Gå til innhold

Kjørte en bil for første gang


jingt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ketchez: Takk

 

endrebjorsvik89: Samma her. Er bare 15, blir 16 i november. For meg så føltes 20km/t skikkelig fort. Lærte at man måtte bruke myke bevegelser. Hehe, hadde det ikke vært for at jeg kjørte så sakte hadde jeg fått noen skikkelige nakkeslenger.

Lenke til kommentar
Hvordan er det å kjøre bil i 30 km/t kontra sykkel (tråsykkel) i 60 km/t. Kan det sammenliknes?

Bil i 30km/h føles som om du såvidt beveger deg fremover.

Sykkel i 60km/h føles ut som du beveger deg grisefort fremover.

 

Kan ikke sammenliknes.

fartsfølelsen mellom min brors A4 og gamlingene sin S80 er ekstremt forskjellig.. 80 i audien føles ut som 150 med S80..

 

Gokart vs. Bil er rimelig forskjellig. :p

Lenke til kommentar
Hvordan er det å kjøre bil i 30 km/t kontra sykkel (tråsykkel) i 60 km/t. Kan det sammenliknes?

Bil i 30km/h føles som om du såvidt beveger deg fremover.

Sykkel i 60km/h føles ut som du beveger deg grisefort fremover.

 

Kan ikke sammenliknes.

Mente de første gangene. :)

 

(60 på sykkel er ikke sååå fort. Problemet er å komme høyere. :p )

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

Grattis !

 

Jeg har kjørt bil to ganger, siste gang med far. VW Passat, en drøm å kjøre, men muligens litt for high-end bil til å nyte kjørefølelsen totalt.

 

60 Km\t i 3de gir, og fikk bare svidd clutch èn gang. Hihi.

 

På en annen side så planlegger jeg ikke lappen i løpet av de neste to årene, så muligens dette var mine eneste to ganger bak rattet.

 

:thumbup: til bil !

Lenke til kommentar
hvis han kom opp i 2. gir i en fart på 20km/t må det være en treig bil ;)

Nja. Om du skulle stoppe opp ved et kryss, men innser at det er klart og kjører. Og hvis du da er under 10 km/t bør du starte i 1. gir. Er du derimot over 10 km/t, så skal du i teorien klare å starte i 2. gir. Så derfor bør det også gå an å kjøre i 20 km/t i 2. gir, men du vil kjenne at bilen drar, at den vil mer. Og den vil sannsynligvis begynne å humpe om det går en smule for treigt ;):cool:

Endret av Gnomenz
Lenke til kommentar

Kjørte også nylig for første gang.

Erfaringen er at det er ganske vanskelig med en gang, men det blir ganske fort relativt lett (har nå kjøer totalt 3 ganger).

Jeg som har kjørt en del gokart fikk dessverre ikke dette kicket og første gang jeg kjørte (60-sonen), så gikk ikke hjerte noe fortere.

Lenke til kommentar

første gang jeg skulle kjøre bil så utfordret min far meg til å ta en håndbrekk sladd,, gjett om jeg klarte det da... NEIN, var litt vanskeligere å kjøre enn jeg trodde, så jeg hadde mer enn nok med å få den til å gå fremover. men nå går det som en drøm..

Lenke til kommentar
Første gangen er skikkelig kick ja :D

Åå, husker første gang jeg kjørte på E6, i 80 km/h, DET er adrenalinkick første gang det!

Så sant så sant! Max hastighet her er vel 85-90!

 

5-10km over fartsgrensen er vel ikke helt lurt når en lærekjører :p Men måtte teste ut Chrysleren ;)

Lenke til kommentar
Lærte at man måtte bruke myke bevegelser. Hehe, hadde det ikke vært for at jeg kjørte så sakte hadde jeg fått noen skikkelige nakkeslenger.

Kom her å kjør bilen min uten servo du, så skal du nok fort få en annen oppfatning. :p

 

Lappen får jeg ikke før August, men største hastighet jeg har kjørt i er vel ~140 km/t.

Endret av Thomas`
Lenke til kommentar
Lærte at man måtte bruke myke bevegelser. Hehe, hadde det ikke vært for at jeg kjørte så sakte hadde jeg fått noen skikkelige nakkeslenger.

Kom her å kjør bilen min uten servo du, så skal du nok fort få en annen oppfatning. :p

 

Vet hvordan du har det. Kjører selv uten servostyring, og det er et helvette skal jeg fortelle dere som cruiser rundt med nyere biler der servostyring er standard.

Jaja, får større muskler i armene da :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...