Gå til innhold

Andre flagg enn det Norske i 17 mai


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Norske flagg på syttende mai. Samiske flagg på deres nasjonaldag. Jeg går ikke med norsk flagg fjerde juli heller.

Samene har da ikke en egen nasjon, derfor ei heller en nasjonaldag. De hører til Norge (hvis de er på den norske siden av grensen oppi der), og bør vel få lov å feire de også.

Lenke til kommentar
Norske flagg på syttende mai. Samiske flagg på deres nasjonaldag. Jeg går ikke med norsk flagg fjerde juli heller.

Samene har da ikke en egen nasjon, derfor ei heller en nasjonaldag. De hører til Norge (hvis de er på den norske siden av grensen oppi der), og bør vel få lov å feire de også.

Samene har nasjonaldag en gang i Februar. Da har hallo-damen et sameflagg ved siden av seg på NRK...

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke til samesituasjonen godt nok til å vite om de har sin egen nasjonaldag, men jeg liker svært dårlig at man vifter på amerikanske eller danske flagg idag.

 

Man kan, derimot, vifte med både det norske og sitt eget flagg for å vise at man er fra utlandet men fortsatt vil feire den norske dagen sammen med nordmenn.

Lenke til kommentar
Man kan, derimot, vifte med både det norske og sitt eget flagg for å vise at man er fra utlandet men fortsatt vil feire den norske dagen sammen med nordmenn.

Du ser jo ofte hvem som er fra utlandet da, så de kan vifte med norske flagg som alle andre burde gjøre. og spesielt eu-flagg mener jeg folk burde holde seg for gode til å bruke på en dag som 17.mai.

 

Hvis jeg var i et annet land hvor de feiret sin egen nasjonaldag ville jeg aldri viftet med et norsk flagg.

Endret av zlinky
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...