Gå til innhold

PlayStation 3 endelig avduket (PS3)

Anbefalte innlegg

I motsetning til microsoft som allerede gir ut en ny konsoll, xbox 1 er jo ikke så mange år gammel akkurat..

+ at de har bytta kontroll 2 ganger allerede, men denne kontrollen tror jeg slår sony laaaangt ned i støvla, blir ikke deilig med bananstikke med analog og knapper. usjhe!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
den gode game stikka?

du mener vel ikke den gode gamle stikka vel,

Nå har dem hatt 3 forsøk på å lage kontroller og enda ikke klart å lage trinnløse triggere.

Synes faktisk at de trinnløse knappene i ps2 kontrollerene fungerte fint, for mye trinnløshet gir bare forvirring, og kompleksitet over hvor hardt du trykker - ihvertfall i begynnelsen.

triggere er da faktisk de som sitter fremme på stikka, som man bruker pekefingrene på og de er ikke trinnløse de er bare av og på desverre.

Lenke til kommentar

Ja, det var dette vi reagerte på. PS2 kom ut i '99, og 2005 - 1999 = 6 år, og ikke fem.

Altså

PS2=>PS3: 6 år

Audi A8:

okei, skjønner nå. Men ærlig talt greier jeg meg bedre uten trinnløshet på disse, eneste stedene trinnløshet er nyttig (etter mitt syn), er gasspedalen til bilene, og og denne er til standard styrt av X-knappen, som er trinnløs på PS2 kontroller.

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar

Feil premisser, riktig konklusjon. PS2 kom ut i 2000, PS3 kommer sannsynligvis i 2006. 2006-2000=6.

Og til de som har lurt, grunnen til denne bananformen på kontrolleren er sannsynligvis at de trenger et sted å legge batteriene, og istedenfor å gjøre hele kontrolleren større, lager de denne formen. Om det var en helt heldig design er jo en helt annen sak.

Lenke til kommentar

Siden jeg er eier av begge disse konsollene gjennom flere år nå så har jeg faktisk en ganske nøytral vurdering av disse, så jeg kan jo anbefale at du tester xboxstikka noen måneder.

Og selvklart er det beste å bruke ratt på begge consoller men rattet gjør seg desverre ikke i stua hos meg pga møkkakjerring som ikke tåler barnslighet.

Gt4 har fått en kompis til å halvveis til å miste førligheten i fingrene pga dårlig stikke, jeg personlig spiller det ikke pga at bilene ikke tar skade når man krasjer (mulig at jeg er sær, men jeg syns at når man kjører rett i en fjellvegg da bør bilen ikke se noe særlig bra ut etterpå og løpet burde vært slutt for min del.) Men det ser ikke ut som noen vil lage et spill som er designet for meg :)

Lenke til kommentar
Feil premisser, riktig konklusjon. PS2 kom ut i 2000, PS3 kommer sannsynligvis i 2006. 2006-2000=6.

Og til de som har lurt, grunnen til denne bananformen på kontrolleren er sannsynligvis at de trenger et sted å legge batteriene, og istedenfor å gjøre hele kontrolleren større, lager de denne formen. Om det var en helt heldig design er jo en helt annen sak.

Ops. Ser jeg ikke skal bruke amerikanske nettsider for info om denne konsollen mer. Leste to plasser at den ble lanser sent i 2000. Og PS3 skal komme på vårparten. Det er tilnærmet 5 år...

Leste nå at den var lansert i mars 2000 i japan, den kom ikke før 26. oktober i USA. Siden de nettsidene jeg leste på omtalte den amerikanske lanseringen som "Selve lanseringen" ble jeg litt lurt her. Det ville gjort PS2 ganske nøyaktig 1år eldre enn xboxen. Men nå ser jeg at den er 1 1/2...

Beklager. My bad.

bK_Coder:

Men jeg sa fremdeles ikke at PS3 skulle bli 5år gammel. Ingen vet hvor lenge vi har denne før det kommer en ny herlighet.

Lenke til kommentar
I motsetning til microsoft som allerede gir ut en ny konsoll, xbox 1 er jo ikke så mange år gammel akkurat..

+ at de har bytta kontroll 2 ganger allerede, men denne kontrollen tror jeg slår sony laaaangt ned i støvla, blir ikke deilig med bananstikke med analog og knapper. usjhe!

Jeg skal si deg en ting... jeg satt her i stolen i 1 time og holdt rundt en banan på ps3 vis og det var jævlig godt å holde i... Tru meg :!:

Lenke til kommentar

VoOdoO: beklager, jeg kommenterte feil. Jeg kommenterte at du skrev at PS2 var fem år, mens du trodde jeg kommenterte han som trodde du mente PS3 kom til å bli 5 år. En fin kombinasjon med uklarhet fra min side, og litt misforståelse fra begge parter tror jeg ;)

Ellers husker jeg at PS2 kom ut rundt juletider 1999, jeg ble så sinnsykt misunnelig da en i klassen fikk den til jul :(

Anyways, det blir spennende å se hvilken som blir best, foreløpig ser begge maskiner spennende ut, selv om jeg er PlayStation-fan, kan det godt være en Xbox 360 kommer i hus

Lenke til kommentar
Jeg skal si deg en ting... jeg satt her i stolen i 1 time og holdt rundt en banan på ps3 vis og det var jævlig godt å holde i... Tru meg

Fytti katta, har akkurat prøvd det jeg óg. Mmm, det var godt.

Endret av Libido
Lenke til kommentar
Jeg skal si deg en ting... jeg satt her i stolen i 1 time og holdt rundt en banan på ps3 vis og det var jævlig godt å holde i... Tru meg

ja ikke sant?

Men nå er jo den bananen litt mindre enn ps3 kontrollen så den blir litt større...

HERLIG å holde i.... Prøv først en banan også en ps2 kontroll...

Lenke til kommentar

Ikke for å være frekk her, men tror at de videoene er mye mulig er rendra i realtime (dvs for min del HELE bildet)

Alt jeg snakker om her er den berømte "Killzone"-videoen.

Sitter å tenker på Doom3. Nyyyydelig grafikk. Masse masse og atter masse bruk av normal-mapping. Utrolig krevende for grafikk-kort. Allikevel kommer 6800U/GT veldig godt ut selv på høye oppløsninger med masse detaljer selv med AA/AF maxa ut.

I (ps3 hvertfall) sitter et nestegenerasjonskort som er litt over 2x6800U. At den skal klare å kjøre hvertfall 1 1/2 ganger fps vs 2x6800U Doom3 grafikk tviler jeg ikke på. Og det er slik det ser ut, kombinert med litt lur mappeteknikk og partikkel-systemer (røyken fra det beskutte skipet) fra HL2.

I tillegg sier disse spillutviklerne at å programere spill i Ps3 er en drøm. Alt jeg kan si da er at her er det tydelig at potensialet er kjempestort. Skjønner at folk tviler her, men husk at disse folka lager ikke et spill med 2mill polygoner på hver eneste modell, for så og bruke de realtime (fortsatt hele bildet ja). Det høres litt naivt ut.

Et godt eksempel er Unreal3. De har selv sagt at stort sett alt av brett og modeller er lagd ved bruk av normalmapping. Ser man på bildene der så skjønner folka, som ikke skjønner plukk av hva jeg sier, hva jeg mener. Er ikke umulig å drive dette spillet her, krevde bare veldig mye GPU, men er jo minst like bra grafikk der også.

*Glede seg til 7800GTX kommer ut!!!!*

Mvh Daniel

Edit: må bare legge til enda en gang at jeg gir egentlig f*en i konsoller generelt, grafikken er det som imponerer meg... PC ER LIVET DERE!!!! :w00t: :!:

Endret av colakork
Lenke til kommentar

Som sagt tidligere i denne tråden; dersom du blir utålmodig med å vente på neste genrasjon maskinvare, kan en banan i hånden hjelpe.

Og er det bare meg, eller er det flere som hadde ønsket at det fantes en banansmilie i forumet?

Lenke til kommentar

kan godt hende at PS3 er bedre på enkelte ting, eller at X360 er bedre på enkelte ting, greia er jo at det er vanesak, jeg er xbox-fan, derfor x360, men jeg avskriver ikke PS3, for all del en helt sinnsyk maskin, bare utseende hadde vært med den..

Lenke til kommentar

:!: ...morsomt!! Personlig gleder jeg meg bare til det grafikk-kortet kommer til pc... Skal få det med EN gang! :!: :!:

Reint hardware messig forresten var det en som tidligere la ut en link hvor man sammenliknet hardware, basert på e3 opplsyninger. Må si at 7 Cpu'er høres bedre enn èn trekjernet Cpu. På en annen side sitter det etterhvert så legendariske R600 i Xbx360, mot nVidias litt mindre omtalte grafikk-kort (G70 / 7800GTX ?). Hvorvidt de kommer ut likt tror jeg mer er snakk om hvordan de har lagt opp programmeringen til spill og utnyttelsen deretter. Noe vi alle først kan sammenlikne etter hvert som spill-produsentene blir bedre og bedre.

Mvh Daniel.

Lenke til kommentar
VoOdoO: beklager, jeg kommenterte feil. Jeg kommenterte at du skrev at PS2 var fem år, mens du trodde jeg kommenterte han som trodde du mente PS3 kom til å bli 5 år. En fin kombinasjon med uklarhet fra min side, og litt misforståelse fra begge parter tror jeg ;)

Ellers husker jeg at PS2 kom ut rundt juletider 1999, jeg ble så sinnsykt misunnelig da en i klassen fikk den til jul :(

Anyways, det blir spennende å se hvilken som blir best, foreløpig ser begge maskiner spennende ut, selv om jeg er PlayStation-fan, kan det godt være en Xbox 360 kommer i hus

PS2 kom ut i februar/mars, for jeg bestilte den fra japan og jeg hadde den dagen før offisell utgivelse i japan.. Ridge racer ga jo hakeslepp husker jeg

<<Rscue

edit : feilskrevet

Endret av rscue
Lenke til kommentar

Jeg hadde ingen banan, så jeg brukte likegodt penis...

Første minuttene var det ganske så behaglig. Men etter en stunt begynner det faktisk å gjøre litt vondt. Tror de har bommet med designet her ja. :ermm:

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...