Gå til innhold

Ati Catalyst 5.5 klar for nedlasting

Anbefalte innlegg

Ati sine nye drivere kan lastes ned HER

Drivere til windows 64 HER

Fixed in this driver:

3DMark05: Running the application under Windows XP for extended periods of time no longer results in the operating system failing to respond when using an ATI Radeon™ X700 PRO

Ashli Viewer sample Wood: Display corruption is no longer noticed when Anisotropic Filtering set to 4x or above

Ashli Viewer v1.6.0: Running the application under Windows 2000 and launching a sample item found in the Programs & Shaders no longer results in corruption being displayed in the sample item

City of Heros: Playing the game under Windows XP with an ATI Radeon™ Xpress 200 series installed no longer results in the characters in the game appearing corrupted

Freedom force VS The 3rd Reich: Playing the game under Windows XP with an ATI Radeon™ 8500 installed no longer results in the super hero character attributes appearing blank

Imperial Glory Demo: Playing the game under Windows XP with an ATI Radeon™ X800 installed no longer results in the game failing to respond

Star Wars Knights of the Old Republic 2: Setting the graphic option in the Catalyst™ Control Center to Optimal Quality, followed by launching the game and setting the resolution option to 1600x1200, no longer results in a performance drop being noticed

Star Wars Knights of the old republic: Loading the Dantooine level of the game under Windows XP no longer results in slow game performance

Setting the desktop display to 800x600 or 1600x1200 16/32bpp no longer results in the incorrect display resolution information being provided when checking the video control panel in the Catalyst™ Control Center

Setting the display device to 1080i no longer results in the text on the custom format being illegible

Setting a customized resolution for 720p now works properly when maintaining the aspect ratio

Moving the TV to desktop2 and selecting swap device or double up no longer results in the CRT being in panning mode and display corruption being seen on the TV

Having a TV connected as the only display device and clicking the OK button in the ATI displays tab found in the Advanced section of the Display Properties results in a flash of the TV image being noticed

Connecting and enabling an HDTV and entering the properties page for the HDTV no longer results in the D3/D4 options being available in the D-Connector Control Panel

The occasional Windows error messages no longer occurs when booting into extended desktop under Windows XP when using an ATI Radeon™ X300 or X600

Corruption is no longer seen when connecting a secondary display device and moving the primary display device to the left of the secondary device, followed by disconnecting the primary display device and then reconnecting it

Previewing or launching the aquarium screen saver under Windows XP Media Center Edition no longer results in the operating system failing to respond

RF online game compatibility issue with all ATI Radeon™ series

Launching the Catalyst™ Control Center help files from the Start->All Programs->Catalyst™ Control Center now results in the localized version of the help file being displayed

Catalyst™ Control Center: Running the French custom install no longer results in a NewFeature1 component being listed

The link found in the second and third help page for the Change Desktop Settings found in the Japanese version of the Catalyst™ Control Center no longer cross-references to an incorrect help page

A black screen is no longer displayed when launching AMCap and attempting to view video from the tuner when using either the svideo or composite inputs

Display corruption is no longer noticed on the TV when setting the TV format to PAL-B and attempting to adjust the flicker removal in the TV Advanced option

Having a TV and CRT connected and clicking on Preview Automatic adjustment in the Optimize Media Center no longer results in both display devices displaying a black screen

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
må man slette de gamle driverne før man laster ned de nye?

last ned f.eks NFR http://www.majorgeeks.com/download3233.html

så avinstallerer du driverne "Add/Remove Programs", "Legg til/fjern programmer".

så starter du på nytt, bruker NFR "Nasty File Remover", og fjerner

det som har med ATI og gjøre (du velger hva du vil søke på), slett det den finner, og installer nye drivere, start på nytt, og alt skal

funke fint

den store fila har en annen Control Panel, som krever Microsoft Net 1.1, som jeg

personlig ikke liker. Mange andre som heller ikke liker den nye Control Panel fordi den

er for tung i bruk (ressurser). jeg vil anbefale den mindre filen

Endret av krist2
Lenke til kommentar

Ser ut som jeg får lavere ytelse i 3dmarks, både 01 og 05 med 1000 og 500 Poeng Ca men dette kan også være pga en 100mhz lavere hastighet på cpu pga sommervarmen ;)

Har ikke testet ytelsen i spill enda men skal prøve driveren ut i noen dager og komme med tilbakemeldinger senere.

Lenke til kommentar
Ser ut som jeg får lavere ytelse i 3dmarks, både 01 og 05 med 1000 og 500 Poeng Ca men dette kan også være pga en 100mhz lavere hastighet på cpu pga sommervarmen ;)

Har ikke testet ytelsen i spill enda men skal prøve driveren ut i noen dager og komme med tilbakemeldinger senere.

haha, må du sette ned gpu hastigheten på sommeren...lol da. dårlig kjøling eller ?

Lenke til kommentar

haha, må du sette ned gpu hastigheten på sommeren...lol da. dårlig kjøling eller ?

Er ikke noe i veien med kjølinga nei, har selvbygget vannkjøling, men når plutselig stuetemperaturen øker med +5C og jeg må øke Vcc pga dette så senker jeg heller hastigheten med 100Mhz og kjører på 230*10 @ 1.58Vcc og da oppnår jeg temperaturer på 35C til 39C (full load).

Edit : Ved Romtemp på 25C.

Edit 2 : Tilbake ved normal ytelse ved økning på 100Mhz, ser ut som cpu har "veldig" mye å gjøre med poengsummen i 01, i 05 så var ikke forskjellen så stor, et ytelsetap på ca 100p etter å ha satt opp mhz til 2400.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Det har generellt vært litt laber oppslutning om 5.* driverne hos folk på flere forum på nettet. (blant annet www.rage3d/board, som er et "fan-forum" for Ati) Mange har holdt fast ved 4.12 driverne.

Disse driverne virker derimot å være ganske så populære. Folk melder fra om litt bedre bildekvalitet og at spillene rett og slett føles jevnere og mer "snappy" ut. Dette selv om benchmarks viser så godt som 0 forskjell fra tidligere drivere.

Jeg skal installere de nå. :yes:

Lenke til kommentar

Forresten noen som har lagt merke til spill som bruker 3Dc, hadde vært fint å se en liten liste over kommende spill som benytter seg av denne teknologien.

Her er noen jeg har funnet som får muligens 3dc støtte:

HL2

Farcry 1.3 eller 1.4

Noen som har flere spill med kommende støtte?

Lenke til kommentar

Star Wars Knights of the old republic: Loading the Dantooine level of the game under Windows XP no longer results in slow game performance

Oppgraderte driverne og begynte å spille KOTORII for andre gang bare for å oppdage at Dantooine hakket akkurat like fordømt som sist.. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ

FOr meg er det ingen forskjell, bortsett fra det fancy kontrol senteret som fulgte med, og det er jo fett nok!!!

Lenke til kommentar

Oppgraderte driverne og begynte å spille KOTORII for andre gang bare for å oppdage at Dantooine hakket akkurat like fordømt som sist.. :thumbdown:

Mulig du ikke har fått fjernet de gamle driverne ordentlig, prøv å avinstalere først med kontrollpanel så restarte i sikkerhetsmodus og bruk drivercleaner pro for å fjerne siste rest. Husk å benytte deg av Cab. rensinga også.

Restart, reinstall 5.5.

Kotor 2 hakker ikke til meg i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...