Gå til innhold

PlayStation 3 endelig avduket (PS3)

Anbefalte innlegg

Noen tror det er nok å basere seg på pr-snakk fra firmaer som er kjent for å overdrive enormt, på grensen til å lyve, mens andre heller venter på uavhengige tester. Og for å gjøre det klart; hverken Sony sine gigaflops eller videoer er særlig gode pekepinner på ytelse. Hentet fra Wikipedias artikkel om FLOPS:

FLOPS in isolation are arguably not very useful as a benchmark for modern computers. There are many other factors in computer performance other than raw floating-point computation speed, such as interprocessor communication, cache coherence, and the memory hierarchy.

For ordinary (non-scientific) applications, integer operations (measured in MIPS) are far more common. Measuring floating point operation speed, therefore, does not predict accurately how the processor will perform on just any problem.

Video er også vanskelig å bedømme ytelse ut i fra, selv om det blir påstått at denne rendres i realtime. For hva er definisjonen på å rendreing i realtime? De trenger selvfølgelig ikke å rendre mer enn en liten del av skjermen, en liten del av grafikken, mens de aller fleste objektene er prerendret, noe som gjør at de kan si det er realtime uten å komme med en direkte løgn.

For dere som ikke har skjønt det enda; VI VET IKKE HVILKEN 3. GENERASJON KONSOLL SOM BLIR KRAFTIGST!

(Og det er mulig vi aldri får vite det.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Irriterer meg med argumentasjoner som at ps3 ikke har bruk for den ekstra prosessor/skjermkort kraften. :mad:

Sony har bestandig lagd konsoller som man kan ha maange år fremover.

I motsetning til microsoft som allerede gir ut en ny konsoll, xbox 1 er jo ikke så mange år gammel akkurat..

Nei, jeg skal iallefall kjøpe meg en playstation. Og vite at jeg kan ha den i mange år fremover.

Og det med bananstikka til ps3 tror jeg ikke vil være noe problem. Sony vil sikkert uansett komme med en usb omformer så man kan bruke den gode gamle stikka :w00t:

Endret av Manga
Lenke til kommentar

Hvordan kan noen ha bestemt seg for hvilken konsoll de skal kjøpe allerede nå? De kan ikke basere seg på ytelse, ikke pris, en meget liten liste over spill ovs. Til dere som har bestemt dere: ser dere kunn på utseende, eller er dere så merkebeviste at dere kjøper kun som følge av firmalogoen som står på forsiden?

Lenke til kommentar
Irriterer meg med argumentasjoner som at ps3 ikke har bruk for den ekstra prosessor/skjermkort kraften. :mad:

I motsetning til microsoft som allerede gir ut en ny konsoll, xbox 1 er jo ikke så mange år gammel akkurat..

Nei, jeg skal iallefall kjøpe meg en playstation. Og vite at jeg kan ha den i mange år fremover.

Og det med bananstikka til ps3 tror jeg ikke vil være noe problem. Sony vil sikkert uansett komme med en usb omformer så man kan bruke den gode game stikka :w00t:

Elendig argument

Xbox vil være litt over 4 år den når Xbox360 lanseres. Det er god levealder. Ikke kom og si noe annet. PS2 --> PS3 ca. 5 år. PS2 er trossalt bare et år eldre enn xbox.

Begge konsollene har hatt en god levetid.

Husk på at PS1 var så og si åleine på markedet. Men nå er det beinhard konkuranse mellom M$ og Sony, derfor tror jeg kanskje at vi får se den neste konsollen igjen etter litt kortere tid. Dette var trossalt den første generasjonen hvor sony virkelig har hatt konkurranse. Jeg spår xbox540/900/1080 ( :roll: ) og PS4 i 2009.

Lenke til kommentar

De må så gjerne ofte komme med nye konsoller, bare de kjører på med bakoverkompatibelhet.

Spillene måtte da også kommet på samtilige konsoller en lang tid framover, elle helst at konsollen blir mer som en PC, med at nyere spill også støtter gamle konsoller.

Lenke til kommentar
men jeg må innrømme at jeg enda ikke har sett et XboX (1) spill som har fristet meg til å kjøpe den.

Samme her, og det er helt ærlig.

da har du ikke vært i butikken og sett på xbox-spill for å si det sånn, halo har så mange ganger bedre grafikk og anatomi enn noen annet ps2-spill, så da har du ikke fulgt med.. PS: enda bedre er jo halo 2..

Åjo det har jeg; og det har ikke fristet noe mer.. PS2 kjøpte jeg egentlig pga et spill men digger jo seff flere.. FF, Tekken, MGS osv..

Anatomi og grafikk gjelper liksom ikke i lengden :p

Og en annen ting PoP er vel for fillern ikke eksklusivt til xbox? den kom til ps2 først! :D

Lenke til kommentar
den gode game stikka?

du mener vel ikke den gode gamle stikka vel,

Nå har dem hatt 3 forsøk på å lage kontroller og enda ikke klart å lage trinnløse triggere.

Synes faktisk at de trinnløse knappene i ps2 kontrollerene fungerte fint, for mye trinnløshet gir bare forvirring, og kompleksitet over hvor hardt du trykker - ihvertfall i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Irriterer meg med argumentasjoner som at ps3 ikke har bruk for den ekstra prosessor/skjermkort kraften.  :mad:

Og det med bananstikka til ps3 tror jeg ikke vil være noe problem. Sony vil sikkert uansett komme med en usb omformer så man kan bruke den gode game stikka  :w00t:

Elendig argument

Xbox vil være litt over 4 år den når Xbox360 lanseres. Det er god levealder. Ikke kom og si noe annet. PS2 --> PS3 ca. 5 år. PS2 er trossalt bare et år eldre enn xbox.

Begge konsollene har hatt en god levetid.

Husk på at PS1 var så og si åleine på markedet. Men nå er det beinhard konkuranse mellom M$ og Sony, derfor tror jeg kanskje at vi får se den neste konsollen igjen etter litt kortere tid. Dette var trossalt den første generasjonen hvor sony virkelig har hatt konkurranse. Jeg spår xbox540/900/1080 ( :roll: ) og PS4 i 2009.

PS3 vil bli ca. 6 år. ikke 5 som du sier...

Lenke til kommentar
PS2 --> PS3 ca. 5 år. PS2 er trossalt bare et år eldre enn xbox.

Tror nok du sa det der ja

"-->" = til...

PS2 "til" PS3 ca. 5 år...

Sa ALDRI noe om at PS3 fikk en levetid på 5 år.

Jeg "spådde" derimot en levetid på ca. 4 år.

Les før du poster.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...