterilevetid: Ikke viktig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Yoshi

Hva med Nokia 6680?

Den har jo Symbian, mpkamera, mp3spiller, blåtann, minnekort, masse minne, videotelefoni og hele skiten.

Ellers har jo Nokia andre fine alternativer; 3230, 6681, 6630 og 6670. 6680 slår alle disse på specs, men ikke design.

Skal du ha annet enn Nokia, er det ikke mye annet å se på med Symbian.

SE har Pxxx-serien, men alle sammen er store og tunge.

Ellers har vi jo qTec, som kommer med windowsoperativsystem og norsk meny og alt mulig.

Alle qtekmodeller er skikkelig heftige, men ingen av dem har noe særlig lang batterilevetid, som kan være til irritasjon. Men Qtek er nok ledende på PDA-mobiler. De lager små og nette telefoner, men heftige specs og kamera og alt.

Noe å se på.

Lenke til kommentar
Hva med Nokia 6680?

Den har jo Symbian, mpkamera, mp3spiller, blåtann, minnekort, masse minne, videotelefoni og hele skiten.

Ellers har jo Nokia andre fine alternativer; 3230, 6681, 6630 og 6670. 6680 slår alle disse på specs, men ikke design.

Skal du ha annet enn Nokia, er det ikke mye annet å se på med Symbian.

SE har Pxxx-serien, men alle sammen er store og tunge.

Ellers har vi jo qTec, som kommer med windowsoperativsystem og norsk meny og alt mulig.

Alle qtekmodeller er skikkelig heftige, men ingen av dem har noe særlig lang batterilevetid, som kan være til irritasjon. Men Qtek er nok ledende på PDA-mobiler. De lager små og nette telefoner, men heftige specs og kamera og alt.

Noe å se på.

Takk for forslagene. Jeg har lurt litt på om jeg skal kjøpe qtek s100 slik som jeg skrev øverst i tråden. Den støtter også MMC- minnekort som jeg har fra før.

Jeg har aldri vært spesielt imponert over Nokia. Dessuten har jeg sx1 og vil ha noe som er en del bedre.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Skulle ikke Sendo kommer med en oppfølger til x i juni, sendo x2?

Amobil.no har skrevet om den, den har alt forgjengern har, men er mye lettere og støtter en helt ny symbianversjon eller noe.

Kan finne fram til nyheten for deg...

Sendo x2

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Tror ikke Sendo X2 er noe for øyst1 da han ønsker en telefon som er en del bedre enn Siemens SX1.

Mener da at X2 sparker rumpa til SX1...

Den har megapikselkamera, skikkelige taster, er mindre, har like god og stor skjerm... Det var vel det...

Amobil har sammenliknet Sendo x2 med SX1 i en video i en artikkel..

Let deg fram.

Lenke til kommentar
Tror ikke Sendo X2 er noe for øyst1 da han ønsker en telefon som er en del bedre enn Siemens SX1.

Mener da at X2 sparker rumpa til SX1...

Den har megapikselkamera, skikkelige taster, er mindre, har like god og stor skjerm... Det var vel det...

Amobil har sammenliknet Sendo x2 med SX1 i en video i en artikkel..

Let deg fram.

Jeg tenker mer på funksjonaliteten. Det er viktig for meg at Operativ systemet er er ganske fleksibelt. Om den har MP-kamera eller ei er ikke viktig.

Men takk for alle svar. Jeg tror jeg kommer til å kjøpe qtek s100. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...