Gå til innhold

PlayStation 3 endelig avduket (PS3)


Anbefalte innlegg

den gode game stikka?

du mener vel ikke den gode gamle stikka vel,

 

Nå har dem hatt 3 forsøk på å lage kontroller og enda ikke klart å lage trinnløse triggere.

Synes faktisk at de trinnløse knappene i ps2 kontrollerene fungerte fint, for mye trinnløshet gir bare forvirring, og kompleksitet over hvor hardt du trykker - ihvertfall i begynnelsen.

triggere er da faktisk de som sitter fremme på stikka, som man bruker pekefingrene på og de er ikke trinnløse de er bare av og på desverre.

L/R 1/2 på ps2-kontrollerne er jo trykkfølsomme, ikke bare av og på. Det er bare ikke så mange spill som legger inn funksjonalitet for det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal si deg en ting... jeg satt her i stolen i 1 time og holdt rundt en banan på ps3 vis og det var jævlig godt å holde i... Tru meg

Fytti katta, har akkurat prøvd det jeg óg. Mmm, det var godt.

Jeg hadde ingen banan, så jeg brukte likegodt penis...

Første minuttene var det ganske så behaglig. Men etter en stunt begynner det faktisk å gjøre litt vondt. Tror de har bommet med designet her ja. :ermm:

Eh lol? :!:

Lenke til kommentar

Har lest ca 100 klager på kontrollen til PS3, men er det noen her som har holdt den i sin egen hånd? tror ikke det. Er så lei av dere små idioter som utaler dere om noe som dere ikke har prøvd! tenk om den er drittdigg og holde i hånda da. Tror ikke akkurat at Sony lager en jævlig kontroll som ikke er noe god og holde i! Hvrofr skal de det! tror de tar hensyn til de nerdene som spiller 24/7 ved og lage en deilig kontroll! :thumbup:

 

Edit: skrivefeil

Lenke til kommentar
Sony kunne bekrefte at titler som Devil May Cry 4, Tekken 6, Metal Gear Solid 4 og Gran Turismo 5 var under utvikling til maskinen, men det betyr ikke nødvendigvis at alle er lanseringstitler.

 

uten å ha lest alle 12 ( :p ) sidene så vil jeg bare si:

 

Det er helt greit med rå maskinkraft, men tar man en titt på spillene så har alle et nummer høyere enn 3 bak seg :roll:

 

Vet ikke jeg, men jeg synes ikke alle disse spillene er veldig gode til å fornye seg.

Blir det ikke da litt kjedeli å spille nesten det samme spillet for 4. eller 6. gang? :p

 

Synes det blir kjedeli om spilverdenen skal fortsette i en slik retning.....

Lenke til kommentar

Hva betyr dette?

 

Contrary to the rumors we've heard, it looks like the PS3 will implement the Cell processor that we all were introduced to a few months ago - featuring a single PPE and 8 SPEs. There is one caveat however; the Cell processor in the PS3 will only feature 7 working SPEs, one will remain disabled in order to improve yields.

Hvorfor disable en kjerne?

Lenke til kommentar
Hva betyr dette?

 

Contrary to the rumors we've heard, it looks like the PS3 will implement the Cell processor that we all were introduced to a few months ago - featuring a single PPE and 8 SPEs. There is one caveat however; the Cell processor in the PS3 will only feature 7 working SPEs, one will remain disabled in order to improve yields.

Hvorfor disable en kjerne?

one will remain disabled in order to improve yields.

De gjør det slik at de kan lage flere feilfrie prosessorer.

Lenke til kommentar
Hva betyr dette?

 

Contrary to the rumors we've heard, it looks like the PS3 will implement the Cell processor that we all were introduced to a few months ago - featuring a single PPE and 8 SPEs. There is one caveat however; the Cell processor in the PS3 will only feature 7 working SPEs, one will remain disabled in order to improve yields.

Hvorfor disable en kjerne?

".. in order to improve yields." betyr for å minke feilprosenten på brikkene.

 

Hvis f.eks 20% av brikkene er helt feilfrie, 60% av brikkene har produksjonfeil i 1 av de 8 SPEene og 20% har feil 2 eller flere av de 8 SPEene så vil man man kunne selge 80% av de produserte brikkene ved å ha påslått kun 7 av 8 SPEer. Hvis man skulle hadd 8 SPEer så ville bare 20% av brikkene være salgbare og hver brikke måtte dermed kostet 4 ganger mer for å dekke inn kostnaden med å produsere alle de defekte brikkene.

 

Edit: Ser jeg var litt sent ute, men vil bare presisere at det er det samme som skjer når ATI/Nvidia selger GPU'er med bare 12 av 16 pipelines slått på, og når AMD og intel selger CPU'er til redusert pris med halvparten av cachen slått av.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Men PS3 har levert en maskin som er på høyde med Xbox 360, ingen tvil! Men jeg tror mange Sony tilhengere kommer til å gå over til Xbox 360 nettopp på grunn av designet.

 

Tullprat! Synes designet på PS3 er helt genialt, kommer ikke til å gå over til XBOX 360... Kommer til å skaffe meg begge! :cool:

Endret av Vultur Gryphus
Lenke til kommentar

Jeg kan skjønne at man diskuterer hvilken konsoll som har det peneste designet, men alvorlig talt: Hvis noen velger den ene fremfor den andre fordi designet ikke er bra nok så ønsker jeg dere GOD BEDRING! Hva er det for fisefine kvinnfolk dere er? Trodde virkelig valget ville stå mellom den kosollen som leverte de beste spillene, de beste opplevelsene og den beste funksjonaliteten. Jeg skal i alle fall se på skjermen når jeg spiller og ikke på boksen. Hvor mange er det forresten her som har en PC som har så fett design?? Unger!!

Lenke til kommentar

Hvilken idiot greide og si at mange ps3 spillere går over xbox 360 p.g.a degsinet! LOL så alle ser jo ps3 er den maskinen som er kraftigs og har kommet lengst i teknologien. Det er jo alle rede tørre fakta som har blitt lagt frem på bordet. Så mr. kjerring du velger xbox 360 p.g.a degisnet fordi den ser tøffest ut hjemme. ja det tror jeg og. Sikker på at du ikke vil ha den beste maskinen i steden for den som er tøffest og se på!

 

PS: PS3 syntes jeg ser kulere ut, men hvis xbox 360 hadde vist seg og være bedre en ps3 da ville jeg selfølgelig valgt xbox selvom jeg kanskje ikke liker degisinet. JEG BRUKER IKKE 4000 SPENN PÅ EN MASKIN PGA DEN ER KUL. Jeg bruker 4000 på den maskinen som gir meg best spillopplevelse

 

Edit: caps lock

Edit: skrivefeil

 

mvh: xELent :tease:

Lenke til kommentar

Libido: Har DU lest innleggene her du eller? Hvertfall halvparten blabber fram og tilbake om hvordan de liker designet eller ikke, om bananstikker er gode eller ikke, hvem som fortjener en pris eller ikke. Bør ikke være så utrolig kjapp, for du snubler bare allikevel.

 

 

Mvh Daniel

 

Edit: Leif

Endret av colakork
Lenke til kommentar

Tja, syns Revolution stikker av med designprisen i lange baner sålangt.Eg har vert trofast Nintendo kjøper, men inrømmer at PS3 frister minst like mye som Revolution.Denne gange kjøper eg den maskinen som yter best,som vil få flest spill etc. Og da tenker alle Sony seff. Godt mulig eg kjøper PS3 ;) Eller eg kjøper dem alle 3 :whistle:

 

 

Finst det virkelig noen som kjøper en konsoll pga design?

Endret av Mala
Lenke til kommentar
LOL så alle ser jo ps3 er den maskinen som er kraftigs og har kommet lengst i teknologien. Det er jo alle rede tørre fakta som har blitt lagt frem på bordet.

Det er greit å ha selektiv hukommelse, men i diskusjoner kan noen bruke det mot deg. Du husker at du skrev dette?

 

Derfor spør jeg; har du i det hele tatt lest de foregående postene? Eller bare ignorerer du dem?

Lenke til kommentar

 

Derfor spør jeg; har du i det hele tatt lest de foregående postene? Eller bare ignorerer du dem?

hVa i helvete er det du snakker om??? Les selv da! Han har jo rett! PS3 har større Kraft (CPU og SKJERMKORT) HVA ER PROBLEMET DITT??????

Problemet mitt er påstander som kun er begrunnet i reklame fra PR-kontorene til store selskaper, fra samme firmaer som i forbindelse med lanseringer av tidligere konsoller har kommet med påstander som i ettertid har vist seg å ha et meget tynt sannhetsinnhold. Se forøvrig innlegg som er skrevet ovenfor for mer utfyllende forklaring.

 

Hvis du er uenig i det som står i innleggene, så kan du gjerne bruke motargumenter. Banning og overdreven bruk av store bokstaver er ikke det som vanligvis gir mye respekt. Har du problemer med å formulere deg på en annen måte, så er du kanskje ikke moden nok for å skrive på dette forumet.

 

Spørsmålet gjelder deg også; har du lest de foregående postene? Eller bare ignorerer du dem? Eller har du problemer med å lese?

Lenke til kommentar
Har lest ca 100 klager på kontrollen til PS3, men er det noen her som har holdt den i sin egen hånd? tror ikke det. Er så lei av dere små idioter som utaler dere om noe som dere ikke har prøvd! tenk om den er drittdigg og holde i hånda da. Tror ikke akkurat at Sony lager en jævlig kontroll som ikke er noe god og holde i! Hvrofr skal de det! tror de tar hensyn til de nerdene som spiller 24/7 ved og lage en deilig kontroll! :thumbup:

 

Edit: skrivefeil

Jeg hadde blitt lei av å ha en banan liggende i stua! :p

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...