Gå til innhold

Hvilket GeForce4?


escman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okei.

Jeg har en 2-3 år gammel 17" Hansol skjerm som klarer 1024x768 /85Hz. Er det for dårlig for ett nytt Geforce4 kort?

Hva er egentlig forskjellen på Ti4200, Ti4400 og Ti4600. Jeg ser jo forsåvidt på prisen at det ene er bedre enn det andre... Og hva er Dvi?

Lenke til kommentar

Skjermen har vel ikkeno å si. Jeg har en minst like gammel 17" skjerm, men ytelsen på 3dkortet har jo ingenting med hvor høy refresh rate du kjører på skjermen..Bruker selv 1024x786 @ 85Hz.

 

Kan selvsagt blåse spill opp til 237483728x83248329 oppløsning, men da blir alt så smått at det er helt umulig å se det med 17".

Har prøvd 1280x1024 på min skjerm, og da blir tekst så smått at man må myse for å lese det hele tida.

En kompis har 19" og kjører konstant 1280x1024, og når han browser på web er liksom halve vinduet tomt da ingen websider er laga for slik oppløsning. I don't really see the point.

 

Tror ikke spill vil se så veldig mye bedre ut i superoppløsninger over 1024x768 uansett..kanskje bittelitt skarpere.

 

 

_________________

----

"Gjort er gjort og spist er spist" sa elgen i Hakkebakkeskogen under våpenhvilemøtet mellom Mikkel Rev og de andre dyra. Skulle ønske Sharon hadde samme innstillinga. Nye Manowar ruler.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Bitex på 2002-07-14 16:00 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-14 14:53, escman skrev:

Jeg skal kjøpe nytt skjermkort og vil ha ett GeForce4 som takler de nyeste spillene, samt at jeg ønsker TV-Out (ett must) og helst TV-In slik at jeg kan se TV på pc'en. Noen som har tips og råd for hva som er ett bra kjøp?


 

Selv mener jeg Ti4200 og Ti4400 i Golden Sample utgave fra Gainward er knall! Tv-inn/ut + + +

Gode priser på dem og :grin: Så velg det som passer lommeboka de best

 

Kommer selv til å skaffe meg et av disse to, men har ikke bestemt meg enda for hvilket...

Lenke til kommentar

Jeg har selv tenkt veldig hardt på å kjøpe meg det samme kortet; Asus V8440 GeForce4 Ti4400 128MB DDR AGP, DVI, Tv-Out, Retail

 

Dette kortet er det mest stillegående jeg kan oppdrive av Geforce4 korta(34.5 dB)...vel jeg fant et som var bedre, men det kosta tusenlappen mer.

 

 

Det jeg lurer på er hva slags prosessor og hovedkort bør jeg satse på for at det ikke skal bli noen flaskehalser.

 

Jeg tenkte meg disse:

-ASUS Mainboard Socket A AMD761 ATX Audio AGPPro 2xDDR, A7M266

-AMD CPU Athlon XP 1800 1.53GHz Socket A 266FSB Tray, AX1800DMT3C

 

Totalt blir dette en oppgradering som koster meg kr 4200++

 

Må jeg ut med mer...eller trenger jeg ikke ha så "kraftige" saker for å yte skjermkortet rettferdighet?

 

Jeg skal også ha noen DDR-ram forresten...det blir jo en lapp til der.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-17 02:14, need4sms skrev:

Jeg har selv tenkt veldig hardt på å kjøpe meg det samme kortet; Asus V8440 GeForce4 Ti4400 128MB DDR AGP, DVI, Tv-Out, Retail


Dette kortet er det mest stillegående jeg kan oppdrive av Geforce4 korta(34.5 dB)...vel jeg fant et som var bedre, men det kosta tusenlappen mer.


 

Både Asus og Gainward (nevnt tidligere) bråker en del. Hva med ABit's Siluro kort? Omtrent lydløs vifte, både på 4200 og 4400 utgaven.

Lenke til kommentar

Er det noe forskell på abits siluro kort og de andre geforce 4 ti kortene til abit, eller er dette en skrivefeil på databutikken sine sider?

f.eks: Abit Geforce4 Ti4200 128Mb DDR TV-out DVI Retail AGP - 1915

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: r0nin på 2002-07-23 15:50 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...