Gå til innhold

350D ut i vannet


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Har søkt litt på internett og har funnet undervannshus til 350D for $1150.

Ganske svindyrt og det blir uaktulet å kjøpe undervannshus til den prisen!

Særlig når maksdybde blir rundt 15 meter.

 

Har noen erfaringer med at det vil komme billigere leverandører eller vet om digitale kompaktkameraer som kan fås med undervannshus til en litt mer akseptabel pris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan feks kjøpe deg en Canon digital ixus med undervannshus og komme under den prisen der. Den var rimelig drøy syntes jeg!!!

 

Har selv Ixus 400 med undervannshus. Betalte 1300kr for undervannshuset for halvannet år siden. Vet ikke hva prisen på undervannshus er på de nyere ixus-modellene, men vil du virkelig gjøre det billig så kan du jo kjøpe deg et brukt kamera, de går rimelig billig unna om dagen!

 

Vil forøvrig bare legge til at VELDIG klart vann og godt sollys er et must for gode bilder. Langs sørlandet i sommermånedene tror jeg det er begrenset hvor mye man får brukt det pga algene. Brukte mitt i Australia/Indonesia og fikk noen fine bilder. Håper på en tur til Rødehavet om ikke så altfor lenge, der skal det visst stort sett være vanvittig god sikt!

 

Mvh

Lenke til kommentar

Har bare ett ute på nett;

 

http://www.foto.no/cgi-bin/bildegalleri/vi...e.cgi?id=172078

 

Sikten var ikke 100%, men dette er tatt på ca 1 meters dyp. Jeg ser at dette ikke er tatt med Ixus 400, men med den første digitale ixusen som kom (den med 2mp). Jeg måtte lime en liten plastbit inn i undervannshuset for å nå utløserknappen, men det fungerte fint.

 

Mvh

 

Edit: Har satt auto colors og contrast i cs i ettertid.

Endret av olejacob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...