Gå til innhold

Hva koster benkpress?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kjøp brukt absolutt, mye penger og spare. det er tross alt bare en benk og ei stang pluss vekter, ikke så mye nyskapende teknologi ute og går skal du kjøpe nytt. ;)

 

kjøpte min for under tusenlappen engang inkl stang, 55kg og et par korte stenger til biceps og slike øvelser.

 

eneste minuset er jo at det kan være vanskelig og finne visst du ikke bor i en litt større by. er jo ikke akkurat noe man sender i posten.

 

edit: kan legge til at jeg solgte min igjen etter en 6-7mnd ettersom den ble brukt så sjelden.. treningsstudio er tingen, da klarer jeg og motivere meg til og trene. :p

Endret av phax
Lenke til kommentar
Hva blir egentlig benkpress uten benk? ;)

Floorpress ;)

En øvelse som er relativt vanlig hos enkelte styrkeløftere.

 

Angående benkpress, så er vel det viktigste at du kjøper en ordentlig olympia-type stang, altså en på 20kg, med gode grove riller for å få godt grep, og veldig gjerne roterende ender. Hvis du kjøper en slik stang, vil du kunne laste på relativt mye før den bøyer seg også. I tillegg er det lett å få kvalitetsvekter til disse stengene, ettersom de lages utifra den standard diameteren disse stengene har.

 

LINK: http://www.eleikosport.se/products_show.asp?CatID=10 -"Powerlifting competition bar"

Lenke til kommentar
Hva blir egentlig benkpress uten benk? ;)

Floorpress ;)

En øvelse som er relativt vanlig hos enkelte styrkeløftere.

 

Angående benkpress, så er vel det viktigste at du kjøper en ordentlig olympia-type stang, altså en på 20kg, med gode grove riller for å få godt grep, og veldig gjerne roterende ender. Hvis du kjøper en slik stang, vil du kunne laste på relativt mye før den bøyer seg også. I tillegg er det lett å få kvalitetsvekter til disse stengene, ettersom de lages utifra den standard diameteren disse stengene har.

 

LINK: http://www.eleikosport.se/products_show.asp?CatID=10 -"Powerlifting competition bar"

hvor mye koster den a?

Lenke til kommentar

Jeg tror nok at den kan komme opp i noen tusen, den stanga der.. Det finnes dog mange andre steder å finne ordentlige stenger og så lenge du ikke ender opp med en slik 10 kilos greie fra Intersport eller XXL, er det ikke SÅ viktig om den er godkjent av alle slags forskjellige forbund.. Men det skal sies, det er en god stang det der..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...