Gå til innhold

NB: Kan ikke brukes med ASUS A7V333!!!!

markusol

Anbefalte innlegg

Skulle handle ny vifte/kjøler til prosessoren min... men før jeg gjør dette... sjekker jeg ut spesifikasjonene på den gamle vifta mi, som er en GlacialTech Igloo2310, på komplett sine sider. Og der står det som følger: (se nederste linje) hmmm akkurat det hovedkortet jeg har det gitt. Hvorfor dette? Kanskje det kan være en sammenheng med at PC'n min er så sinnsykt varm? Noen som vet?

Kjøler ned CPUer opptil 1.4GHz (Intel) / 2000+ (AMD)

Ekstrem lett vekt - 212 g

Liten størrekse - 70 x 60 x 57 mm

Ekstremt stillegående - 25 dB(A)

Luftflyt: 20.3 CFM

Omdreiningshastighet: 3100 RPM

NB: Kan ikke brukes med ASUS A7V333!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nope... Kunne jo ha vært det... men jeg har den jo på nå...

Og det funker bra...bortsett ifra at den er veldig varm... kjører 68 C IDLE akkuratt nå... Den har nesten vært på 80 C LOAD engang. Og dette er jo ikke noe særlig.

maskina er litt ustabil også. som sikkert har med at den er så varm. blåsjermer og slikt....

Lenke til kommentar

OM den er bra?

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEII!!!!!!

:grin:

Hadde den selv på asus a7v333 før det kom opp at de ikke måtte brukes samen, har taisol kjøler nå.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: XaTrIx på 2002-07-19 21:41 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: XaTrIx på 2002-07-19 21:41 ]

Lenke til kommentar

Gjør som meg!

Gå på Microplex og kjøp deg en TaiSol CGK760 som lugger under Tilbud for bare 100,-!! Så kjøper du med en 80x80mm vifte og 4 strips.

Så tar du av den gamle viften og feste greiene til 60x60mm vifta, så borrer du hull i de 4 ytterste finnene og så bøyer du alle ut slik at de er like store som 80x80mm vifta, så stripser du vifta fast og whips den er klar :smile:!

PS: Jeg har samme drit brae HK som deg og en XP 1800+.

CPU idle på 42'C romtemp på 23-27'C(hot).

med en Papst vifte som skal gå i 3100rpm men bare går i 1400-1950rpm og Artic Silver III på.

Lenke til kommentar

et annet spørsmål..: hvis jeg kjøper meg asus a7v333 hovedkort å amd athlon xp 2000+

så i stede for å kjøpr GlacialTech vifta som støtter amd 2000+ kjøper jeg meg taisol vofta som støtter amd 2100+

vil dette bli et problem eller får jeg i gjengeld bare enda bedre kjøling.

si meg, merker du stor forskjell fra 25db til 32db?

Du vet aldri før du har prøvd det...

[ Denne Melding var redigert av: BanAnus på 2002-07-19 23:04 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-19 22:02, BanAnus skrev:

så i stede for å kjøpr GlacialTech vifta som støtter amd 2000+ kjøper jeg meg taisol vofta som støtter amd 2100+

vil dette bli et problem eller får jeg i gjengeld bare enda bedre kjøling.

lol, det blir ikke noe problem i det hele tatt :smile: Når det står f.eks "Taisol CGK760 socket a xp21000+" så mener de at kjøleren er kraftig nok til å kjøle ned alle socket a CPUer opp til xp2100+

Quote:

si meg, merker du stor forskjell fra 25db til 32db?

ja! Det er en klar økning. dB skalaen er logaritmisk så hver gang du øker dB'en med 10 så dobler du lydnivået.

Lenke til kommentar

Sjekket ut dette med komplett nå. Det jeg fikk til svar var dette:

"Hei.

Det som er med viften som dette hovedkortet er at på hovedkortet har Asus satt noen komponenter som lett blir ødelaggt hvis du monterer denne litt uforsiktig. Men dette skal ikke ha noe med varmen på denne cpuen å gjøre. Det du kan gjøre her er å teste med en annen vifte hvis du har muligheten får det får å sjekke om det er viften som er feilen her. Test gjerne denne cpuen i en annen maskin får å sjekke om det kan være cpuen som det er feil på her."

Men det har ikke noe med ytelsen altså! Dette gjalt bare under innstalasjon av vifta ikke noe annen. Så ytelsen er dermed UBRUKELIG! BEstiller ny vifte i løpet av dagen/morgendagen. Men usikker på hvilken vifte jeg skal bestille!

Lenke til kommentar

Som det sies følger ikke Asus spesifikasjonene. GlacialTech har denne måneden satt i gang produksjon av Igloo 2310 som passer til A7V333. Er bare festeklippen på den ene siden som er litt "avrundet" i kanten. Mulig man kan file det til på de gamle versjonene.

Kjører selv en Igloo 2310 på XP1800. Meget fornøyd.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...