tørrfisk Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 (endret) Jeg har et MSI K8n neo3 250 platinum, og den har en del finesser i BIOS'n jeg ikke er vant med som fks Dynamic overclocking og aggressive timing. Har BigWater på GPU og CPU (3400+ Newcastle), og ligger rundt 30-40 grader på begge og 1024MB PC3200 Geil Value. Hva bør jeg ha på i BIOS'en for best mulig ytelse/stabilitet? (Dynamic overclocking, aggressive timing?) Og millitærgraderingen på overklokking til MSI virker litt merkelig Endret 17. mai 2005 av tørrfisk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 MSI's "rangsystem" og "agressive timings" er klokkealternativer for "total noobs" som ikke vil/kan lære seg "klokking".. Greit nok å bruke, men gir nok mer ustabilitet enn særlig mer ytelse (dersom du ikke har bra nok minne. Geil Value er definitivt *ikke* klokkeram). Skal du klokke ett MSI-kort.. slår du *av* alt av "dynamic" , "auto"..etc.. i Cell Menu.. og styrer alt selv... inklusive RAM-timigs.. "Punkt slut".. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 17. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2005 (endret) Okay Så viss jeg skal sette multiplier osv selv, så skrur jeg av alt det MSI-styrte greiene? Syns det er litt harry det rangsystemet Endret 17. mai 2005 av tørrfisk Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 17. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2005 Noen forslag til multipier osv. Har ikke hatt maskin med BIOS hvor man kunne justere noe som helst med mulltipliers osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå