tørrfisk Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Jeg har en Nokia 5100 som jeg hater grenseløst! Har planer om å kjøpe meg ny telefon, men har og tenkt litt på PDA. Jeg har ikke fulgt med på PDA-fronten siden de kom ut, og kun kunne brukes til å gjøre notater og skrive ned avtaler osv, men har forstått at man kan gjøre mye mer med de nå til dags bl.a. ringe. Jeg er glad i gadgets og nyttefunksjoner og er opptatt av en god internett-opplevelse med min nye håndholdte (ikke sånn Nokia 5100 GPRS-møl), er også greit å ta bilder og videoer. Men mobiler og PDA'er nærmer vel seg hverandre mer og mer i disse dager? Så hva er tingen for meg? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Med mindre du er ekstremt flink å utnytte potensialet i en PDA, så blir du nok fort lei. Problemet er at det er alt for knotete å bruke dersom du er "på farten". Å bruke touchscreen med så liten skjerm mens du er i bevegelse er nærmest umulig. Er som regel greiere å notere på en lapp, for å så å legge inn på PDA'en i ettertid. Dersom du skal ha en PDA bør du kjøpe noe som har tastatur i det minste (qtec 9090). Men det er fremdeles vanskelig å navigere. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Hvis man må spørre om man har behov for en PDA, har man ikke behov. Simple as pie. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 Hvis man må spørre om man har behov for en PDA, har man ikke behov. Simple as pie. Er ikke helt enig der. For jeg er ikke helt klar over fordelene/ulempene med en PDA kontra en smart mobil med OS. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 du merker det for når du skal skrive, men kjøper du en hybrid mellom mobil og pda med norsk t9 så går det heldigvis bare litt tregere å notere enn på en vanlig mobil. (du får nummertaster på skjermen med ordbok slik som på en mobil, så kan du nokia smssystemet så går det greit på en slik hybrid også) Men skal du bruke tastatur eller noe kan du bare glemme å gjøre det på farten ja Lenke til kommentar
Poby Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Men det er jo litt behagelig å sitte ute i sola på kaféen nedenfor barnehagen og sjekke mailen med pda'n kobla til mobilen. For så å rusle ned på jobben sånn i 10-tida..;-/) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå