Gå til innhold

PlayStation 3 endelig avduket (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Design .. nja.. ikke så bra egentlig, forventet i svart hvert fall..

Den kommer jo i svart... Og i grått... Fant ingen link, men så bilder tror jeg det var på VG igår...

 

Ikke at jeg bryr meg egentlig (har aldri spilt konsoll og vil aldri heller :p ).

 

En ting jeg lurer på da, og det er hvor stpr strømforsyning disse konsollene må ha. Må jo være enorme! 7 cpu på ps3 og 3-kjernet cpu på xb2, + for ikke å glemme skjermkort med over 500MHz core.

 

Blir spennende å se hvor dette bærer hen utviklingsmessig for grafikken (altså når spillene kommer ut og ikke en ferdig-rendra trailer som "lissom" skal være in-game :p )

 

 

Mvh Daniel

 

Edit: hehe angående quoten... en ps3... :!:

Endret av colakork
Lenke til kommentar

Syns egentlig den kontrollen så helt OK ut.

 

Ta en Dualshock, legg til litt ekstra lengde på "hjørnene"

(på dualshock2 og xbox sin fikk man noen ganger vondt i henda fordi kontrollen var for kort)

 

Fjern plastikken mellom knottene og rund den til på toppen.

 

Ser utrulig god ut å holde hvis langefingeren lillefineren og den i mellom får "støtte" under kontrollen :dribble:

Lenke til kommentar

Skal det bli noe tror jeg det blir en Ps3. Design bryr meg ganske midt i ryggen(skal jo bare stå i hylla uansett) og er ikke spesielt grafikkfanatiker, men PS har alltid hatt de beste spillene etter min mening. Gleeder meg til neste GTA. Hadde vært stiligt om de kunne bruke usb-portene til å lage et mp3-system for spill sånn som på pc :hmm:

Lenke til kommentar
At folk tviler på at Killzone er Real Time forstår eg godt sida eg har heile tida sagt at Half Life 2 grafikken er egentleg udatert for lenge sida og andre meint at det er bra og moderne.

Hva er det du snakker om? Grunnen til at folk tviler på at det er realtime er det faktumet at det har blitt sagt eksplisitt at det IKKE er gjort realtime på en ps3. Tror neppe de forvirrede innleggene dine har noe med det å gjøre :)

 

AtW

Lenke til kommentar
FNR3 så ut som ferdigrendret animasjon, men det var realtime og så hvordan man styrte figurene, dvs. det var ikke bare ferdigscriptet realtime-demonstrasjon. Jeg ble ihvertfall imponert, og FNR3 er noe man aldri vil få se på XBOX360 for den er rett og slett ikke kraftig nok til å klare det samme...

Det ser ut som om Extremetech ikke helt deler din oppfatning:

 

...the same thing happened when Electronic Arts got onstage to show off the new version of Fight Night. It was an extremely impressive demo, but just a non-interactive movie where you could move the camera around.

 

Med andre ord en ferdig scriptet sett av hendelser der eventuell AI/fysikkberegning ikke skjer live. Extremetech skriver videre:

 

The conference closed with a reel of "coming games," that looked extremely impressive, but was all just film footage. Nothing was running in real time, and I'm almost positive that only one or two of the demos in the reel were actually running in any kind of game engine, using in-game assets. It reeked of those "prerendered videos of what we think the games will look like," and I've never spoken to a single developer who's far along enough in PlayStation 3 development to have visuals and audio of the quality on display. As I spoke to journalists through the night, this seemed to be a point of contention. My question is this: If that stuff was running in the engine, why couldn't Sony show it to us live? Why only in a video reel?

 

Ellers er det jo moro å se at du tydeligvis har førstehåndskjennskap til hvor kraftige neste generasjons konsoller er. Sony derimot er tydeligvis litt i villrede; i en graf så hevdet de at PS3 var 27 ganger kraftigere enn en PC-prosessor som kjører på 3,2Ghz. Senere i presentasjonen sier de at PS3 er 25 ganger raskere enn PS2. De mener altså at en PS2 yter omtrent det samme som en 3,2Ghz PC-prosessor... Og er ikke det å overdrive så vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
At folk tviler på at Killzone er Real Time forstår eg godt sida eg har heile tida sagt at Half Life 2 grafikken er egentleg udatert for lenge sida og andre meint at det er bra og moderne.

Hva er det du snakker om? Grunnen til at folk tviler på at det er realtime er det faktumet at det har blitt sagt eksplisitt at det IKKE er gjort realtime på en ps3. Tror neppe de forvirrede innleggene dine har noe med det å gjøre :)

 

AtW

Det er realtime, ikkje på E3 men i Amsterdam, Nederland.

 

Å frakte eit sånt spel over halve jorda krever eindel sikkerhet, jobbing osv og då er det mykje enklare å få sendt over ein filmsnutt heller.

Lenke til kommentar

Ellers er det jo moro å se at du tydeligvis har førstehåndskjennskap til hvor kraftige neste generasjons konsoller er. Sony derimot er tydeligvis litt i villrede; i en graf så hevdet de at PS3 var 27 ganger kraftigere enn en PC-prosessor som kjører på 3,2Ghz. Senere i presentasjonen sier de at PS3 er 25 ganger raskere enn PS2. De mener altså at en PS2 yter omtrent det samme som en 3,2Ghz PC-prosessor... Og er ikke det å overdrive så vet ikke jeg.

Tja. I teoretisk ytelse er nok CPU'en i PS2 kraftigere en folk flest tror. Husk den hadde 16 pipelines. Den var litt av en kraftbunt. Mange mener jo at den håpløse prosessoren i Xbox er raskere enn den i PS2...

 

Mhz er ganske villedende.

16 * 300Mhz = 4,8Gflops PS2

2,5 * 700Mhz = 1,7Gflops XBox

 

(er ikke sikker på tallene.. er noen år siden jeg så de sist. Men jeg vil si at 2,5 ops per tikk i celeron er ganske riktig?)

 

Men cpu er ikke allt.

Lenke til kommentar
Det er realtime, ikkje på E3 men i Amsterdam, Nederland.

 

Å frakte eit sånt spel over halve jorda krever eindel sikkerhet, jobbing osv og då er det mykje enklare å få sendt over ein filmsnutt heller.

Har du noe bevis for dette? Jeg tviler på at det har vært devkits ute lenge nok til at dem har kunnet sette isammen en så imponerende real-time renderer. Jeg har også store tvil på at PS3 kan dra denne grafikken, det er jo til de grader bedre enn alt annet vi har sett, inkl. demoer fra UnrealEngine3.

Lenke til kommentar
At folk tviler på at Killzone er Real Time forstår eg godt sida eg har heile tida sagt at Half Life 2 grafikken er egentleg udatert for lenge sida og andre meint at det er bra og moderne.

Hva er det du snakker om? Grunnen til at folk tviler på at det er realtime er det faktumet at det har blitt sagt eksplisitt at det IKKE er gjort realtime på en ps3. Tror neppe de forvirrede innleggene dine har noe med det å gjøre :)

 

AtW

Det er realtime, ikkje på E3 men i Amsterdam, Nederland.

 

Å frakte eit sånt spel over halve jorda krever eindel sikkerhet, jobbing osv og då er det mykje enklare å få sendt over ein filmsnutt heller.

Har du noen kilder på det? Alt jeg har lest tyder på noe annet. At sonys påkostede skrytekampanje om PS3 ikke skulle ta seg råd til å frakte ett spill, med alt det vil medføre seg av ekstre publisitet (realtime slår endel hardere enn en video), finner jeg ikke spesielt sannsynlig.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er realtime, ikkje på E3 men i Amsterdam, Nederland.

 

Å frakte eit sånt spel over halve jorda krever eindel sikkerhet, jobbing osv...

Så du mener at utviklerne av Killzone (som garantert er på E3-messen alikevel) synes det var for mye bry å ta med en CD eller tre for å vise det frem i realtime med den ekstreme wow-faktoren det ville gitt å kunne bevege seg fritt rundt i det miljøet? :!:

 

Grunnen er nok en ganske annen; for eksempel at det ikke kan kjøres i realtime i den detaljgraden på PS3 enda - selv for Xbox360 som kun er 5 måneder unna lansering så kjører jo utviklerne på developer-kits som antaes å ha merkbart dårligere ytelse enn det endelige produktet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...