strangecolorblue Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 jeg kobler laptopen min til plasmaskjermen via s-vhs-kabel, men får ikke bilde. Må jeg "aktivere" noei pc'en for å få bilde eller skal pc-bildet komme på tv'en automatisk? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Bildet kommer ikke på tv'en automatisk. Du må slå på kloning av skjermbildet. Trykk på Avansert der du skifter oppløsning på skjermbildet. Der står det nok noe om kloning. Hvis du skal se film på tv'en fra laptop'en, så må du velge at TV skal være skjerm nr.1. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 pnkt1: S-Video heter den kabelen din. VHS er video-kassett! Anyhow: Jeg vet at NVIDIA har en checkbox (avkryssningsboks) inne i skjerminstillinger, hvor du kan "force" tv-ut, om den ikke detekterer noen tv. ps. hvilket skjermkort har du? lykke til! Lenke til kommentar
strangecolorblue Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 Jeg har et ati mobility radeon 9700 kort. Jeg valgte sekundærskjerm, og fikk et slags forstørret sorthvitt bilde av skrivebordsbakgrunnen min på tv-skjermen, men ingen ikoner. det skjedde heller ingenting på tv-skjermen hvis jeg åpnet et vindu. Jeg prøvde både lav, middels og høy oppløsning (8, 16 og 32 bits), og skjermoppløsning på 1024 x 768. Hva kan være galt?? Jeg har for øvrig en qpvision sdl42-skjerm. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Problemet er at du har forlenget bildet, ikkje klonet det. Om det er samme framgangsmåte som på mitt 9700 så høgreklikker du på dekstop-> Egenskaper-> Innstillinger-> Avansert-> Display\Visning eller noko sånt. Der skal du kunne velge om du vil klone eller forlenge skrivebordet. Lenke til kommentar
YoYo Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Alternativt kan du bare trekke vinduet/applikasjonen over til høyre. Jeg synes det er like greit å ha utviddet til 2 skjermer i stedet for å klone. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 problemet kan også være pal/ntsc, om du ikke har "multisystem" tv. jeg tror mitt skjermkort iallefall kan man velge "tv system" elns. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Gamlere tv'er støtter desverre ikke S-video. Da får man en sort-hvitt bilde. Det man kan gjøre er å bruke en svideo-kompositt-adapter og koble kompositten inn i tv'en. Da får man fargebilde. Lenke til kommentar
strangecolorblue Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 der har vi sikkert problemet.. takk for hjelpen så langt:) Lenke til kommentar
Ko_deZ Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 En plasmaskjerm som ikke støtter s-video? Dette høres veldig lite sansynlig ut. Uansett hadde det beste vært å bruke en vanlig vga kabel, om TVen har slik en inngang.... -Ko_deZ- Lenke til kommentar
strangecolorblue Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 hvordan ser en vga-kabel ut da? Lenke til kommentar
PhonoX Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 hvordan ser en vga-kabel ut da? Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 (endret) En plasmaskjerm som ikke støtter s-video? Dette høres veldig lite sansynlig ut. Uansett hadde det beste vært å bruke en vanlig vga kabel, om TVen har slik en inngang.... -Ko_deZ- Du har nok rett der. Alle plasma'er har da støtte for svideo.... Kan det være at du ikke har aktivert svideo på tv'en? På min tv velger man mellom AV-kanalene med rød/gul/grønn/blå tast. Trykker man f.eks en gang på rød, får man AV1, uten svideo. Trykker man en gang til på rød tast, får man AV1 med svideo. Ellers må du se hva zeph skrev. Endret 19. mai 2005 av blackninja Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Se om du finner alternativer for s-video i plasmaens menyer. Prøv å sette på y/c. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå