Passasjer Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Da er vi i gang Nå er det snart konsoll-krig igjen, og jeg tenkte da at det var lurt å opprette denne tråden. Her diskuteres alle konsoller. For å få diskusjonen i gang, tenkte jeg å begynne med noen spørsmål: *Hilken konsoll vil ha best grafikk? *Hilken konsoll vil selge mest? *Hilken konsoll vil ha det beste design? *Hilken konsoll vil ha de beste gamepads? *Hilken konsoll vil ha best spill? Lenke til kommentar
Cs-mannen Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 (endret) *GRafikken vil bli ganske lik *Ps3 vil selge mest *Ps3 for maninstream (jeg synes xbox360) *xbox360 syns jeg det ser ut om, må kjenne de *Tror jeg blir likt mellom xbox360 og PS3 Endret 17. mai 2005 av Cs-mannen Lenke til kommentar
mg_martin Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 men kontrollen til ps3 ser jo super mongo ut. æsj.. Lenke til kommentar
graks Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 ps3 virker bedre utstyrt en xbox360.xbox360 virker til ha en bedre grafikk del en ps3. ps3 ser veldig fin ut,ps3 har nesten dobbel prosessor kraft i forhold til xbox360. Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 men kontrollen til ps3 ser jo super mongo ut. æsj.. Den er ikkje det beste eg har sett nei. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Hallo? Det er ikke bare Xbox og PS. Jeg tror muligens Nintendo kan overraske. Vi får se. Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Time will show! Dette blir spennande. Med Nitendo altså. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 (endret) Det blir et heftig kjør fremover ja - vi får vel svar senere idag om når Nintendo kommer til å slippe sin neste variant og hva den kan. Hvis Nintendo ikke er tidligere ute enn PS3 så kan faktisk Xbox 360 være den eneste nextgen-konsollen på markedet i nesten et år for Europa sin del - det er lenge. Med tanke på at samtlige nye konsoller vil være betydelig bedre enn det som er tilgjengelig idag så vil nok en del (som meg) hoppe på Xbox inntil videre og eventuelt bytte den ut hvis Sony eller Nintendo viser seg å være mye bedre. Endret 17. mai 2005 av Shimano Lenke til kommentar
MGS3 Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 men kontrollen til ps3 ser jo super mongo ut. æsj.. er det mulig å få et bilde, eller en link, jeg har ikke sett den... Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 men kontrollen til ps3 ser jo super mongo ut. æsj.. er det mulig å få et bilde, eller en link, jeg har ikke sett den... Den store PS3 tråden i forumet her. Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 17. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2005 Sånn, da har jeg sett alle sammen. X-Box 360 ser klart best ut (min mening), Revolution og PS3 skuffet litt. Har sett noen bilder av et spill til PS3, og ble ikke utrolig begeistret. Til nå synes jeg X-Box 360 har klart seg best. Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Sånn, da har jeg sett alle sammen. X-Box 360 ser klart best ut (min mening), Revolution og PS3 skuffet litt. Har sett noen bilder av et spill til PS3, og ble ikke utrolig begeistret. Til nå synes jeg X-Box 360 har klart seg best. Og jeg mener at Ps3 har klart seg best... Og jeg mener og at dette kommer til å bli en krangletråd... Ala nVidia vs ATI, PSP vs DS og Intel vs AMD! Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 *Hilken konsoll vil ha best grafikk?*Hilken konsoll vil selge mest? *Hilken konsoll vil ha det beste design? *Hilken konsoll vil ha de beste gamepads? *Hilken konsoll vil ha best spill? *Som nå, veldig jevnt, men tror PS3 vil ha litt bedre. Ikke mye, men litt. *Også jevnt vil jeg tro, men tipper PS3 holder overtaket sitt. *Nå har vi jo alle sett designet, og det blir jo opp til hver enkelt å bedømme. Tror jeg sier Revolution... *Gamepaden til PS3 var jo noe skuffende, Xbox sin så jo helt grei ut. Nintendo har vi ikke sett noe fra enda så... Dette vet vi ikke før vi har holdt i og kjent på alle tre. *PlayStation 3 Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) Det som er så fantastisk latterlig er at alle skal ha ENTEN Playstation eller Xbox, fordi den ene KNUSER den andre. - Skal du se grafikk som er spesielt mye bedre enn dagens konsoll må du ha HDTV. - Har du råd til HDTV, har du råd til ALLE konsollene. Skulle tro det var lovpålagt å ikke eie mer enn en konsoll. Alt tyder jo på at prisen blir lav, og hvis PS3 kommer et halvt år etter xbox 360 har de fleste av oss spart opp nok penger til ny konsoll for lengst... Endret 18. mai 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 - Skal du se grafikk som er spesielt mye bedre enn dagens konsoll må du ha HDTV. Bjall! God grafikk er mye mer enn høy oppløsning. Jeg vil påstå at Half Life 2 i 640x480 ser bedre ut enn Half Life (1) i 1600x1200. Lenke til kommentar
0069 Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Time will show! Dette blir spennande. Med Nitendo altså. ja Time will show! hehe men jeg gleder meg veldig til Nintendo revolution og PS3 ehuuuuuuuu Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Slik jeg ser det nå er Revolution klart foran de andre når det kommer til design. ikke bare ser den bedre ut, men den er mye mindre. Med andre ord kommer ikke damen din til å ha noe imot at du har den i stuen Spillene kommer det til å bli ganske jevnt. Alle konsollene har sine godspill. Jeg holder selvfølgelig en knapp på Nintendo Revolution pga. Mario-spillene, Zelda-spillene, metroid-spillene o mange fler. Kontrollene vil jeg ikke uttale meg om da jeg ikke aner hvilke som er best før jeg har fått kjenne alle i min egen hånd. Skal sies at design messig ser jo PS3-kontrollen helt banan ut. Hvilken som vil ha best grafikk kommer jo helt ann på spillutvikleren. Maskinvare-messig tror jeg kansje at PS3 kommer til å gå av med seieren, med mindre Nintendo overasker veldig. Når det kommer til salgstall tror jeg PS3 kommer til å stikke av med seieren. Med sin nye xbox 360 kommer nok Microsoft til å spise seg en del av markedet, og Nintendo sin nye konsoll kommer ikke til å selge like bra som de to andre pga. Nintendo sitt ufortjente rykte som et firma som lager pinglete barnekonsoller. Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 - Skal du se grafikk som er spesielt mye bedre enn dagens konsoll må du ha HDTV. Bjall! God grafikk er mye mer enn høy oppløsning. Jeg vil påstå at Half Life 2 i 640x480 ser bedre ut enn Half Life (1) i 1600x1200. Kødder du... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) - Skal du se grafikk som er spesielt mye bedre enn dagens konsoll må du ha HDTV. Bjall! God grafikk er mye mer enn høy oppløsning. Jeg vil påstå at Half Life 2 i 640x480 ser bedre ut enn Half Life (1) i 1600x1200. Nå sikter ikke jeg på oppløsningen, men selve bildet. Et vanlig CRT-TV er fullstendig uegnet å vise god grafikk/bilde. Half-life2 i 1600x1200 på en LCD-skjerm gir jo en 100 ganger bedre spillopplevelse enn det meste du får sett på en vanlig CRT-skjerm. Endret 18. mai 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Et vanlig CRT-TV er fullstendig uegnet å vise god grafikk/bilde. Har du prøvd Doom3 på XBox? På vanlig CRT-tv? Det er da på høyde med PC-versjonen. Selvfølgelig ser det bedre ut i 1600x1200 på en PC-skjerm, men det er ikke det det går på. Det er bare å sette på dagsrevyen det. Er du enig i at Einar Lunde ser mer naturtro ut enn Barney i Half Life 2, selv på høy oppløsning og antialiasing? Nå er kanskje ikke Einar Lunde det beste eksempelet , men ser du poenget mitt? Tenk om man hadde spill som hadde like ekte ansikter som dagsrevyen, eller like gode bevegelser som i en fotballkamp, eller like realistiske bygninger som i New York, eller like levende folkemengder som sinte palestinere. Det er ikke TV'en som er begrensningen her. Ja, klart du kan få mer detaljer på en PC når du kjører høy oppløsning, men spill har enda et stykke igjen til å se like naturtro ut som verden sett gjennom et TV-apparat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå