Mafiabåss Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Hva syns du om at det er andre lands flagg i 17 mai, det er greit at samene har flagget sitt her, men jeg syns det er dumt hvis noen kommer feks. med et finsk flagg ol. Siden de har da sine egne nasjonaldager? Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Synes det er greit med det samiske flagg, men synes det blir litt for teit at svenskene kommer med sine flagg. Det er jo tross alt nasjonaldagen til Norge. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Norske flagg på syttende mai. Samiske flagg på deres nasjonaldag. Jeg går ikke med norsk flagg fjerde juli heller. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 I dag skal det flagast med norske flagg for å markere vår nasjonaldag. Når andre land har sin nasjonaldag, så skal det kun flaggast med deira flagg. Forutsatt at ein flaggar for å feire nasjonaldagen. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Norske flagg på syttende mai. Samiske flagg på deres nasjonaldag. Jeg går ikke med norsk flagg fjerde juli heller. Samene har da ikke en egen nasjon, derfor ei heller en nasjonaldag. De hører til Norge (hvis de er på den norske siden av grensen oppi der), og bør vel få lov å feire de også. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 er ikke samene så veldig strie på att de ikke skal være norske da? da burde de vel heller ikke flagge i dag, selv om det har lite betydning for meg.. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Norske flagg på syttende mai. Samiske flagg på deres nasjonaldag. Jeg går ikke med norsk flagg fjerde juli heller. Samene har da ikke en egen nasjon, derfor ei heller en nasjonaldag. De hører til Norge (hvis de er på den norske siden av grensen oppi der), og bør vel få lov å feire de også. Samene har nasjonaldag en gang i Februar. Da har hallo-damen et sameflagg ved siden av seg på NRK... Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Samene er norske, de bør vær like glade for oss og feire NORGE denne dagen. Så kan de gå rundt og joike, vifte med sameflagg og fange reinsdyr alle andre dager. Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Det er da bare flagg. La nå folk få flagge når de vil. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Samene har nasjonaldag en gang i Februar. Da har hallo-damen et sameflagg ved siden av seg på NRK... Man har en samedag, ja. Men det er ikke en nasjonaldag, da de ikke har noe nasjon å feire. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Samenes Nasjonaldag trodde jeg det het.. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Her kaller de det samenes dag, men ikke vet jeg. Vi beveger oss vel en smule langt Off topic nå, så vi bør kanskje slutte. Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Jeg så to FN-flagg på TVen i dag. *grøss!* Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Å flagge med noe annet enn Norske Flagg på 17.Mai i Norge er rett og slett respektløst. Aner ikke hvorfor noen flagger med andre flagg på denne dagen. Enten er det pga. uvitenhet og misforståelser eller så er det gjort bevisst for å håne. Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Å flagge med noe annet enn Norske Flagg på 17.Mai i Norge er rett og slett respektløst. Helt enig! En av naboene mine flagger med EU-flagget i dag, det irriterer meg grenseløst. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Brenn det opp. Her i Skien går man med fjørti andre nasjoner sitt flagg foran i 17. Mai-toget hvert år. Ser ikke helt hvorfor, er da Norge vi feirer... Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Jeg kjenner ikke til samesituasjonen godt nok til å vite om de har sin egen nasjonaldag, men jeg liker svært dårlig at man vifter på amerikanske eller danske flagg idag. Man kan, derimot, vifte med både det norske og sitt eget flagg for å vise at man er fra utlandet men fortsatt vil feire den norske dagen sammen med nordmenn. Lenke til kommentar
zlinky Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 (endret) Man kan, derimot, vifte med både det norske og sitt eget flagg for å vise at man er fra utlandet men fortsatt vil feire den norske dagen sammen med nordmenn. Du ser jo ofte hvem som er fra utlandet da, så de kan vifte med norske flagg som alle andre burde gjøre. og spesielt eu-flagg mener jeg folk burde holde seg for gode til å bruke på en dag som 17.mai. Hvis jeg var i et annet land hvor de feiret sin egen nasjonaldag ville jeg aldri viftet med et norsk flagg. Endret 17. mai 2005 av zlinky Lenke til kommentar
Gef Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Så noen i toget med britisk flagg i dag. Jeg syntes de godt kan spare seg for det. Vår nasjonaldag handler ikke om å vise hvilke land man kommer fra, men for å feire den norske grunnloven. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Man kan, derimot, vifte med både det norske og sitt eget flagg for å vise at man er fra utlandet men fortsatt vil feire den norske dagen sammen med nordmenn. Du ser jo ofte hvem som er fra utlandet da. Ah yes, selvfølgelig, fordi utlandet er Pakistan, Afrika og Kina. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg