Gå til innhold

Vifta ødelagt, noen spørsmål..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge kjøleribba sitter på og det er luftgjennomstrømming så skal det gå rimelig greit. Hvertfall så lenge du ikke spiller tunge spill osv. Tror uansett du vil få artifacts og lignende før skjermkortet tar kvelden slik at du har en sjanse til å få slått av pcen.

mvh ^ViFtA^ :p

Lenke til kommentar

hm, en jeg bor lamme har 9700pro sittende i sin maskin, ved en tilfeldighet oppdaget jeg at vifta på kortet hannes har daua, og han spiller nå fortsatt som en hest med det kortet uten problemer.

kortet står i en dell maskin som jeg tror har rimelig bra termiske egenskaper ellers, men ikke noe så veldig utenom det vanlige da.

Lenke til kommentar

Vifta på mitt Radeon 9800pro kort tok kvelden, jeg hadde ingen bordviftre mot det, og det eneste jeg ikke kunne gjøre var å spille lengre enn en halvtime. Da ble skjermen fylt av artifacts.

Tror du trygt kan "leke" deg i photoshop eller se filmer, jeg spilte Far Cry uten kjøler, fikk en stor blemme på fingern når jeg tok på kjølern uten at kortet tok skade av det.

Temperaturen må opp i godt over 100grader før du kan skade kjernen, og så varmt blir det neppe uten bruk av tung 3d, selv uten bordviften.

Lenke til kommentar

Ville bare skyte inn at reklamasjon gjelder selvsagt selvom det er snakk om slitedeler... Slitedeler skal ikke gå i stykker før de "er ment å ryke" de heller..

Hvis bremsene ryker på en nesten ny bil, så har man selvsagt reklamasjonsrett (og helt sikkert garanti) selvom bremser er en slitedel.

Har hatt en del problemer med chipsetvifter som har støyet og gått i stykker på samme måte som denne skjermkortvifta, og det har selvsagt gått på garanti/reklamasjon.

Til Abit hovedkortet mitt fikk jeg tilsent ny vifte uten å måtte sende inn kortet, virket som dette var reservedeler Komplett hadde på lager.. (fikk identisk vifte..) :thumbup:

Lenke til kommentar

hadde et GF4 Ti4200 der vifta stoppa uten at jeg merka det. Da jeg sjekka en dag merka jeg tilfeldigvis at den hadde stoppa, hakke snøring hvor lenge jeg hadde brukt pc'n uten at vifta på skjermkortet fungerte, men jeg merket hvertfall ingenting til at den hadde stoppa, skal dog nevnes at kjøleribba var grisevarm

Lenke til kommentar

Komplett hadde bare 2 år, så ingenting å hente der. Jeg kunne kontakte produsenten og høre om de kunne sende meg ny vifte ellerno, men tviler jeg gidder det.

Bestiller ei ny vifte i morgen ellerno, har satt inn et GeForce2-kort nå inntil videre..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...