Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst til en alerede satt opp tilkobling

Anbefalte innlegg

Har nå internett fra tele2 (702/128) hvis det har noe å si.

Huset mitt har tre etasjer og to pcer i 1. og 3. etg. (Ikke trådløst) Disse dataene er koblet til en enkel switch og switchen er koblet til et Zyxel Prestige 600 series (ADSL access, bare et akksesspunkt tror jeg)Zyxel 600 series.pdf

Mao. er mitt satt opp ganske likt som det her, bortsett fra at jeg har switch: zyxel_installasjonsveiledning_Page_04.png

Jeg skal nå gå til anskaffelse av trådløst nettverk ettersom jeg får en bærbar pc i hus, og derfor vil jeg vite: hva slags trådløs-nettverk "boks" skal jeg kjøpe for å ha de dataene jeg har nå på tråd og den nye bærbare dataen på trådløs?

Endret av shit89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt ulike løsninger er mulig, alt etter om Zyxel'n er et rent ADSL-modem eller er et routermodem. For å sjekke dette, se under boksen og les av hele modellnummeret. Uansett, kjøper du en Linksys WRT54G, så burde denne dekke behovet, uansett hvilken versjon av Zyxel'n du har. Denne har også innebygd switch, slik at du sannsynligvis ikke trenger den gamle lenger.

Endret av sofTest
Lenke til kommentar
Litt ulike løsninger er mulig, alt etter om Zyxel'n er et rent ADSL-modem eller er et routermodem.  For å sjekke dette, se under boksen og les av hele modellnummeret.  Uansett, kjøper du en Linksys WRT54G, så burde denne dekke behovet, uansett hvilken versjon av Zyxel'n du har.  Denne har også innebygd switch, slik at du sannsynligvis ikke trenger den gamle lenger.

Takker, men Zyxelen er et rent ADSL modem og ikke en router. Hva har det å si?

Er det ikke mulig å få noe billigere som samtidig har kvalitet?

Dessuten mente jeg :"bortsett fra at jeg har switch i tillegg" istedetfor :"bortsett fra at jeg har switch", hvis det er til noen hjelp. Det ER zyxelen i tegningen som jeg har.

Endret av shit89
Lenke til kommentar

Dessuten mente jeg :"bortsett fra at jeg har switch i tillegg" istedetfor :"bortsett fra at jeg har switch", hvis det er til noen hjelp. Det ER zyxelen i tegningen som jeg har.

Har ikke noe å si det..Blir enklere bare..(at det er rent ADSL modem)

Du finner billigere men WRT54G er en meget bra box...Har 3 stk selv og er meget fornøyd med di..

At du har en switch i tillegg har ikke så mye å si..Du får bare flere lan porter vist du bruker den etter den tråløse routeren feks...

Gidde du krympe blidet litt... :w00t:

Endret av taz
Lenke til kommentar

Hadde du hatt ett routermodem, så kunne du greid deg med et aksesspunkt. Det kan du muligens nå også, men det er avhengig av hvor mange IP-adresser du kan få av ISP'en din. Med en router, så er du helt uavhengig av dette, og det er kun en femtilapp å spare i å kjøpe et aksesspunkt. I ditt tilfelle, tror jeg du på sikt vil angre om du kjøper et aksesspunkt. Selg heller switchen du har, og bruk routerens innebygde switch. Det finnes rimligere routere, men igjen, det er ikke mye å spare og jeg tror du på sikt vil angre om du velger disse. Om pris er veldig viktig, så finner du de billige trådløse routerene selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...