Delvis Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Det virker som et bra opplegg, men kan det regnes som et ordentlig nettleksikon man kan bruke seriøst? Wikipedia Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Wikipedia er veldig enten eller, spørs på hvem som har lagt ut informasjonen. Har selv funnet MANGE feil på enkelte av "oppslagene". Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 (endret) Wikipedia er(IMO) et veldig bra leksikon. Du kan helt klart regne det som et særiøst leksikon. Endret 17. mai 2005 av SumSar Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Hvis du er interessert i å vite ting om diverse politiske situasjoner anbefaler jeg ikke Wikipedia, men hvis det er fotosyntese eller en oversikt over Metallicas album gjennom tidene passer W bra. Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Vis det er noen veldig spesifikke ting du er ute etter (litt utenfor alfarvei) bør du ofte dobbelsjekke kilder. Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Det kommer an på hvordan du definerer "bra". Det er mye informasjon der, men mye av den informasjonen som finnes der er riv ruskende gal. Jeg tror for eksempel ikke jeg ville brukt Wikipedia til et skolearbeid osv. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Det er vel stort sett riktig informasjon som finnes der. Populære artikler blir som oftest nøye gjennomgått av spesialister, og den vanlige mann i gata retter opp grove feil han er helt sikker på er feil. Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Det er nok en stor fordel å ikke bruke wikipedia som eneste kilde. Som flere her skriver, er mange artikler veldig godt skrevet, mens andre er så fulle av feil at en utskrift ikke ville duge som toalettpapir en gang. Innen data- og typisk ungdomsrelaterte emner, virker det som det ofte er bra. Dessuten er mange av oversettelsene til norsk, heller dårlige. Holder man seg til engelskspråklige artikler er kvaliteten gjennomgående bedre. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Dessuten er mange av oversettelsene til norsk, heller dårlige. Holder man seg til engelskspråklige artikler er kvaliteten gjennomgående bedre. Dette er ihvertfall sikkert. De norske artiklene inneholder jevnt over ca. 1/2 - 2/3 av informasjonen som står i de engelske har jeg merket. Derfor holder jeg meg utelukkende til engelsk, untatt når jeg skal finne noe som er veldig typisk norskt. Lenke til kommentar
Togo Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Jeg kan verifisere at deres anatomi/biologi-del (den engelske delen, uansett) er korrekt (det jeg har sett). Lenke til kommentar
Xoduz Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Slår meg akkurat at Wikipedia er på vei til å bli vår virkelighets "Hitchhiker's Guide to the Galaxy" ;P Hadde ikke hatt noe imot en billig, snerten liten håndholdt enhet som hadde kun en funksjon: La deg slå opp informasjon på Wikipedia sine sider (og alternativt, legge ut ny informasjon). Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Bra sak. Mye bra innhold, finnes sikkert feil. Finner man feil så skal man faktisk gå dit for å legge inn en tråd om at det er feil. De har et eget system for å rette opp i feil. Er det en krangel om hva som er riktig om en sak, så får man opp info om det, og saken er låst for redigering, og man kan lese tråden og alternative artikkler. Men finner wikipedia langt bedre enn britannica, encarta osv osv (gyldendal store suger). Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Jeg syntes wikipedia er et meget bra leksikon. Kan nevne at jeg brukte dette mye da jeg hadde en ganske stor oppgave om samuraier på skolen. I de andre nettleksikonene og andre papir leksika så sto det maks 4 linjer. På wikipedia sto det 12 sider med bra stoff. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Jeg skrev en flott artikkel om Oslos Østkant. Borte vekk er den. Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) Jeg bruker ikke Wikipedia, da jeg ikke tar sjansen på at det jeg leser er korrekt, for artiklene er skrevet av den vanlige mannen i gata. Jeg skrev en flott artikkel om Oslos Østkant. Borte vekk er den. Hehehe! Du er og forblir en snik! Endret 18. mai 2005 av Ole Johan Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Jeg skrev en flott artikkel om Oslos Østkant. Borte vekk er den. :!: Kan du poste den her? Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Jeg skrev en flott artikkel om Oslos Østkant. Borte vekk er den. :!: Kan du poste den her? Ja, det ville vært veldig fint gjort, JoachimR. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 I SO3 skrev han at han ikke lagret den. Det er synd, for jeg skulle gjerne lest den selv. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Folk flykter fra Oslos Østkant. Her florérer narkotiske stoffer, og andre kriminelle elemeter vi ikke er tjent med. Etter at innvandringsbølgen startet på femti-tallet, har Oslos østkant blitt mer og mer forslummet. Den økende mengden ikke-vestlige innvandrere med gjengmentaliteten i blodet, gjør at to-romsleiligheter med femten boende personer ikke er uvanlig. Snart er alle skikkelig mennesker flyttet fra østkanten. Gjengmentaliteten beboerne har, medfører en sammenstimling av nasjonaliteter rundt forskjellige områder. Grønland kalles på folkemunne "Lille Pakistan". I tillegg fører samme mentalitet med seg mangfoldige kriminelle gjenger, som f.eks. den beryktede Tveita-gjengen. Disse gjengene raner og stjeler fra skikkelige mennesker. Blandt resten av Oslos befolkning er det stor redsel for å dra over elven. Mange tørr ikke bevege seg dit uten fingeren på telefonnummeret til vekterfirma eller politi på mobiltelefonen. I mørket skjer det mye vi ikke kan snakke om på denne kanten av byen, og de som kan, holder seg inne eller flykter til vestlige bydeler. Skrev noe lignende i full fart på nytt. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Skal si det var overaskende at den ble fjernet JoachimR, den var jo knallobjektiv! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå