HEE Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 hei.. har et nf7-s rev 2.0 har ikke liv i den usb 2.0 eller IEEE 1394 "extra" brakketet på hovedkortet i det hele tatt! har hatt problemet et stund nå.. den er helt død... skjønner fane meg ikke dette.. og har faen meg ikke tenk og mite usb portene mine! vi ha de tilbake! hehe.. kjører xp pro med sp2! nf7-s rev 2.0 (abit) ' har en om dette før.. Post! men tror den var mer til bry eller at den skulle være god.. Lenke til kommentar
CannibalCorpse Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Hm, har samma HK, mine 6 USB 2.0 porter og den ene av de to FireWire portene funker som de skal (har ikke 4-pin FW kabel så har ikke testa den andre FW porten). Funka de før, og så bare klikka? Hvis du ikke har prøvd de før, du har koblet de til riktig? Nå var det vel nesten "idiot-sikker" kobling på den braketten om jeg ikke husker feil , og ikke en tynn kontakt for hver pin som det var på LianLi kabinettet mitt, så skal vel mye til å koble feil. Hehe, du har USb og FireWire "enabled" i BIOS? Riktige drivere og alting? Kanskje kontaktene halvveis har hoppet av... Kjører selv XP_pro_SP2 m/nForce 5.10 drivers helt fint. Delte ikke USB/FW kontrolleren(e) irq med agp og/eller s-ata kontrolleren samt PCI_1? Sjekka for ressurskonflikt i enhetsbehandling? Lenke til kommentar
HEE Skrevet 17. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2005 (endret) Hm, har samma HK, mine 6 USB 2.0 porter og den ene av de to FireWire portene funker som de skal (har ikke 4-pin FW kabel så har ikke testa den andre FW porten). Funka de før, og så bare klikka? Hvis du ikke har prøvd de før, du har koblet de til riktig? Nå var det vel nesten "idiot-sikker" kobling på den braketten om jeg ikke husker feil , og ikke en tynn kontakt for hver pin som det var på LianLi kabinettet mitt, så skal vel mye til å koble feil. Hehe, du har USb og FireWire "enabled" i BIOS? Riktige drivere og alting? Kanskje kontaktene halvveis har hoppet av...Kjører selv XP_pro_SP2 m/nForce 5.10 drivers helt fint. Delte ikke USB/FW kontrolleren(e) irq med agp og/eller s-ata kontrolleren samt PCI_1? Sjekka for ressurskonflikt i enhetsbehandling? takk for svar CannibalCorpse godt og ha flere hjærner som tanker på samme problemet.. har sjekket ledninger og slik ja.. de sitter godt.. har ikke hoppet av.. tror biosen instillingene er riktige.. og ja de sluttet bare og virke.. jeg har en stygg mistanke og det er denne abit bios flasher for windows fordi.. på abit sine sider står det av hvis du flasher feil så Føkker du opp noe grundig med noe.. "please use the AWDFLASH 8.23D or later flash utility to update NF7 series BIOS. With an incorrect AWDFLASH version, the GUID will be erased, leading to IEEE1394 peer to peer function failure" lurer på om den kan ha gjort noe slik tull jeg.. typisk min flax lissom EDIT: drivere ja .. har du noen anbefalinger om jeg evt kan bare oppgradere usb driverne ? har et system bile av enhets behandling kan vi sammeligne desse med et fra deg evnt ? Endret 17. mai 2005 av HEE Lenke til kommentar
CannibalCorpse Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 (endret) Så du foretok en BIOS flash like før alt f-kka? Prøvd å resette cmos? Flashet tilbake til tidligere version, eller "reflashe" på nytt? Selv kjører jeg BIOS v27 (Release Date: 16 des. 2004[her]) og det funker helt fint her. Brukte Abit FlashMenu 1.36 (Flashmenu136.exe). Drivere for nVidia nForce 2 chipset finner du her Bare en tanke, har sikker ikke noe med det men, om du har overklokket og FSB og PCI ratio er feil... Edit: Joda, enhetsbehandlng skulle gå fint, men må isåfall sende deg bildet på epost, er ikke sikker på steder jeg kan uploade bilder hehe Endret 17. mai 2005 av CannibalCorpse Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Min far klarte å sette en dv-usb kabel inn feil vei i en usb-port Det endte med at alle portene kortsluttet og jeg måtte sette på en USB bracket og en hub. Lenke til kommentar
HEE Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 Så du foretok en BIOS flash like før alt f-kka? Prøvd å resette cmos? Flashet tilbake til tidligere version, eller "reflashe" på nytt? Selv kjører jeg BIOS v27 (Release Date: 16 des. 2004[her]) og det funker helt fint her. Brukte Abit FlashMenu 1.36 (Flashmenu136.exe).Drivere for nVidia nForce 2 chipset finner du her Bare en tanke, har sikker ikke noe med det men, om du har overklokket og FSB og PCI ratio er feil... Edit: Joda, enhetsbehandlng skulle gå fint, men må isåfall sende deg bildet på epost, er ikke sikker på steder jeg kan uploade bilder hehe hmm.. nei jeg gjorde ikke det men jeg vet at jeg har flashet biosen nylig. og usikker på om jeg bruke riktig flasher.. der for trodde jeg den kanskje var årsaken.. bruker samme drivere som deg.. 5.10 .. finnes det noen beta tro ? enhetsbehandlig.. : kan sende deg bilder ja.. tar det på pm.. bios: har også klokket ned for og se om det skjedde noe men det skjedde ingen ting! Lenke til kommentar
tness Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Har også et Abit NF7 s ver.2.0 der USB 2.0 er fraværende, tror jeg, musa funker ikke der i allefall. ER det jumpere på HK som må bytte plass? Har enebla i Bios som nevnt tidligere i denne tråden. HEE: Du kan jo fortelle løsningen, enten her eller i en PM? Når du får den selvsagt. Lenke til kommentar
HEE Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) Har også et Abit NF7 s ver.2.0 der USB 2.0 er fraværende, tror jeg, musa funker ikke der i allefall.ER det jumpere på HK som må bytte plass? Har enebla i Bios som nevnt tidligere i denne tråden. HEE: Du kan jo fortelle løsningen, enten her eller i en PM? Når du får den selvsagt. shall do.. tenket jeg skulle skrive en mail til abit og.. bare for og få deres synspunkt i saken. Endret 18. mai 2005 av HEE Lenke til kommentar
CannibalCorpse Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) Et merkelig problem det der... men tekte på en sak, sjekk under "Egenskaper" for "USB rothub" (og de andre USB enhetene der og) gå inn på "Strømstyring", og fjern hake ved "Tillat datamaskinen å slå av....", er vel verdt et forsøk? Trenger vel ikke skru av strømmen til USB portene på en stasjonær maskin uansett. Edit: Sjekket for ressursdeling? sjekk i Systeminformasjon (msinfo32.exe) eller lignende prog under Maskinvare \ deling/konflikter. Hos meg deler "Standard utvidet PCI til USB-vertskontroller" og "OHCI-kompatibel IEEE 1394-vertskontroller" IRQ 22 og "OHCI-kompatibel IEEE 1394-vertskontroller" deler IRQ 18 med "Silicon Image SiI 3112 SATARaid Controller" Men IRQ sharing skal ikke være noe prob i dag... Endret 18. mai 2005 av CannibalCorpse Lenke til kommentar
HEE Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 Et merkelig problem det der... men tekte på en sak, sjekk under "Egenskaper" for "USB rothub" (og de andre USB enhetene der og) gå inn på "Strømstyring", og fjern hake ved "Tillat datamaskinen å slå av....", er vel verdt et forsøk? Trenger vel ikke skru av strømmen til USB portene på en stasjonær maskin uansett. Edit: Sjekket for ressursdeling? sjekk i Systeminformasjon (msinfo32.exe) eller lignende prog under Maskinvare \ deling/konflikter. Hos meg deler "Standard utvidet PCI til USB-vertskontroller" og "OHCI-kompatibel IEEE 1394-vertskontroller" IRQ 22 og "OHCI-kompatibel IEEE 1394-vertskontroller" deler IRQ 18 med "Silicon Image SiI 3112 SATARaid Controller" Men IRQ sharing skal ikke være noe prob i dag... har sett litt på denne "system informaskjon" under conflikt/sharing. men ser ut som det er i orden.. hvordan kan jeg se om det ewr feil ? Lenke til kommentar
tness Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) Kan tyde på at det er konflikt mellom lydkort, og den integrerte nettverks delen, kontra USB Legger en link til skjermbilde http://80.89.50.164/bilder/usbkonflikt.jpg Endret 18. mai 2005 av tness Lenke til kommentar
HEE Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) Kan tyde på at det er konflikt mellom lydkort, og den integrerte nettverks delen, kontra USB Legger en link til skjermbilde http://80.89.50.164/bilder/usbkonflikt.jpg kommer ikke inn jeg asså.. EDIT: har et bilde jeg og.. men har ikke web plass.. noen som gidder og legge det ut for mej? Endret 18. mai 2005 av HEE Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Kan tyde på at det er konflikt mellom lydkort, og den integrerte nettverks delen, kontra USB Legger en link til skjermbilde http://80.89.50.164/bilder/usbkonflikt.jpg kommer ikke inn jeg asså.. EDIT: har et bilde jeg og.. men har ikke web plass.. noen som gidder og legge det ut for mej? Du kan legge det med i posten din... Vedlagt fil Du kan legge ved en fil i innlegget. Maksimal filstørresle: 256k Lenke til kommentar
HEE Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) Kan tyde på at det er konflikt mellom lydkort, og den integrerte nettverks delen, kontra USB Legger en link til skjermbilde http://80.89.50.164/bilder/usbkonflikt.jpg kommer ikke inn jeg asså.. EDIT: har et bilde jeg og.. men har ikke web plass.. noen som gidder og legge det ut for mej? Du kan legge det med i posten din... Vedlagt fil Du kan legge ved en fil i innlegget. Maksimal filstørresle: 256k thank you !! nå har jeg lagt ut bilde.. noen konflik der eller ? noen smartinger som finner det ut.. Endret 18. mai 2005 av HEE Lenke til kommentar
CannibalCorpse Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Det skal da funke fint det der (ref. bildet), er ikke så ulikt mitt, bare at jeg har deaktivert onboard lydbrikke og bruker en SB Audigy istedet. Hm, var det USB eller FW du hadde probs med, eller begge? En USB går vel ikke å sette i feil, eller? Tenkte på det Tørrfisk sa, om ikke Tørrfisk mente de mindre 4pins pluggene da. Synes det virker som FW pluggene er lettere å sette i feil... Om det ikke var noe elektrisk feil med siste apparatuset du plugget i som gjorde at det ble overspenning elns i usb porten elns etc etc.... Men, funker ingen av usb portene dine? Hva med deaktivere LAN og/eller lydbrikke (som usb delte ressurser med) og se da? Evt avinstallere usb kontrollerne og starte på nytt for så å la de reinstallere, og gjøre det samma med LAN og Audio. Men siden du som du sa ikke hadde noen røde eller gule utropstegn i Enhetsbehandling er det nok ikke noen konflikter eller feilinstallerte drivere ute å går. Lenke til kommentar
HEE Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 (endret) CASE CLOSED DE VIRKER FINT NU! HAR MEST LYST TIL OG FINNE ET PISTOL ET STED MEN.. Takk for hjelpen! Endret 19. mai 2005 av HEE Lenke til kommentar
tness Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Løsningen på problemet jeg og HEE hadde var at vi hadde kobblet feil på selve HK, USB var kobbla på firewire pluggen, og omvendt. Siden begge gjorde samme brøleren, så vil jeg tro at det var for dårlig forklart i manualen. Lenke til kommentar
CannibalCorpse Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 (endret) Åh sånn hehe, ja fint det ble fikset. Edit: Det er jo bare fargen som skiller de, er det ikke? Blå for USB og Rød for FireWire? Endret 20. mai 2005 av CannibalCorpse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå