Bromlexl Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Nå har jeg sett begge sine pressekonferanser og sett på hva de har å by på. Nå sjulte riktig Xbox sine spec. Men Etter det jeg har sett så er det en komers vinner og en spillmessig og grafikkmessig vinner. Den komerse er Xbox. Den er MSN og en konsoll. Der du kan videochatte med venner. Noe som er ganske viktig for kvinnelige kjøpere. Ikke det at PS3 ikke har det, for det har den. Men Xbox kommer først. Og alle store artister i amerika (hip hop) vil vise frem sine custom Xbox 360 på show som MTV Cribs. Og alle mainstream barn i amerika vil tenke at det er så kult og må ha seg en slik en. På den måten vinner de konsoll krigen. PS3 derimot har hardwere som utkonkurer Xbox ganske så bra. (ifølge tallene på deres pressekonferanse) Xbox 360 vil komme med en 3 core power PC prosessor(samme arkitektuern du finner i en Mac ). Mens PS3en vil komme med en 7 core cell. Altså 7x3,2GHz viss jeg ikke tar feil. Når jeg så demonstrasjonene til sony. Som anden og bladene. Så ble jeg lamslått. Det er utrolig hvor bra vannet var for eksempel. HL2 go home. AOD programmet var ganske bra (de som har sett det vil forstå) Men en stor forskjell på de to konsollenes pressekonferanse var. Sony: Dette har vi gjort tidligere og det vil vi forstette med. Se hva vi kan gjøre og hvordan det ser ut. Xbox: Vi er store. Se hvor bra vi har gjort det siden vi kom på markede i 2001. Vi har det mestselgende spillet ever. (Det var også lagt mer opp som et vekkelsesmøte enn en pressekonferanse der de ville vise frem konsollen....Noe som irriterte meg ganske så mye) En annen ting med Xbox var ikke at de var best men størt og først på markede. Sony: Lar tall og konkrete bevis tale for seg og har noen enkle demonstrasjoner av mulighetene ved PS3 Ville bare nevne det. Slik jeg oppfattet det. Men nå er jo jeg en liten Sony fanboy med PS2 og PSP som kjære eiendeler. PS: Synes at det var latterlig at Microsoft har som mål å selge sin nye konsoll til 1/6 av verdens befolkning Lenke til kommentar
Skateee Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Og hva er det du ønsker å diskutere? Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Og hva er det du ønsker å diskutere? Opplyse Ytre sine meninger Var nok bare det. Lenke til kommentar
Zyko Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Takk for dine meninger fanboy, du sløste nettopp 2 min av min levetid Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Sony: Den desidert beste pressekonferansen! De innfridde til de grader! 6/6 Microsoft: de hadde vel heller lite å vise frem i og med at Xbox 360 har blitt vist frem før. 3/6 Nintendo: Spenningsnivået var til stedes, men det revulsjonerende uteble! Nye Zelda drar opp, samt div. onlinespilling! 3/6 Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 17. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2005 (endret) Trenger ikke diskutere alt. Kan jo ytre meninger og. Når en i tillegg kan sløse bort 2min av et liv til en stakkers forumbruker så kan jeg såve godt. Så nettopp Nintendo sin Konferanse. Var grei og bra nok den. Selv om det var en litt truende fyr som snakket om det. De har 94% av det håndholdte markede. Selvsagt. De har jo hatt monopol frem til jul. Og sony kan ikke lage uendelig med PSPer heller. Det tar litt tid å skape et mesterverk Så de tallene var litt missvisende men korrekte. Litt angrep på sony på den konferansen. Men er spent og se hva de har på lur for Revolution. De snakket fint lite om den og det var skuffende. Ville vite mer om den. Hva er så revolusjerende(tror jeg stavet det feil) med den. Han nevte noe om kontrollene. Former de seg til din hånd. (hadde vert praktisk) Eller er det flere typer. Noen med analoge stikker, noen med tuchpad og noen med glide sensorer. (slik at du fører en knott over et underlag. Nesten som tuch. Men ikke helt. Edit: Hefla...Man skal ikke se ned på dyseelektrikere Endret 17. mai 2005 av Bromlexl Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Argh. Jeg finner ikke de presse konferanse videoene jeg Eller jeg har funnet noen, men de er i windows media player, og det får jeg ikke til å spille av fra nettet. Snodig nok Går det ann å laste ned videoene fra en internettside, eller se den med quick time player? Noen som har link til det? Anders Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 De har 94% av det håndholdte markede. Selvsagt. De har jo hatt monopol frem til jul. Og sony kan ikke lage uendelig med PSPer heller. Det tar litt tid å skape et mesterverk Så de tallene var litt missvisende men korrekte. Litt angrep på sony på den konferansen. Kanskje det bare er meg, men jeg tror han sa at hvis man la sammen ALLE SALG, inkludert håndholdte konsoller, eier Nintendo 94 % av markedet. Dvs. alle salg av GameBoy, DS, SNES, PS, PS2, Xbox, NES, N64, GC. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 De har 94% av det håndholdte markede. Selvsagt. De har jo hatt monopol frem til jul. Og sony kan ikke lage uendelig med PSPer heller. Det tar litt tid å skape et mesterverk Så de tallene var litt missvisende men korrekte. Litt angrep på sony på den konferansen. Kanskje det bare er meg, men jeg tror han sa at hvis man la sammen ALLE SALG, inkludert håndholdte konsoller, eier Nintendo 94 % av markedet. Dvs. alle salg av GameBoy, DS, SNES, PS, PS2, Xbox, NES, N64, GC. Viss jeg ikke husker så helt feil så var det snakk om de håndhålde siden det var snakk om ds da. For let's face it. Sony er den størte levrandøren av andregenrasjonskonsoller. Xbox er også ganske store. De er mer en bare 6% Lenke til kommentar
Heales Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 De har 94% av det håndholdte markede. Selvsagt. De har jo hatt monopol frem til jul. Og sony kan ikke lage uendelig med PSPer heller. Det tar litt tid å skape et mesterverk Så de tallene var litt missvisende men korrekte. Litt angrep på sony på den konferansen. Kanskje det bare er meg, men jeg tror han sa at hvis man la sammen ALLE SALG, inkludert håndholdte konsoller, eier Nintendo 94 % av markedet. Dvs. alle salg av GameBoy, DS, SNES, PS, PS2, Xbox, NES, N64, GC. Det var kun snakk om bærbare maskiner, og hele seansen fremstod for meg som temmelig desperat. Nintendo vet at de er taperen i den generasjonen vi snart ser slutten på..snakker da om stasjonære konsoller. Derfor blir det temmelig komisk når de skal trekke inn salget av bærbare maskiner for å vise muskler - spesielt når de setter tallene opp mot salget av PS2 som tross alt er en stasjonær maskin. Det er ingen tvil om at Nintendo frem til nå har hatt full kontroll på bærbare maskiner, og muligens kommer de til å fortsette med det for alt vi vet. Men på stasjonære er de akterutseilt for andre gang. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Sony: Den desidert beste pressekonferansen! De innfridde til de grader! 6/6 Microsoft: de hadde vel heller lite å vise frem i og med at Xbox 360 har blitt vist frem før. 3/6 Nintendo: Spenningsnivået var til stedes, men det revulsjonerende uteble! Nye Zelda drar opp, samt div. onlinespilling! 3/6 Jeg syns MS hadde den beste. Selv om de ikke hadde særlig mye å vise. Sony sin var jo utrolig kjedelig, holdt på å kjede meg i hjel. Eneste plusset var noen få god titler som kommer som var interessante. Nintendo sin var meget spennende, men pga. de ikke vil avsløre R ennå så ble det såklart ikke hva mange ville at den skulle bli. Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Sony: Den desidert beste pressekonferansen! De innfridde til de grader! 6/6 Microsoft: de hadde vel heller lite å vise frem i og med at Xbox 360 har blitt vist frem før. 3/6 Nintendo: Spenningsnivået var til stedes, men det revulsjonerende uteble! Nye Zelda drar opp, samt div. onlinespilling! 3/6 Jeg syns MS hadde den beste. Selv om de ikke hadde særlig mye å vise. Sony sin var jo utrolig kjedelig, holdt på å kjede meg i hjel. Eneste plusset var noen få god titler som kommer som var interessante. Nintendo sin var meget spennende, men pga. de ikke vil avsløre R ennå så ble det såklart ikke hva mange ville at den skulle bli. Der er din mening... Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Selvfølgelig er det hans mening. Alt her er meninger. Hva vil du fram til? Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Selvfølgelig er det hans mening. Alt her er meninger. Hva vil du fram til? At vi alle har hver sine meninger... Hva vil du fram til? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Selvfølgelig er det hans mening. Alt her er meninger. Hva vil du fram til? At vi alle har hver sine meninger... Hva vil du fram til? :!: Lenke til kommentar
Lskgutt Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Selvfølgelig er det hans mening. Alt her er meninger. Hva vil du fram til? At vi alle har hver sine meninger... Hva vil du fram til? :!: Du vil frem til :!: ? Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 De har 94% av det håndholdte markede. Selvsagt. De har jo hatt monopol frem til jul. Og sony kan ikke lage uendelig med PSPer heller. Det tar litt tid å skape et mesterverk Så de tallene var litt missvisende men korrekte. Litt angrep på sony på den konferansen. Kanskje det bare er meg, men jeg tror han sa at hvis man la sammen ALLE SALG, inkludert håndholdte konsoller, eier Nintendo 94 % av markedet. Dvs. alle salg av GameBoy, DS, SNES, PS, PS2, Xbox, NES, N64, GC. Det var kun snakk om bærbare maskiner, og hele seansen fremstod for meg som temmelig desperat. Nintendo vet at de er taperen i den generasjonen vi snart ser slutten på..snakker da om stasjonære konsoller. Derfor blir det temmelig komisk når de skal trekke inn salget av bærbare maskiner for å vise muskler - spesielt når de setter tallene opp mot salget av PS2 som tross alt er en stasjonær maskin. Det er ingen tvil om at Nintendo frem til nå har hatt full kontroll på bærbare maskiner, og muligens kommer de til å fortsette med det for alt vi vet. Men på stasjonære er de akterutseilt for andre gang. Er enig der. Nintendo: Vi har hatt monopol i 15år og derfor bør du holde deg til våre produkter. :!: Ganske trist Lenke til kommentar
Agres Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Det jeg finner komisk er når nintendo-fanboys ikke liker PSP fordi "håndholdt ikke trenger god grafikk" og ikke innser at grafikken på GBA ikke er god nettopp fordi nintendo har hatt monopol og ikke har trengt å utvikle den, før nå. No offense mot Nintendo. De skal jo tross alt tjene litt penger de og. At de skryter av håndholdt monopolet er greit nok. De kan ikke trekke fram like gode tall neste år uansett. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Enig her Agres. Tror Nintendo egentlig føler seg truet av at Sony plutselig kaster seg utpå håndholdt-markedet, og i tillegg er i gang med å gjøre det veldig bra. Forklarer også grunnen til at de snakka så stygt om PSP på den konferansen... Lenke til kommentar
Zer0z Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 (endret) Finnes det no tekniske Specs på Xbox360 og PS3 tilgjengelig? Endret 19. mai 2005 av Zer0z Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå