Gå til innhold

spiller du et instrument?

star-wars

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har spilt trommer i rundt 4 år, trombone i et år (leeenge siden) og tuba i ett og et halvt år. Og så har jeg en gammel treblokkfløyte :love: som jeg kan spille ganske mye rart på. Spiller forøvrig tuba i kretskorpset og ser på meg selv som relativt flink (tatt i betraktning at jeg har spilt i 1,5 år og ikke hatt noen form for opplæring)

Herr Brun

Lenke til kommentar
Tuba er det omtrent det samme som en barytons ventiler med trombonens kvartventil, så jeg kan i teorien spille det :p

Du kunne jo prøve, overgangen fra baryton til tuba er ganske stor....

Kornett 1/2 år

Euphnium 11/2 år

Baryton 1 år

Tuba 3 år

Endret av Icedude
Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Jeg har spilt trombone i 6 år, euphonium i 3 eller 4 år, trekkspill i 3 eller 4 år, kornett i 1 år, så skal jeg begynne å spille tuba i korpset til høsten. Gitar har jeg spilt på i 2 år. Når jeg får kvitt strengen, vil jeg prøve litt på waldhorn. Jeg elsker å spille instrument.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723478

Spilte gitar for 5 år siden, tror jeg skal kunne spille enklere sanger den dag i dag også uten større problemer...

Dessuten spiller jeg Ukulele, har spilt i 1 år til høsten! Verdens beste intrument!

Lenke til kommentar

Gitar nå og då :)

Spilte Trombone, samt Euphonium en ganske lang periode, men det er noen år siden. Syns det hadde vært grisetøft å en gang lære å spille Trompet skikkelig :)

Gitar nå og då :)

Spilte Trombone, samt Euphonium en ganske lang periode, men det er noen år siden. Syns det hadde vært grisetøft å en gang lære å spille Trompet skikkelig :)

Lenke til kommentar

Heh, kan ta med "har spilt" også, så blir det litt mere:

Tangenter: ca 2 år fra jeg var 8 til 10 - husker svært lite, men kan da fortsatt klimpre ut ok melodier.

Messingblåser, nærmere bestemt althorn: ca 2 år her også, fra 11 til 13.

Trommer, korps, skarptromme: 3 år, fra 14 til 17

Trommer, fullt sett, "populærmusikk" (altså rock, metal, etc etc, vanlig trommesett mao): ca 11 år

Gitar/bass: 8 år

Grunnen til at jeg gikk over fra hornet til tromma når jeg var 14 skyldes rett og slett at etter aspirantperioden i korpset når jeg skulle taes opp som fullverdig medlem, så hadde de ikke nok trommeslagere, så de spurte om jeg kunne tenkt meg det i stedet (siden de hadde fått med meg at jeg spilte fullt sett ellers) - For en 14 år gammel gutt høres det evig mye bedre ut å få gå med tromme istedetfor horn når man først skal gå rundt i korpsuniform 17. mai, så det valget var lett.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...