Gå til innhold

PlayStation 3 endelig avduket (PS3)

Anbefalte innlegg

Dette lærer jo vi på barneskolen.

*mimrer tilbake da vår barneskolelærer (Torhild btw.) snakket om hvor overlegen PPC970 var ovenfor Powe og PPE* :p

Når har vi lanseringsdatoen til de forskjellige? Blir dumt å se på hvor overlegen den ene er i forhold til den andre hvis den kommer et halvt år etterpå... Men vet ikke om det er saken. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sporer litt av all denne klaginga og stiller noe spørsmål jeg :p

Hva er oppløsningen på dagens skjermer? (ps3 støtter 1080p(ixels), som jeg regner med er fra oppe i venstre hjørnet til nede i høyre hjørnet.)

Og kommer noen av disse maskinene til å ha støtte for mus/keyboard? Liker virklig ikke de kontrollene som følger med, har jo ingen følelse med det. :o

Hvilken maskin som kunser hvilken vet jeg ikke. Men jeg vet at PCen knuser begge 3 måneder etter de er utgitt :tease:

Lenke til kommentar
Dette er selvfølgelig satt svært på spissen, men jeg synes både microsoft og sony, har mistet gangsynet i lanseringen av sine siste overkill-konsoller, og det synes viktigere å knuse konkurrenten enn å gi forbrukerne en god konsoll til en levelig pris.

Jeg er uenig, konsoller har alltid hatt for lav oppløsning, det er på tide å få gjort noe med dette. Tver med høyere oppløsning blir jo stadig mer populært, og om ett år vil jeg tippe mye av ny-tv-salget er flatskjermer.

AtW

Lenke til kommentar

Seriøst hvor gamle er det. Dere grier og starte neste en hel ny tråd pga det jævla degsinet har vel ikke noe og si. Som jeg sa tidligere putt en pledd over consolen. Dere velger vel ikke hvem av de consolene P.G.A utseende?

Minn favorit er jo ps3 for jeg har altid likt ps3, og jeg er ganske sikker på at de skal KNUSE XBox. De ble vel ganske bra slått av xbox1 mot sin ps2, men i år tror jeg de skjører hardt for å vinne denne konkuransen!

Edit: PS3 :dribble:

Lenke til kommentar
Dette er selvfølgelig satt svært på spissen, men jeg synes både microsoft og sony, har mistet gangsynet i lanseringen av sine siste overkill-konsoller, og det synes viktigere å knuse konkurrenten enn å gi forbrukerne en god konsoll til en levelig pris.

Jeg er uenig, konsoller har alltid hatt for lav oppløsning, det er på tide å få gjort noe med dette. Tver med høyere oppløsning blir jo stadig mer populært, og om ett år vil jeg tippe mye av ny-tv-salget er flatskjermer.

AtW

Du er inne på noe, men 99% av de flatskjermer som selges nå for tiden er såkalte "budget" modeller. De har unntaksvis ekte HDTV-funksjonalitet, og tv'ene som påstås å være "HD-ready" er i realiteten ikke HD-TV. Det eneste de gjør er å interpolere bildet slik at det passer på lavoppløsningspanelet.

En god plasma/lcd med HDTV kommer til å være for dyrt for PS3's målgruppe og Ola Nordmann i mange mange år fremover. Husk hvor lang tid produsentene brukte på å få fotfeste for 100hz-Tv'er.

Lenke til kommentar

Diskusjoner om hvilken konsoll som er best er totalt bortkastet. Vi får servert noen tall fra Sony og Microsoft om hva maskinen er bygget på, og hva de er i stand til å klare.

Er jo INGEN vits å krangle om hvilken som er best siden ingen på dette forumet hverken har prøvd PS3 eller X360. Så slutt og skriv om hva som er bra og dårlig, det er kjedelig å lese og totalt uinteresant.

Hver sin smak. Kan trygt si at jeg kommer til å kjøpe begge deler.

Har kikka litt på de PS3 videoene, og må si at jeg nesten begynte å sikle da jeg så Killzone videoen. Håpe det er in-game shot.

Lenke til kommentar

ja vis PS3 virkelig kan bli så bra som de videoene sier så selger jeg pc`en å kjøper meeg en PS3 i stede...

vis ikke pc klarer å bli på nivå med de nye consolene så vil jeg heller ha en consol...grafikk er nesten alt for meg å eneste grunnen til at jeg bare sitter med pc er at consolene i dag har elendig grafikk..

Lenke til kommentar
Diskusjoner om hvilken konsoll som er best er totalt bortkastet. Vi får servert noen tall fra Sony og Microsoft om hva maskinen er bygget på, og hva de er i stand til å klare.

Er jo INGEN vits å krangle om hvilken som er best siden ingen på dette forumet hverken har prøvd PS3 eller X360. Så slutt og skriv om hva som er bra og dårlig, det er kjedelig å lese og totalt uinteresant.

Hver sin smak. Kan trygt si at jeg kommer til å kjøpe begge deler.

Har kikka litt på de PS3 videoene, og må si at jeg nesten begynte å sikle da jeg så Killzone videoen. Håpe det er in-game shot.

Det er 100% frivillig å lese innleggene i denne tråden.

Lenke til kommentar

X-Boxsen lingner jo på en apple data maskin......

skulle nesten tro at det var ett produkt av apple

ps3 den har ett helt spesielt disign. å det er det som gjør den så rå...

PlayStation 3 er ikke redde får og lage nye disign.

som x-box er får siden de tar og modder den helt likt som en apple...

det er jo helt klart at ps3 er best det kan du jo se på hva de har av hw inni den..

her kan du se vor hart x-box blir knust av ps3

Lenke til kommentar
Sporer litt av all denne klaginga og stiller noe spørsmål jeg :p

Hva er oppløsningen på dagens skjermer? (ps3 støtter 1080p(ixels), som jeg regner med er fra oppe i venstre hjørnet til nede i høyre hjørnet.)

Og kommer noen av disse maskinene til å ha støtte for mus/keyboard? Liker virklig ikke de kontrollene som følger med, har jo ingen følelse med det. :o

Hvilken maskin som kunser hvilken vet jeg ikke. Men jeg vet at PCen knuser begge 3 måneder etter de er utgitt :tease:

Vanlig oppløsning på de nyere plasma-tv'ene er 852 x 480 punkter, på de noe dyrere panelene er det vanlig med 1024i og noen ytterst få tilbyr også 1280i

Det kommer nok også til å bli muligheter for å koble på både tastator og mus om ønskelig, men da v.h.a. en adapter om du vil bruke PS/2 eller USB-plugg, men siden konsollen er utstyrt med innebygget bluetooth (BT) med 7 kanaler er det heller ikke utenkelig at man kan bruke BT mus og tastatur uten noe hokus pokus.

Jeg vil legge vekt på at dette er mine antagelser, men jeg håper de ikke er helt borti natta ;)

Lenke til kommentar
(ps3 støtter 1080p(ixels), som jeg regner med er fra oppe i venstre hjørnet til nede i høyre hjørnet.)

Bredden. (tror jeg)

Syns Xbox360 er finest designemessig, PS3 ser ikke ut. Er vell dette som blir moderne om 1 år eller to. Men hardwaremesseig syns jeg Ps3 ligger over 360. Tviler på jeg kommer til å kjøpe noen av delene, det blir stive priser. Blu-ray er ikke billig å kjøpe det heller (når det blir satt i produksjon).

Nei, får holde seg til data. :)

Endret av ace_ventuora
Lenke til kommentar

Mer over til X-box vs PS 3:

i Xbox så er det 3 kjerner på 3,2Ghz

i PS 3 så er det slik at det er 1 PPE og 8 SPEs. Altså 9 kjerner som kjerne per kjerne på papiert skal være like i nærheten av lik regnekraft som i x-boxen.

Så x-boxen vil se ut som en lada i forold til PS 3 som er en ferari."""""" JEG VET AT HER ER DET SNAKK OM cpu ::: JEG GJENTAR cpu

Endret av hproslan
Lenke til kommentar

1080p betyr 1920x1080 progressiv

vanlige tv'er i dag er på 480i

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...