shit89 Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 (endret) Har nå internett fra tele2 (702/128) hvis det har noe å si. Huset mitt har tre etasjer og to pcer i 1. og 3. etg. (Ikke trådløst) Disse dataene er koblet til en enkel switch og switchen er koblet til et Zyxel Prestige 600 series (ADSL access, bare et akksesspunkt tror jeg)Zyxel 600 series.pdf Mao. er mitt satt opp ganske likt som det her, bortsett fra at jeg har switch: Jeg skal nå gå til anskaffelse av trådløst nettverk ettersom jeg får en bærbar pc i hus, og derfor vil jeg vite: hva slags trådløs-nettverk "boks" skal jeg kjøpe for å ha de dataene jeg har nå på tråd og den nye bærbare dataen på trådløs? Endret 17. mai 2005 av shit89 Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 (endret) Litt ulike løsninger er mulig, alt etter om Zyxel'n er et rent ADSL-modem eller er et routermodem. For å sjekke dette, se under boksen og les av hele modellnummeret. Uansett, kjøper du en Linksys WRT54G, så burde denne dekke behovet, uansett hvilken versjon av Zyxel'n du har. Denne har også innebygd switch, slik at du sannsynligvis ikke trenger den gamle lenger. Endret 17. mai 2005 av sofTest Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 17. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2005 (endret) Litt ulike løsninger er mulig, alt etter om Zyxel'n er et rent ADSL-modem eller er et routermodem. For å sjekke dette, se under boksen og les av hele modellnummeret. Uansett, kjøper du en Linksys WRT54G, så burde denne dekke behovet, uansett hvilken versjon av Zyxel'n du har. Denne har også innebygd switch, slik at du sannsynligvis ikke trenger den gamle lenger. Takker, men Zyxelen er et rent ADSL modem og ikke en router. Hva har det å si? Er det ikke mulig å få noe billigere som samtidig har kvalitet? Dessuten mente jeg :"bortsett fra at jeg har switch i tillegg" istedetfor :"bortsett fra at jeg har switch", hvis det er til noen hjelp. Det ER zyxelen i tegningen som jeg har. Endret 17. mai 2005 av shit89 Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 (endret) Takker, men Zyxelen er et rent ADSL modem og ikke en router. Hva har det å si? Er det ikke mulig å få noe billigere som samtidig har kvalitet? Dessuten mente jeg :"bortsett fra at jeg har switch i tillegg" istedetfor :"bortsett fra at jeg har switch", hvis det er til noen hjelp. Det ER zyxelen i tegningen som jeg har. Har ikke noe å si det..Blir enklere bare..(at det er rent ADSL modem) Du finner billigere men WRT54G er en meget bra box...Har 3 stk selv og er meget fornøyd med di.. At du har en switch i tillegg har ikke så mye å si..Du får bare flere lan porter vist du bruker den etter den tråløse routeren feks... Gidde du krympe blidet litt... Endret 17. mai 2005 av taz Lenke til kommentar
Haii Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 (endret) EDIT: Innlegg tatt vekk Endret 17. mai 2005 av ZaLzIce Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 EDIT: Innlegg tatt vekk http://www.tcs.tele2.no/pdf/zyxel_installa...sveiledning.pdf Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Takker, men Zyxelen er et rent ADSL modem og ikke en router. Hva har det å si?Er det ikke mulig å få noe billigere som samtidig har kvalitet? Hadde du hatt ett routermodem, så kunne du greid deg med et aksesspunkt. Det kan du muligens nå også, men det er avhengig av hvor mange IP-adresser du kan få av ISP'en din. Med en router, så er du helt uavhengig av dette, og det er kun en femtilapp å spare i å kjøpe et aksesspunkt. I ditt tilfelle, tror jeg du på sikt vil angre om du kjøper et aksesspunkt. Selg heller switchen du har, og bruk routerens innebygde switch. Det finnes rimligere routere, men igjen, det er ikke mye å spare og jeg tror du på sikt vil angre om du velger disse. Om pris er veldig viktig, så finner du de billige trådløse routerene selv. Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 Vil det si at hvis jeg kjøper en WRT54G, så kan jeg selge switchen og zyxelen? har jeg ikke lenger bruk for de da? vil gjerne fortsette å bruke det ettersom det alltid har fungert greit. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Nei, du må beholde Zyxel'n, fordi Linksys-boksen er en ren router uten modem. Linksys'en har innebygget fireports switch, slik at du kan koble til fire maskiner med kabel til den. Men dette får du gjøre som du vil med. Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 Ok, tusen takk sofTest for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå