Gå til innhold

MP3-spiller: Flash- eller harddiskbasert?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny MP3-spiller som jeg blir å bruke til jogging og vanlig bruk, nå som harddisk baserte spillere er blitt så billige og små, passer dem også til trening.

Kan jogging/løping skade en harddisk basert spiller? Hva burde jeg velge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lite sannsynlig at løping skader en harddisk-basert. Hvilken du skal velge er hva du prioriterer, selv har jeg flash:

Harddiskbasert:

+ MYE plass

- Dyr

- Stor (i forhold til en flash)

Flashbasert

+ Utrolig liten

+ Billig

- Lite plass (4 cd på 256 mb)

Det er viktigere med batterikapasitetenen, selv om de fleste som selges i dag er ganske bra.

Det med plassen er så som så, med mindre du skal løpe maraton, hører du ikke flere sanger opp igjen på en joggetur, selv med en flash-basert...

Lenke til kommentar

til jogging, sats på minnebasert. hvis det er lettbruk så ta harddisk, det er billigere. Vet ikke om jeg kan bruke sammenligningen her men har en minnepinne, en vanlig en altså. klarte å miste den i vaskemaskinen, funker fett fremdeles, tviler på om det samme hadde skjedd med en harddisk.

Lenke til kommentar
til jogging, sats på minnebasert. hvis det er lettbruk så ta harddisk, det er billigere. Vet ikke om jeg kan bruke sammenligningen her men har en minnepinne, en vanlig en altså. klarte å miste den i vaskemaskinen, funker fett fremdeles, tviler på om det samme hadde skjedd med en harddisk.

Slik jeg ser det, er det beste å ha to forskjellige spillere. En for å lytte og kose seg med god musikk, og en spiller som man slipper å være så redd for - en såkalt bruksspiller. Denne flashbaserte spilleren er kun på 128 eller 256 Mb, og det er denne du tar med deg på stranden, på trening, på koretere turer osv. Om den blir stjålet eller du mister den, så detter du ikke i kjelleren av sorg, for du har fortsatt din harddiskbaserte musikkmaskin som du har lagt sjela di i. Den bruker du selvfølgelig ikke på trening eller på stranden??!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...