Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

kjøre moped uten lappen

Anbefalte innlegg

har ikke lappen, har ikke skilt.. er 15 år.. kjører opp snart :p

kjører bare i skogen da (har en lang milliterskog å kjøre i) og litt på skolen vår (den ligger 500m unna her ;) ) har ikke blitt tatt enda (kjørt siden jeg kjøpte mopeden, i fjor sommer, kjører nesten hver dag :p )

får skilt snart.. da kan jeg kjøre mer risky :)

men du burde være forsiktig.. jeg bruker bestandig hjelm, og har ikke trimma moppa.. kjør forsiktig.. og unngå folk.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry meg.. men dere under 16 !

Drit i å kjør uten lappen!

Du syns det er gøy nå, men er det gøy hvis du blir tatt og må vente 3 år på å ta lappen, Nei!

Jeg er 15, har ikke flyttet en moped en Meter! Jævla kjett med SperreFrist sikkert!

Lenke til kommentar

Ja Sc0oT, du kan kjøre på veien når du er 15, men da må du ha grunnkurs, og foreldre som kjører bak (tror jeg ! ) med intern radio kontakt.

Eller

Du kan kjøre når du er 15 , men med en voksen bakpå, som har hatt lappen lenge (over 5 år tror jeg ) og har tung lappen over 5år..

Det er en av dem iallefall..

Crawford, om du kjører moped på veien og er ganske så uheldig , så får du ikke 3 år utsettelse, langt ifra. Du får en advarsel. Hvis du har trim, uten hjelm og hele pakka, med en bakpå og kjører som en dritt i gate med masse folk, så får du 6mnd utsettelse.

Du har lov og kjøre på jordet og, så du har fortsatt sjangsen til å ta deg en tur :)

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar

husker du hva jeg skrev over ?

"Det er en av dem iallefall.."

Ja, naboen kjører en crosser i bak gården vår, den er vel 30m oppover, og 20m bortover ;)

Det med lett motorsykkel, det burde man egentlig, det er en ganske stor sykkel, særlig hvis du treffer noen, så ja, jeg vil tro du får større bot. Men jeg er ikke sikker.

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar

Har blitt stoppet selv som 15 åring uten lappen, og kan fortelle om det jeg. Skal ta teoriprøve for moped i morgen forresten... :yes:

Jeg skulle bare ut en "liten" tur for å kjøre litt. Kjørte vel 1,5 km, før jeg blei stoppa med skolen våres. Plutselig kom en bil mot meg, og svingte opp rett foran meg. Purken :no: .

Men for å gjøre en lengre historie kort: Kjørte med hjelm, ikke trimmet (bare litt, menm ehemm, det sa jeg ikke), og fikk en advarsel. De sa at jeg tjente på å være hyggelig, men at jeg var veldig heldig. Det var opp til lensmannen å vurdere om jeg skulle få utsettelse eller ikke. Og det fikk jeg heldigvis ikke...:D

Men jeg kan LOVE dere at dere ikke er særlig høye i hatten når politiet kommer og ringer til foreldrene dine... :no: Ikke gøy i det hele tatt.

Så mitt råd er å holde dere unna ulovlig mopedkjøring. Plutselig blir du ferska og det er slettes ikke sikkert at alle er like heldig som meg... ;)

Lenke til kommentar
Du får en advarsel først uansett...

Har aldri hørt om noen som blir stoppa første gang de blir tatt å får utsettelse.

Det har jeg ja ;)

En kamerat av meg var såpass heldig at han ble stoppet den første gangen han var ute å "prøvekjørte" den nye mopeden sin :!:

Han kjørte ned til ett kryss å snudde, og der var det en purk bil spm så han ;)

Han lurte nok sikkert litt på hvorfor han bare snudde, så han kjørte etter uten at han kameraten min merket noe :p

Så skulle han kjøre en snarvei ned til skolen vår (man må kjøre igjennom en avsperring der det ikke er lov til å kjøre) å hvem tror du ikke han møtte der?

Jo, en sivilpurk som var ute og jogget :p

Han fikk 6 mnd utsettelse, og 700kr i bot eller 2 dager i fengsel ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...