Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hilken produsent er best på trådløst nettverk?

Anbefalte innlegg

Som nevnt så lurer jeg på hva som er den beste produsenten på trådløst nettverk! Er det noen som VET at noen produsenter er dårlige, bra eller sånt?? :hmm:

Det hadde vært fint om jeg hadde fått gode svar på dette!!! :thumbup::D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvem som er best er det vel delte meninger om, men her er mine erfaringer

Når det gjelder kort både PCI og PCMCIA med innebygd antenne har jeg ikke merket noen stor forskjell på CNET, D-Link og SMC kortene jeg har (førstnevnte virker noe billig med tanke på drivere m.m. men fungerer utmerket) SMC og D-Link kortene er mistenklig like både utifra komponentene på kortene og i firmware (virker som om de største forskjellene er kosmetiske, noen som vet om hvor identiske de er?)

Når det gjelder router/accesspoint har jeg bare lovord å si om D-Link accesspointet jeg hadde i lang tid. desverre ble denne byttet ut med en router fra SMC jeg hadde endel problemer med (men den som selges idag har ny hardware som løser dette, men hva hjelper dette meg?) Byttet derfor nylig over til Linksys som jeg er meget fornøyd med (selv uten å ha byttet firmware enda)

Skal ikke si hvem som er best, men når det gjelder router anbefaler jeg ihvertfall Linsys WRT54GS som er blitt min nye venn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...