muv Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Hei! Jeg må ha et programm lignende TvTool, så jeg blir kvitt de svarte stripene rundt kanten på tv'et. bildet er jo ikke større enn 14-15" :sad:. programmet må fungere i xp og det MÅ vere gratis!!! Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 søk på google eller downloads.com etter tvtools Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Med mindre du har et skjermkort som takler oppløsningen som tv benytter (husker ikke akkurat oppløsningen, men den er i nærheten av 800X600- vet det finnes en mod nvidida driver en eller annen plass som klarer det) så er den eneste måten du kan bli kvitt "skitt-stripene" å klippe bildet - dvs at skjermkortet sender ut et bilde som er større enn tv skjermen. Da mister du jo litt av bildet, men du får full skjerm. Jeg hadde et gammelt ATI kort med TV ut - hvor jeg ikke hadde stripene, derfor kan jeg trygt si at jeg leitet lenge rundt på nettet etter en løsning når jeg konventerte til nvidida basert skjermkort. Konklusjonen min ble å aksepetere stripene fordi løsninger som fjernet dem ikke ble funnet akseptabel. Hvis du finner en bra løsning, er jeg interessert i å høre om den. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Dette er litt av grunnen til at jeg kjøper ATI. Lenke til kommentar
muv Skrevet 16. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2002 jeg har funnet den beste løsningen; kjøp TvTool 6.5 for 10€. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Quote: Den 2002-07-16 14:54, muv skrev:jeg har funnet den beste løsningen; kjøp TvTool 6.5 for 10€. Supert vil jeg tro.. Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Quote: Den 2002-07-16 14:54, muv skrev:jeg har funnet den beste løsningen; kjøp TvTool 6.5 for 10€. Har denne versjonen mulighet til å sende ut bilde i tv'ns oppløsning? Trodde tvtools sendte ut enten litt for lite bilde (striper) eller litt for stort bilde (dekker hele tv'n men når en sammenligner monitor og tv ser en at en mister noe av bildet) Hvis du har en fremgangsmåte for å dekke hele tv skjermen uten å miste noe av bildet så må du dele informasjonen med oss. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Det finnes ikke noe som heter "å sende ut bilde i tv'ens oppløsning". Så lenge vi ikke snakker om et digitalt signal er det bare spørsmål om graden av overscan. Her har ati valgt litt i overkant som standard (dog det er få som klager siden de bare ser film på tv, og ikke bruker windows), og nvidia har "safet" ganske mye så du kan se alt på tv-skjermen... Grunnen til dette er at mange eldre tv'er har STOR overscan som default. Jeg er helt enige med de som sier at begge burde inkludert drivere det alt kunne justeres... tv system (ntsc/pal), grad av overscan, lysstyrke, kontrast osv osv.... [ Denne Melding var redigert av: mad_arab på 2002-07-17 07:30 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå